2012-08-29, 14:41
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wessla
Detta handlar inte om att vi sitter som fikusar och litar blint på vad som står på nätet, men man måste du vidga sina områden för att förstå verkligheten. Du kan inte på fullaste allvar lita på ditt sinne när du inte har vare sig förståelse eller kunskap, när man inte har nått av dessa så ser man ju lösningar hela tiden vare sig som är äkta eller falska.

FEL du fattar ju inte. Du kan aldrig få 100% om du inte stänger av gravitationen helt, du hamnar på ett underskott DIREKT, magneten kan aldrig dra upp kulan med 100% hur kan du inte se det??

Gravitationen har alltid 100% grepp på både kulan och hjulet, magneten gör ett överskott och snor kulan med kanske 70%, gravitationen ligger kvar med sina 100% och kulan får ännu mindre fart tillbaka kanske 50% ju längre från magneten kraftcentra kommer så kommer MINDRE av magnetens potens att påverka kulan. detta är en lag som inte går att böja på.

Det du missar också är att gravitationen inte bara drar i hjulet med 100% utan även kulan, den försöker få kulan och hjulet att välta, inte rulla...
Hur kan du blinda för att hjulet är eldrivet? Det står klart och tydligt på SIDAN.

edit: Med tanke på att du ser den där videon sm bevis är det väl du som tror på det du ser och läser utan att själv forska i det. inte vi.

Jag ser en liten sekvens där det händer exakt det som händer i verkligheten och det som ni har svårt att förstå. För det handlar inte om tro utan kunskap. Sånnt som skolorna borde gett oss, men jag har lärt mig minst tusen gånger mer saker på internet än vad jag nånsin gjorde i skolan. Jag har inget förstroende för skolans "kunskap" och teorier..

Jag har dock redan kommit på 2 andra fungerande uppfininngar som snurrar generatorer gratis med hjälp av gravitationskraft så jag vet att det går att få rörelseenergi från gravitation, tillåmed elen vi köper idag kommer från gravitationen.. Men du tror att altså att det är en absolut omöjlighet att skapa rörelseenergi från gravitation för en määnniska men inte för planeten även fast den gör det dagligen fraför ögonen på dig ? När du tex. tappar nånting ur handen..

Citat:
Ursprungligen postat av BigBrutus
Skulle det där vara ett mattematiskt bevis? Isåfall saknar du helt kunskaper innom mekanik och matematik. Rita upp en schematisk skiss och visa alla vektorer och visa beräkningarna på dessa.

Bara för Ett patent är inte ett bevis för att något fungerar, speciellt inte ett 190 år gammalt.

Exakt, utan tillräcklig kunskap innom området så kan man inte förklara det fullt ut. Kolla bara på flogiston teorin, man hittade helt enkelt på något för att det skulle passa med verkligheten, man hade helt enkelt inte tillräcklig kunskap.

Det är samma sak här, vi som avfärdar det som bluff känner till principerna bakom och inser att kulan inte kan driva hjulet på det viset, och därför används det med stor sannolikhet en motor.

Ja det är matematiskt bevisat vart "punkten" är och vart magnetfältet gräns är och vart kulan dras i sidled från magneten och vart gravitationen skapar rörelseenergin.. För det är samma punkt som gummiankan ritade upp på en ritning som jag hoppas att ni alla sparade i tider som dessa..
Jag visst blir det lättare att tro istället, men bevisen finns framför ögonen på dig och jag förklarar vad som händer och ska filma det i slowmotion med olika storlekar på hjulen och kulorna.. För jag vill att ni förstår principen och självklart måste jag visa mer bevis än det där klippet , men jag har förklarat vad som händer redan och beviset finns där och i beskrivningen /ritningen som gummiankan gjorde..

Citat:
Ursprungligen postat av flipdotcom
För det första så är det där inte matematik utan bara en massa babbel.
För det andra så tycker jag att du på allvar nu, och detta är inte menat att nedvärdera dig på något sätt, ska sätta dig ner och läsa några böcker inom fysik och mekanik för jag tror att du skulle uppskatta det!

