2012-09-18, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Ta inte fram popcorn nu jag får främmande..

Om det här inte skulle fungera så är det väl självklart att jag vinner tävlingen, jag tror dock ni kommer vinna den för ni har ignoreratt bevisen, jag har bara ignorerat teorier eftersom det inte existerar bevis för teorierna..

Om det skulle vara fejk så har vi hur som helst lärt oss en läxa om youtubeklipp och föreningar som vill göra folk intresserade av fysik genom att lura folk som är lite intresserade naturligt..

Klart jag bevisar detta.. MHV

Jag tror du är mentalt störd, du lider helt klart av nånting som hindrar dig från att använda din hjärna. Du håller på fortfarande och snackar om teorier och matrix. Du är helt besatt av dessa saker, antingen är du asperger eller bara helt jävla dum i huvet.

Ingenting av detta går att göra, och detta av anledningar som förklarats snart hundra gånger för dig, jag har vart borta en vecka och inte läst ikapp, jag läste detta inlägg och det räckte för att förstå att du verkligen inte vill förstå, du vill inte lära dig om fysik och dess regler.

Du avfärdar termodynamiken och synonymer till den som trams. Att vetenskapsmän inte går till botten med problemen utan skriver en regelbok som dom tycker passar bra...

Du vet så jävla lite människa, skulle du ta upp en fysikbok och börja läsa så skulle du också förstå, men du kommer aldrig göra det, du kommer alltid tro att magneter och gravitation kan skapa ny rörelseenergi, du kommer tro att man kan sänka och lyfta en jävla propeller i vatten utan att använda sig av energi.

Det är dags att stänga den här tråden och be till Oraklet att kungpung tar sitt förstånd till fånga nån dag.

Evighetsmaskinen är en omöjlig dröm. Det som kännetecknar en evighetsmaskin är att den skall kunna utföra ett arbete utan att man tillför energi utifrån i form av sol, vind, vattenkraft, bränsle eller annat. Den skall med andra ord kunna gå av egen kraft, tills den slits upp. Idén om en evighetsmaskin är mycket gammal. Källor ända tillbaka till 1200-talet beskriver ett evigt snurrande hjul. Sedan dess har många olika uppfinnare försökt att komma med förslag på eller till och med att bygga evighetsmaskiner. Mellan 1855 och 1903 kom det till exempel in 575 förslag till det brittiska patentverket.
De fyndiga förslagen har utvecklats i takt med tekniken. Några av de första förslagen var vattenkvarnar, som själva pumpade upp det vatten som drev dem. Senare utnyttjade man hävstångs- eller fjäderprinciper, och när kunskapen om magnetismen ökade, ritade man maskiner, som skulle drivas runt av omväxlande attraktion och repulsion.
Till dags dato har det inte lyckats en enda uppfinnare att demonstrera en evighetsmaskin, som fungerar. Problemet med dem alla är att den energi som sätter igång dem snabbt förbrukas genom friktionen vid maskinens rörelse. Det kommer alltid att vara nödvändigt att tillföra en maskin energi. Skulle en evighetsmaskin fungera och utföra ett arbete, måste den alltså skapa energi utifrån ingenting – och det är mot naturen.

Det bästa sättet att förstå det är att inse att det alltid är krafter som uträttar arbete. Man har studerat krafter och deras inverkan på partiklar, länge och ingående, och funnit att alla krafter som finns antingen

1 inte uträttar något arbete alls, eller
2 har en potentiell energi så att T+V är konstant (dessa kallas konservativa), eller
3 är bromsande och omvandlar mekanisk energi till värme (oordnad atomär rörelse).

Därför kan en sådan maskin inte byggas. Det hjälper inte att krångla till den, om den alls kunde finnas skulle den kunna göras mycket enkel.

Ett annat kanske mera konkret bevis för att perpetuum mobile (av första slaget) inte kan konstrueras är att otaliga och sinnrika försök gjorts och stora resurser satsats, helt utan resultat. En av de mest slitna idéerna är att försöka bygga ett hjul med armar, eller kulor eller dylikt, som på något sätt hela tiden är tyngre på ena sidan, och därför oavbrutet dras runt av tyngdkraften. Se Ord-Hume (1977) http://books.google.se/books/about/Perpetual_motion.html?id=EwGUQf-sV7QC&redir_esc=y för en utförlig redogörelse av dessa och andra idéer. För alla dessa föreslagna maskiner gäller att de inte rör sig alls om man inte ger dem fart. Sätter man igång dem går de olika länge beroende på hur liten man lyckats göra friktionen, men något nettoarbete kan de aldrig uträtta.

