Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Alla kan se mina andra trådar att jag inte är ett troll, men jag antar att ni är ett gäng troll för ni fortsätter att skriva samma sak. Att jag ska svara på konstiga frågor som vem som helst med logiskt tänkande förstår.
Om vi hade en spiral som gick upp till taket och 1000 vikter som vägde 1 hekto styck, det skulle blir 100 kilo som måste vevas upp. Vem som helst kan förstå att 1000 vikter som släpps en efter en på en 2 meter spiral skulle kunna snurra en axel innuti spiralen i minst några timmar iaf. Speciellt om det tar 2 minuter för en vikt att nå botten på spiralen. 2x1000 = 2000 minuter/24 = 83 dygn.
Enligt en snabb beräkning skulle axeln innuti spiralen snurra konstant i 83 dygn innan du måste veva upp 100 kilo igen.
Jag visste inte att troll tänker på sånnt här eftersom dom är ute efter att få reaktioner från folk online.
Vill bara säga att jag är fundersam på hur du kan dela 2000minuter på 24 timmar?
2000/60= 33.3333333... Timmar eller om man nu vill det, 1.3888888... Dygn
Men hoppas att dynamo är värd att drivas i 33 timmar av din kontruktion som kräver bra mycket mer energi än att helt enkelt veva dynamon..
Sen har du gjort andra räknefel, men att min=timmar är det grövsta.