Dig har jag aldrig läst nått verklighetsbaserat nånsin ifrån så jag har inget förtroende för att lära mig nått nytt av dig, eller jo, jag kan lära mig hur man inte bör beté sig i ett forum om man vill framstå som intelligent.. Du står för babblet och jag vet att du är här för att inte lära dig nånting..

Återkommer. MVH
Citera
2012-08-29, 14:48
Medlem
skunkjobbs avatar
Bra KungPungPat, om du bara släpper tangentbordet och börjar meka så blir det bra. Du hade ju haft prylen färdig om du mekade lika mycket som du skriver. Heja heja, fixa och dona och filma så hörs vi när du har lagt upp filmen.
Citera
2012-08-29, 14:55
Medlem
flipdotcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Dig har jag aldrig läst nått verklighetsbaserat nånsin ifrån så jag har inget förtroende för att lära mig nått nytt av dig, eller jo, jag kan lära mig hur man inte bör beté sig i ett forum om man vill framstå som intelligent.. Du står för babblet och jag vet att du är här för att inte lära dig nånting..

Det jag har skrivit har åtminstone haft en verklighetsförankring, du behöver inte ha förtroende för mig utan snarare för vetenskapen som har varit relativt entydig under flera sekel.

Citat:
Jag har dock redan kommit på 2 andra fungerande uppfininngar som snurrar generatorer gratis med hjälp av gravitationskraft så jag vet att det går att få rörelseenergi från gravitation, tillåmed elen vi köper idag kommer från gravitationen.. Men du tror att altså att det är en absolut omöjlighet att skapa rörelseenergi från gravitation för en määnniska men inte för planeten även fast den gör det dagligen fraför ögonen på dig ? När du tex. tappar nånting ur handen..

Nej elen kommer inte ifrån gravitation, det kommer ifrån exempelvis vatten som genom värme har dunstat och bildar regn som sedan faller ned, vi fångar egentligen bara upp fallande vatten som har en lägesenergi, och den energin kommer i det fallet i grund och botten ifrån värme.

Om du tappar något ur handen så förutsätter det att du någon gång har plockat upp den, då kommer energin från dina muskler.
Senast redigerad av flipdotcom 2012-08-29 kl. 15:01.
Citera
2012-08-29, 14:58
Medlem
Citat:
...och ska filma det i slowmotion med olika storlekar på hjulen och kulorna.

visa filmen!!
Citera
2012-08-29, 15:24
Medlem
BigBrutuss avatar
Citat:
Ja det är matematiskt bevisat vart "punkten" är och vart magnetfältet gräns är och vart kulan dras i sidled från magneten och vart gravitationen skapar rörelseenergin.. För det är samma punkt som gummiankan ritade upp på en ritning som jag hoppas att ni alla sparade i tider som dessa..
Jag visst blir det lättare att tro istället, men bevisen finns framför ögonen på dig och jag förklarar vad som händer och ska filma det i slowmotion med olika storlekar på hjulen och kulorna.. För jag vill att ni förstår principen och självklart måste jag visa mer bevis än det där klippet , men jag har förklarat vad som händer redan och beviset finns där och i beskrivningen /ritningen som gummiankan gjorde..

Om det är den förhållningen du har till matematik, fysik, mekanik etc. så saknar du helt kunskap innom området. Lyd flipdotcom eller byt forum till Paranormala fenomen.

Har du ens gått ut gymnasiet?
Blev du godkännd i matte A,B,C,D; Fysik A,B?

