Citat:
Ursprungligen postat av wessla
Detta handlar inte om att vi sitter som fikusar och litar blint på vad som står på nätet, men man måste du vidga sina områden för att förstå verkligheten. Du kan inte på fullaste allvar lita på ditt sinne när du inte har vare sig förståelse eller kunskap, när man inte har nått av dessa så ser man ju lösningar hela tiden vare sig som är äkta eller falska.
FEL du fattar ju inte. Du kan aldrig få 100% om du inte stänger av gravitationen helt, du hamnar på ett underskott DIREKT, magneten kan aldrig dra upp kulan med 100% hur kan du inte se det??
Gravitationen har alltid 100% grepp på både kulan och hjulet, magneten gör ett överskott och snor kulan med kanske 70%, gravitationen ligger kvar med sina 100% och kulan får ännu mindre fart tillbaka kanske 50% ju längre från magneten kraftcentra kommer så kommer MINDRE av magnetens potens att påverka kulan. detta är en lag som inte går att böja på.
Det du missar också är att gravitationen inte bara drar i hjulet med 100% utan även kulan, den försöker få kulan och hjulet att välta, inte rulla...
Hur kan du blinda för att hjulet är eldrivet? Det står klart och tydligt på SIDAN.
edit: Med tanke på att du ser den där videon sm bevis är det väl du som tror på det du ser och läser utan att själv forska i det. inte vi.
FEL du fattar ju inte. Du kan aldrig få 100% om du inte stänger av gravitationen helt, du hamnar på ett underskott DIREKT, magneten kan aldrig dra upp kulan med 100% hur kan du inte se det??
Gravitationen har alltid 100% grepp på både kulan och hjulet, magneten gör ett överskott och snor kulan med kanske 70%, gravitationen ligger kvar med sina 100% och kulan får ännu mindre fart tillbaka kanske 50% ju längre från magneten kraftcentra kommer så kommer MINDRE av magnetens potens att påverka kulan. detta är en lag som inte går att böja på.
Det du missar också är att gravitationen inte bara drar i hjulet med 100% utan även kulan, den försöker få kulan och hjulet att välta, inte rulla...
Hur kan du blinda för att hjulet är eldrivet? Det står klart och tydligt på SIDAN.
edit: Med tanke på att du ser den där videon sm bevis är det väl du som tror på det du ser och läser utan att själv forska i det. inte vi.
Jag ser en liten sekvens där det händer exakt det som händer i verkligheten och det som ni har svårt att förstå. För det handlar inte om tro utan kunskap. Sånnt som skolorna borde gett oss, men jag har lärt mig minst tusen gånger mer saker på internet än vad jag nånsin gjorde i skolan. Jag har inget förstroende för skolans "kunskap" och teorier..
Jag har dock redan kommit på 2 andra fungerande uppfininngar som snurrar generatorer gratis med hjälp av gravitationskraft så jag vet att det går att få rörelseenergi från gravitation, tillåmed elen vi köper idag kommer från gravitationen.. Men du tror att altså att det är en absolut omöjlighet att skapa rörelseenergi från gravitation för en määnniska men inte för planeten även fast den gör det dagligen fraför ögonen på dig ? När du tex. tappar nånting ur handen..
Citat:
Ursprungligen postat av BigBrutus
Skulle det där vara ett mattematiskt bevis? Isåfall saknar du helt kunskaper innom mekanik och matematik. Rita upp en schematisk skiss och visa alla vektorer och visa beräkningarna på dessa.
Bara för Ett patent är inte ett bevis för att något fungerar, speciellt inte ett 190 år gammalt.
Exakt, utan tillräcklig kunskap innom området så kan man inte förklara det fullt ut. Kolla bara på flogiston teorin, man hittade helt enkelt på något för att det skulle passa med verkligheten, man hade helt enkelt inte tillräcklig kunskap.
Det är samma sak här, vi som avfärdar det som bluff känner till principerna bakom och inser att kulan inte kan driva hjulet på det viset, och därför används det med stor sannolikhet en motor.
Bara för Ett patent är inte ett bevis för att något fungerar, speciellt inte ett 190 år gammalt.
Exakt, utan tillräcklig kunskap innom området så kan man inte förklara det fullt ut. Kolla bara på flogiston teorin, man hittade helt enkelt på något för att det skulle passa med verkligheten, man hade helt enkelt inte tillräcklig kunskap.
Det är samma sak här, vi som avfärdar det som bluff känner till principerna bakom och inser att kulan inte kan driva hjulet på det viset, och därför används det med stor sannolikhet en motor.
Ja det är matematiskt bevisat vart "punkten" är och vart magnetfältet gräns är och vart kulan dras i sidled från magneten och vart gravitationen skapar rörelseenergin.. För det är samma punkt som gummiankan ritade upp på en ritning som jag hoppas att ni alla sparade i tider som dessa..
Jag visst blir det lättare att tro istället, men bevisen finns framför ögonen på dig och jag förklarar vad som händer och ska filma det i slowmotion med olika storlekar på hjulen och kulorna.. För jag vill att ni förstår principen och självklart måste jag visa mer bevis än det där klippet , men jag har förklarat vad som händer redan och beviset finns där och i beskrivningen /ritningen som gummiankan gjorde..
Citat:
Ursprungligen postat av flipdotcom
För det första så är det där inte matematik utan bara en massa babbel.
För det andra så tycker jag att du på allvar nu, och detta är inte menat att nedvärdera dig på något sätt, ska sätta dig ner och läsa några böcker inom fysik och mekanik för jag tror att du skulle uppskatta det!
För det andra så tycker jag att du på allvar nu, och detta är inte menat att nedvärdera dig på något sätt, ska sätta dig ner och läsa några böcker inom fysik och mekanik för jag tror att du skulle uppskatta det!
Dig har jag aldrig läst nått verklighetsbaserat nånsin ifrån så jag har inget förtroende för att lära mig nått nytt av dig, eller jo, jag kan lära mig hur man inte bör beté sig i ett forum om man vill framstå som intelligent.. Du står för babblet och jag vet att du är här för att inte lära dig nånting..
Återkommer. MVH