hahahahahaa satanistkillen, varför så negativ?, så att vincha upp ett gäng vikter skulle vara så jobbigt då om du kan få en generator att snurra 1 år. Drygt när man fått en generator å snurra 1 år och sen märker att det knapppt blev nån elektrisitet för att göra nånting med den haha, men det är ju inte logiskt att det inte skulle generera rejält med ström..
om vi bygger sånna här generatorer där det är tidvatten då skulle inte det betyda att man genererar ström från gravitation som sen dras tillbaka av månens gravitation genom att dra tillbaka vikterna till toppen när tidvattnet höjs.
Men snälla lilla TS! Du bara måste vara ett TROLL, ingen kan vara så korkad i verkligheten!
Jag bryr mig inte om vad ni säger fortfarande, jag vill ha en uppfinning som använder gravitationen för att snurra en generator i 1 vecka sen vevar jag upp vikterna för hand till toppen och startar om processen.
Jag bryr mig inte om vad ni säger fortfarande, jag vill ha en uppfinning som använder gravitationen för att snurra en generator i 1 vecka sen vevar jag upp vikterna för hand till toppen och startar om processen.
Det är vi alla överens om att det kommer fungera.
Ja, den kommer absolut fungera men det viktigaste nu är att du bygger en protoyp! En enkel beräkning visar att den måste vara minst 2.7 meter hög för att det ska funka, men det borde inte vara nåt problem va? Återkom när du har fixat delarna så kan vi tipsa om du du ska bygga ihop den.
Det är vi alla överens om att det kommer fungera.
Är det inte lättare att köpa en träningscykel med en dynamo?
Nja, jag tror inte riktigt att du förstår hur det fungerar. Det blir alltid ett litet tillskott av energi från varje vikt och varje varv i spiralen, så om man bara har tillräckligt många kommer det genereras tillräckligt med energi för att få en nettoproduktion!
Du kan aldrig få ett + i energi om du ska använda energin till att återställa vikterna, spelar ingen roll hur många varv du har på din generator då energimängden i anordningen är konstant, energin växlar bara mellan läges/rörelse/elektrisk (plus att en del försvinner som värme).
Tur att folk kan avgöra själva vad dom tycker låter rimligast, jag tycker själv det låter mer rimligt att obergänsat med el genererat kan i princip vända på vilken struktur som helst.. För det är nästan obegränsat med energi om vi hade en stor spiral och en miljard vikter. Men visst jag vevar upp vikterna själv om det skulle behövas..
Min idé från bröjan va dock att ha en spiral upp till taket hemma och ha ett gäng vikter som jag lyfte upp till toppen varje morgon och sen skapar jag el gratis för dagen. Så kan nån göra en sån till en produkt som går att köpa skulle jag va tacksam för vi skulle alla tjäna på att ha en egen gravitationgenerator hemma.
Jag tror att den här teorin går att bevisa på ett mekaniskt sätt om man tänker att man får ut ett visst antal varv för varje vikt som släpps på spiralen, om dom varven inte kan användas för att veva upp en vikt till toppen mekaniskt, så hur många vikter skulle behövas släppas då innan en vikt vevats upp till toppen igen, okej, då fortsätter vi släppa vikter som vevas upp till toppen när nästa vikt släpps, jag tror det skulle gå runt tillslut så länge vikterna är några stycken från början.
Tur att folk kan avgöra själva vad dom tycker låter rimligast, jag tycker själv det låter mer rimligt att obergänsat med el genererat kan i princip vända på vilken struktur som helst.. För det är nästan obegränsat med energi om vi hade en stor spiral och en miljard vikter. Men visst jag vevar upp vikterna själv om det skulle behövas..
Min idé från bröjan va dock att ha en spiral upp till taket hemma och ha ett gäng vikter som jag lyfte upp till toppen varje morgon och sen skapar jag el gratis för dagen. Så kan nån göra en sån till en produkt som går att köpa skulle jag va tacksam för vi skulle alla tjäna på att ha en egen gravitationgenerator hemma.
Jag tror att den här teorin går att bevisa på ett mekaniskt sätt om man tänker att man får ut ett visst antal varv för varje vikt som släpps på spiralen, om dom varven inte kan användas för att veva upp en vikt till toppen mekaniskt, så hur många vikter skulle behövas släppas då innan en vikt vevats upp till toppen igen, okej, då fortsätter vi släppa vikter som vevas upp till toppen när nästa vikt släpps, jag tror det skulle gå runt tillslut så länge vikterna är några stycken från början.
Du har precis bevisat att du blev tappad som liten!!!!
BYGG EN OM DU NU ÄR SÅ ÖVERTYGAD!!!!!!!
Pajas!!