Jag väljer att tro på det som bevisen peker på. Jag tror på det som flera kan göra på olika håll och komma fram till samma resultat, och på det som har flera trovärdiga källor. När jag studerade så var vi tvungna att använda minst två (fler på större projekt) källor som kunde stödja det vi påstod. Jag tror på mattematik, fysik och naturvetenskap. Jag är öppen för nya teser men jag antar dom inte som sanna bara för att det finns en video på det, jag kräver bevis. Det som kan bevisas tror jag på, jag är alltid villig att ta del av nyn forskning och nya rön då jag har ett intresse för området, men för att jag ska betrakta det som sannt så måste det bevisas. Du har inga bevis, du kan inte argumentera för din stånd punkt, du hävdar enbart att alla här ska tro på ditt ord eller en film på youtube. Det är inte tillräckligt för sådana som mig som kräver mer bevis än vad du kommer med.

Ta en titt på klippet i min signatur, du kanske kan lära dig något.

Jag avfärdar dig nu som TROLL, detta då du inte kan komma med argument som du styrker med fakta. Dina så kallade beräkningar är inget mer än extremt grova uppskattningar som bäst. Du/Ni har fortfarande inte redogjort för alla krafter som verkar i maskinen, du har inte gjort några effekt beräkningar och du hänvisar till ett klipp som skaparen säger är falskt (detta är oxå något som du väljer att inte tro på).

Börja läs lite böcker innom ämnet, sök kunskap innan du drar slutsatser. När du har kunskap fortsätt spinna på ideer så kanske du kan komma på en bra energi källa.

Men innan du har gjort det så är du TROLL-stämplad. Detta är lite synd då denna tråd kunde ha blivit oerhört intressant om du faktiskt hade mer än en falsk film att gå på.
Citera
2012-08-29, 15:40
Medlem
Citat:
Jag ser en liten sekvens där det händer exakt det som händer i verkligheten och det som ni har svårt att förstå. För det handlar inte om tro utan kunskap. Sånnt som skolorna borde gett oss, men jag har lärt mig minst tusen gånger mer saker på internet än vad jag nånsin gjorde i skolan. Jag har inget förstroende för skolans "kunskap" och teorier..

Jag förstår att du tror på detta, helt allvarligt. Om du tror att vindkraft och vattenkraft är ett resultat av nollenergi så: grattis du förstår inget.

Den dagen Jordens kärna är tät av järn och inte längre håller igång med kemiska reaktioner så kommer jorden sluta snurra, när den slutar snurra kommer vatten sluta forsa vinden sluta blåsa och all rörelseenergi kommer sippra ut i vakuum och absorberas av småpartiklar. Detta betyder att vind och vatten är nånting som hjälper till att förbruka Jordens Energier. Hela universum stannar också upp till slut om det inte tillsätts mer rörelseenergi i form av infflation från nån annanstans. I grund och botten betyder det att allting som är fysiskt kommer bli stilla i sinom tid.

Du har inget förtroende för skolan? Får jag gissa du gick grundskolan och sket i gymnasiet, på dina yttranden så antar jag att det är så. Men det är inget konstigt eller ovanligt med det, det är många som känner att dom inte klarar av skolan, och i ditt fall så är det ignorans och inåtvändhet som gör det , "du klarar det bättre själv". Vilket har gjort att du idag sitter som en en jävla haschtomte , letar konspirationsteorier och tror att ett slutet system kan förse sig själv med oändligt med energi.

Om så var fallet så skulle aldrig nånting behöva vare sig dö eller släckas, en tändsticka skulle brinna för alltid om det går att utvinna oändlig energi ur magnetism och gravitation. Och om det gick så skulle världen spinna av det idag, vi hade inte haft kärnkraftvärk, vi hade haft en enorm kula som spinner med oändlig acceleration och den skulle ge oss oändligt med energi, för jag kan säga dig att om nånting kan falla över sin egen axel i oändlighet utan tillsättninga av energier så skulle vi se urladdningar som får enorma gamma blixtar att se ut som kinapuffar.

Grattis till din enorma och briljanta hjärna.

Edit: När du rör på minsta muskel förbrukar du rörelseenergi, om du inte tillsätter ny energi genom att tex äta, så kommer du få slut och dö. precis som allt annat.
Senast redigerad av wessla 2012-08-29 kl. 15:42.
Citera
2012-08-29, 15:40
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBrutus
Om det är den förhållningen du har till matematik, fysik, mekanik etc. så saknar du helt kunskap innom området. Lyd flipdotcom eller byt forum till Paranormala fenomen.