EN recension av boken:

"When I was in middle school, I had a strong interest in free energy and perpetual motion. With many of my own ideas on how to create a perpetual motion machine, I became interested in learning about past attempts throughout history. The book _Perpetual Motion: The History of an Obsession_ takes the reader on thorough trip through history exploring failed machines throughout the ages. Anyone that thinks they have an idea for a working perpetual motion machine should read this book; Their invention is probably already in the pages of this book. "
Senast redigerad av wessla 2012-09-18 kl. 07:34.
Citera
2012-09-25, 05:19
Medlem
Kommendantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
.
Hur går byggandet?
Citera
2012-09-25, 06:03
Medlem
mr_nilssons avatar
KungPungPat lycka till med din maskin och om du lyckas få det att funka så kommer ditt ansike garanterat va på nästa 20-kronorssedel eller så är du like galen som Franz Reichelt
Senast redigerad av mr_nilsson 2012-09-25 kl. 06:06.
Citera
2012-09-25, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wessla
en massa text

Det är dags att stänga den här tråden och be till Oraklet att kungpung tar sitt förstånd till fånga nån dag.

Evighetsmaskinen är en omöjlig dröm. Det som kännetecknar en evighetsmaskin är att den skall kunna utföra ett arbete utan att man tillför energi utifrån i form av sol, vind, vattenkraft, bränsle eller annat. Den skall med andra ord kunna gå av egen kraft, tills den slits upp.

Ännu mera text

Du är negativ. Som jag skrivit tidigare i denna tråden -poängen är att bygga en evighetsmaskin som inte är en evighetsmaskin. Fixar man det är problemet löst. Det är det TS är ute efter. Inte att bygga en evightsmaskin. Tydligen väldigt svårt att förstå.

*bump*
Citera
2012-09-25, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donjulio
[/spoiler]

Du är negativ. Som jag skrivit tidigare i denna tråden -poängen är att bygga en evighetsmaskin som inte är en evighetsmaskin. Fixar man det är problemet löst. Det är det TS är ute efter. Inte att bygga en evightsmaskin. Tydligen väldigt svårt att förstå.

*bump*

Är du skadad? PERPETUAL MOTION, och länken till maskinen är en PERPETUAL MOTION maskin = evighetsmaskin. En evighetsmaskin betyder inte att det är en pryl som ska gå efter att världen dör, det är en maskin som inte behöver tillföras med ny rörelseenergi. Man använder det vill säga konstanta krafter som inte är annat än energiförflyttare.

Klipp dig och skaffa en enda jävla idé om vad det är frågan om, det du påstår har ingenting med ämnet att göra. "en evighetsmaskin som inte är en evighetsmaskin" din dåre.

Och det TS beskriver är EXAKT det som en evighetsmaskin är, ett slutet system som roterar pga konfigurationen. Du lär ju ta och radera ditt citat och ta nånting som passar dig mer.
Senast redigerad av wessla 2012-09-25 kl. 15:48.
Citera
2012-09-25, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wessla

Och det TS beskriver är EXAKT det som en evighetsmaskin är, ett slutet system som roterar pga konfigurationen. Du lär ju ta och radera ditt citat och ta nånting som passar dig mer.

Det är inte bara en evighetsmaskin eftersom den ska dessutom generera ett enegiöverskott man ska kunna ta av. En evighetsmaskin vore en barnlek att konstrueraför TS som ju är en "expert" på gravitationen.
Citera
2012-09-25, 19:23
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donjulio
[/spoiler]

*bump*
Vad var det jag just läste??? M a o, vad i själva helvete menar du?
Citera
2012-09-25, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hattavfolie
Det är inte bara en evighetsmaskin eftersom den ska dessutom generera ett enegiöverskott man ska kunna ta av. En evighetsmaskin vore en barnlek att konstrueraför TS som ju är en "expert" på gravitationen.

Exakt. Det är det största problemet med den här tråden, TS förstår inte att en evighetsmaskin inte fungerar, han är tom. så besinningslöst korkad att han tror att han får energiöverskott!

Det är lönlöst att debattera med honom
Citera
2012-09-26, 02:22
Moderator
Humbugs avatar
Denna video har säkert tagits upp redan
http://www.youtube.com/watch?v=tlx2PgESXhs&feature=player_embedded

Återigen använder man magneter för att få bollen att röra sig.
Herren avslutar videon med att säga "Många vetenskapsmän har tittat på min maskin, men ingen kan säga var kraften kommer ifrån".

...magneterna månne?
Citera
2012-09-26, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug

Herren avslutar videon med att säga "Många vetenskapsmän har tittat på min maskin, men ingen kan säga var kraften kommer ifrån".

...magneterna månne?

Det där är en vacker maskin men den går inte för alltid. Det enda denna skapelse gör är att minimera förlusten på rörelseenergi dvs minimal friktion. Teoretiskt kan man bygga en maskin som är 99.9% effektiv men den kommer stanna. Ska du utvinna energi ur den måste den vara över 100% effektiv. Den där är inte i närheten av 100 den kanske snurrar ett par dagar inte mer.
Citera
2012-09-26, 05:23
Medlem
Och den använder inte magneterna för att få bollen att röra sig, endast för tt minimera energiförlusten.
Citera
2012-09-26, 11:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug

...magneterna månne?

Ursprungligen kommer kraften från den som lägger in kulan i systemet. Det enda den maskinen gör är att den lagrar mekanisk energi som sedan "sipprar ut" långsamt långsamt då kulans "väg ned igen" har gjorts väldigt lång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in