Har du ens gått ut gymnasiet?
Blev du godkännd i matte A,B,C,D; Fysik A,B?

Jag väljer att tro på det som bevisen peker på. Jag tror på det som flera kan göra på olika håll och komma fram till samma resultat, och på det som har flera trovärdiga källor. När jag studerade så var vi tvungna att använda minst två (fler på större projekt) källor som kunde stödja det vi påstod. Jag tror på mattematik, fysik och naturvetenskap. Jag är öppen för nya teser men jag antar dom inte som sanna bara för att det finns en video på det, jag kräver bevis. Det som kan bevisas tror jag på, jag är alltid villig att ta del av nyn forskning och nya rön då jag har ett intresse för området, men för att jag ska betrakta det som sannt så måste det bevisas. Du har inga bevis, du kan inte argumentera för din stånd punkt, du hävdar enbart att alla här ska tro på ditt ord eller en film på youtube. Det är inte tillräckligt för sådana som mig som kräver mer bevis än vad du kommer med.

Ta en titt på klippet i min signatur, du kanske kan lära dig något.

Jag avfärdar dig nu som TROLL, detta då du inte kan komma med argument som du styrker med fakta. Dina så kallade beräkningar är inget mer än extremt grova uppskattningar som bäst. Du/Ni har fortfarande inte redogjort för alla krafter som verkar i maskinen, du har inte gjort några effekt beräkningar och du hänvisar till ett klipp som skaparen säger är falskt (detta är oxå något som du väljer att inte tro på).

Börja läs lite böcker innom ämnet, sök kunskap innan du drar slutsatser. När du har kunskap fortsätt spinna på ideer så kanske du kan komma på en bra energi källa.

Men innan du har gjort det så är du TROLL-stämplad. Detta är lite synd då denna tråd kunde ha blivit oerhört intressant om du faktiskt hade mer än en falsk film att gå på.

Men betyg betyder inte intelligens, om du tror det än så är väl det bevis nog..
Jag vet att du väljer att tro, och det är väl det som det handlar om, jag tror aldrig, jag ser på bevis och försöker förstå mig på saker, utvärdera och utesluta.. Det ÄR vetenskap även fast det är bara jag så kan väl jag utesluta flera saker och jag tar reda på en sanning..
Jag har redan sett på ditt klipp i signaturen och jag förstod att du skulle tro på filmens budskap på det sättet.. Men beviset är filmklippet och jag vet vad som händer och förklarar att ni kan se det hända på en liten sekvens i filmklippet. Du väljer att tro har du själv skrivit..

Menar du att det ska vara svårt att "välja att inte tro" på eran tro om ni inte kan se bevisen för det ni lärt er i skolan och världuppfattningen ni har säger att det här nite borde fungera.. Min verklighetsuppfattning går efter bevisen och inte tvärt om som det verkar göra med er.

Leta på lite fler sånna där filmen och misstolka dom så ska du se att du inte behöver lära dig nått mer hahah, för jag kan tro att du använder filmen för att stänga igen ditt sinne istället för att låta bevis tala och sen låta förklaringarna och teorierna snurra ett tag i huvudet och sen tänka logiskt vad som är mest sannolikt när du ser beviset.. utesluta andra saker som defenetivt kan uteslutas som tex att kulan skulle kunna åka igenom hjulets vägg för magneten drar den ditåt..

Jag behöver inte läsa några böcker för en bild säger 1000 ord och det är typ 1000 bilder i minuten på en film.. Bevis och vetenskap talar inte teorier..

återkommer med bevisfilm..
tips på hjul fortfarande välkommet..
MVH
Citera
2012-08-29, 15:45
Medlem
Citat:
återkommer med bevisfilm..

visa filmen!!
Citera
2012-08-29, 15:55
Medlem
Citat:
Men betyg betyder inte intelligens,

Betyg betyder att man har en förmåga att ta till sig information.

Citat:
jag tror aldrig, jag ser på bevis och försöker förstå mig på saker, utvärdera och utesluta..

Värdera vadå? Du har inte ens kommenterat att videon är fake, det står ju, du bara blundar för det eller?

Citat:
Det ÄR vetenskap även fast det är bara jag så kan väl jag utesluta flera saker och jag tar reda på en sanning..

Ja du har rätt med att det är en slags vetenskap du sysslar med, du försöker bygga en maskin på en egen "tes" för det klassas inte ens som en teori då allting talar emot det.

Citat:
Men beviset är filmklippet och jag vet vad som händer och förklarar att ni kan se det hända på en liten sekvens i filmklippet. Du väljer att tro har du själv skrivit..

Då är det inte vetenskap längre, det är snarare hemmaexperiment, det finns ingenting i att se ett fejkat videoklipp, tro på det och sen kalla det vetenskap. Idioti är vad det är.

Citat:
Menar du att det ska vara svårt att "välja att inte tro" på eran tro om ni inte kan se bevisen för det ni lärt er i skolan och världuppfattningen ni har säger att det här nite borde fungera.. Min verklighetsuppfattning går efter bevisen och inte tvärt om som det verkar göra med er.

Du ifrågasätter allting som människan har skapat med dina dumma påståenden. Genom Empiri(skola) Logik och förnuft har vi i dag den teknik som erbjuds, du tittar på en video och helt utan kunskap om momenten som är med i filmen anser du att du är en vetenskapsman och ska bygga en likadan. Och du gör detta istället för att börja studera i ämnet så du förstår sammanfattningen. Det är inte vetenskap, det är tvärtemot.

Citat:
Jag behöver inte läsa några böcker för en bild säger 1000 ord och det är typ 1000 bilder i minuten på en film.. Bevis och vetenskap talar inte teorier..

En bild visar ingenting annat än en subjektiv verklighet, en bild är öppen för tolkning, precis som Koranen, därför blir det så fel för folk tolkar på sitt vis. En bild säger 1000 ord JA, men du har fattat även det fel. Det betyde inte att den visar 1000 sanningar, den visar 1000 sanningar osanningar halvsanningar och allt du kan tänka dig, FÖR ATT DEN ÄR SUBJEKTIV.

Just nu är du dummast på FB så du förstår det.
Citera
2012-08-29, 16:13
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wessla

En bild visar ingenting annat än en subjektiv verklighet, en bild är öppen för tolkning, precis som Koranen, därför blir det så fel för folk tolkar på sitt vis. En bild säger 1000 ord JA, men du har fattat även det fel. Det betyde inte att den visar 1000 sanningar, den visar 1000 sanningar osanningar halvsanningar och allt du kan tänka dig, FÖR ATT DEN ÄR SUBJEKTIV.

Just nu är du dummast på FB så du förstår det.

Men nu är det magnet-snöre nivå igen. En bild menar jag självklart en film som består av flera bilder..
Det har du rätt i en bild är inte så mycket till bevis när photoshop finns och alla har datorer..
Filmen bevisar vad som händer och jag kan bevisa det också.

Sen får väl ni be om ursäkt för att ni trodde istället för att se vad som händer i klippet..

MVH
Citera
2012-08-29, 16:20
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Men nu är det magnet-snöre nivå igen. En bild menar jag självklart en film som består av flera bilder..
Det har du rätt i en bild är inte så mycket till bevis när photoshop finns och alla har datorer..
Filmen bevisar vad som händer och jag kan bevisa det också.

Sen får väl ni be om ursäkt för att ni trodde istället för att se vad som händer i klippet..

MVH
Sitter du där och skriver fortfarande eller har du voice to text som gör att du kan meka med båda händerna och ändå "skriva" här? Är du inte sugen på att meka och bevisa hur fel alla lärda fysiknördar har haft?
Citera
2012-08-29, 16:21
Medlem
Citat:
Filmen bevisar vad som händer...
MVH

blir det någon film??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto