2012-02-02, 15:53
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Tills vidare ser det ut som att kopplingen Fontex-blåmärken-bäring på MGM-fallet är det tydligaste exemplet på hur ärendet engagerar konton ovanligt starkt. Så starkt att resonemangen tappar all nyansering.

Inte kan 27-årige MGM ha sådan påverkan på människor? Men hur ska det annars förklaras?
Gripsholm 2/2 2012

Det här är en detalj som väckt min nyfikenhet också. Kan det röra sig om lojalitet mellan män som har valt att vara mer än bara vänner, och som därför bekämpar de hot de möter med en, ursäkta ordvalet, rent käringaktig hysteri?

En gaypryl helt enkelt. Kan det finnas en tätt sammansvetsad, sluten gaycell inom Göteborgspolisen, ett antal män som, när situationen påkallar det, sluter leden mot en för dem egentligen djupt främmande omvärld?
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2012-02-02 kl. 15:58. Anledning: Nej.
2012-02-02, 16:31
Medlem
Citat:
Nej, enligt samma källa är rivmärken funna vid andra undersökningen men inte vid första. Däremot kan det bero på nivå av noggrannhet och erfarenhet.

Just det jag skrev var bara ett exempel. Det kan finnas flera hundra anledningar till varför. Jag nämnde bara ett. Jag är övertygad om att alla är tillräckligt begåvade att komma på ett antal själva.

Citat:
Jag vet inte om detta är en våldtäkt eller en okynnesanmälan. Eller någonstans däremellan. Men jag har en uppfattning om vilket som är vanligast. Det är grova rallarsvingar som utförs i tråden. Stora investeringar görs.

Jag har ingen aning heller. Själv tror jag väl att det är något sorts mellanting. Det jag fastnade för främst i denna tråden är den enorma obalans och det hyckleri som vissa skribenter stod för. Det är inget fel i det, men det ska inte gå okommenterat.

Citat:
Tråden med MGM-fallet är lite speciell då större delen av tillgängliga (påstådda) uppgifter i tråden kommer genom konto Leif.Jennekvists otillbörliga gluttande i kollegornas utredningsutskrifter, och konto Leif.Jennekvist har en - visserligen tydligt uttalad! men - kraftigt tendentiös hållning i ärendet.

Kanske kommer ett offentligt FUP, men troligen inte.

Som det ser ut har alla tre - Tilltalad, Målsägande och konto Leif.Jennekvist - visat på dåligt omdöme genom att beblanda sig med de andra två.
De två förstnämnda har redan fått betala för det.

Detta är också min mening. Något som är värt att synliggöras och noteras.
Senast redigerad av Killa_Mike 2012-02-02 kl. 16:34.
2012-02-02, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Lilla vän, tror du på det själv eller

Vad jag tror är inte relevant. Jag nämnde ett exempel. Det finns andra argument till varför rivmärken inte hittades vid första undersökningen.

Citat:
Gullig du är, hon befann sig inte i ett hjälplöst tillstånd!

Det kan du inte bevisa.

Citat:
Raring, nej det är inte direkt löjligt men för en infantil och inte minst barnslig typ som du kan det uppfattas som löjligt. Dessutom har du valt att tolka det som själv vill och det om något är direkt löjligt.

Min tolkning är lika mycket värd som din.

Citat:
Du är för go, jag har inte lagt något enormt vikt vid att hon har alkoholproblem och är allmänt promiskuös. Det är viktig information om HH som alla bör känna till, med tanke på vad hon anklagar NP för.

Utifrån min tolkning så har du det. Jag råder andra att läsa dina inlägg och göra sin egen tolkning. Sen är det också min tolkning att om man ska göra en objektiv bedömning så ska man också ta all tillgänglig information i hänsyn. Det innebär NPs moraliska snedsteg också.

Citat:
Du om någon är en hycklare, låt mig citera dina idiotiska inlägg, där du gång efter en annan gör bort dig. Dina spekulationer säger rätt mycket om dig.

Citat:
Lilla vän, Du är bara en sjuk människa som spekulerar vilt utan någon som helst kännedom om vad som verkligen hänt.

Jag har rätt att spekulera hur jag vill.

Citat:
Min vän, Du har fortfarande inte kommit med en förklaring på dina patetiska påståenden, och du vet att du är bortgjord här.

NP har varit otrogen och har sedan ljugit om detta. Det är de moraliska snedsteg jag menar. Om han har gjort sig skyldig till något mer får domstolen bedöma.

Citat:
Objektiviteten väger alltid tyngst men jag har överseende med att du inte begriper vad det innebär med tanke på att du på förhand dömt en människa. De punkter som du försöker trycka på att han är invandrare etc visar att bara att du är en simpel idiot och inget annat.

Objektivitet är viktigt. Mannens etnicitet är en lika viktig variabel att ta hänsyn till som kön, ålder eller utbildningsnivå.

Citat:
Snuttan, Inget av vittnena förutom näsan Adam Berkowitcz vittnar till Hedvigs fördel, dock med ett rättsintyg som är fullt av brister och uteblivna och inte minst relevanta undersökningar. Han är inte det minsta trovärdig.

Enligt dig ja. I en rättssal så har en rättsläkare en hög nivå av trovärdighet.
2012-02-02, 17:13
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killa_Mike
Vad jag tror är inte relevant. Jag nämnde ett exempel. Det finns andra argument till varför rivmärken inte hittades vid första undersökningen.

Det kan du inte bevisa.

Min tolkning är lika mycket värd som din.

Utifrån min tolkning så har du det. Jag råder andra att läsa dina inlägg och göra sin egen tolkning. Sen är det också min tolkning att om man ska göra en objektiv bedömning så ska man också ta all tillgänglig information i hänsyn. Det innebär NPs moraliska snedsteg också.

Jag har rätt att spekulera hur jag vill.

NP har varit otrogen och har sedan ljugit om detta. Det är de moraliska snedsteg jag menar. Om han har gjort sig skyldig till något mer får domstolen bedöma.

Objektivitet är viktigt. Mannens etnicitet är en lika viktig variabel att ta hänsyn till som kön, ålder eller utbildningsnivå.

Enligt dig ja. I en rättssal så har en rättsläkare en hög nivå av trovärdighet.

Citat:
Ok så du ska göra en analys av mig också? I vilket syfte? Att misstänkliggöra mig? Att underminera mina åsikter?

Jag har startat många trådar om våldtäkt. Jag har sett många fall om våldtäkt. Jag ser många likheter i detta fall som jag ser i de fall jag har sett innan. Fall där den åtalade blivit dömd. Det handlar inte om någon dold agenda, det handlar om att diskutera fallet objektivt.

Angående det rapporterade inlägget så handlade det mer om att jag tröttnade på ditt sätt att tilltala mig.

Lilla vän,

En läkares subjetiva åsikter är helt irrelevanta, näsan Adam Berkowitcz är härmed inte trovärdig, dessutom är hans rättsintyg undermåligt. Han har varit partisk och bör därför inte ses som något trovärdigt vittne.

Du har helt missat poängen med att vad objektivitet betyder, då du i dina inlägg har dömt honom på förhand. Jag behöver knappast påminna dig om vilka inlägg det är.

Det bara att inse att du har gjort bort dig, visst får man spekulera men inte in i absurdum.
Dina spekulationer håller lägsta nivå och du har aldrig kunnat bemöta ett endaste av mina inlägg med relevant fakta.

Du bör dessutom sluta ge sken av att du är någon sorts expert när det kommer till våldtäkter.
Vem försöker du vara? En vit riddare? Du har blottat din okunskap och har enbart dig själv att skylla.

Dina tolkningar ger jag inte mycket för, det är galenskap inget annat, och det är uppenbart att du för en egen agenda här.

/Leif.Jennekvist
2012-02-02, 17:22
Medlem
Citat:
Lilla vän,

En läkares subjetiva åsikter är helt irrelevanta, näsan Adam Berkowitcz är härmed inte trovärdig, dessutom är hans rättsintyg undermåligt. Han har varit partisk och bör därför inte ses som något trovärdigt vittne.

Du har helt missat poängen med att vad objektivitet betyder, då du i dina inlägg har dömt honom på förhand. Jag behöver knappast påminna dig om vilka inlägg det är.

Det bara att inse att du har gjort bort dig, visst får man spekulera men inte in i absurdum.
Dina spekulationer håller lägsta nivå och du har aldrig kunnat bemöta ett endaste av mina inlägg med relevant fakta.

Du bör dessutom sluta ge sken av att du är någon sorts expert när det kommer till våldtäkter.
Vem försöker du vara? En vit riddare? Du har blottat din okunskap och har enbart dig själv att skylla.

Dina tolkningar ger jag inte mycket för, det är galenskap inget annat, och det är uppenbart att du för en egen agenda här.

/Leif.Jennekvist

Ja, vi har minst sagt delade meningar om det. Trots ditt korståg att misstänkliggöra allt och alla som talar för målsägandes fördel.

Jag tycker att mina spekulationer har varit väldigt rimliga, baserat på den information som finns. Information som mest kommit från dig. Något som i sig är oroväckande.

Jag är ingen expert och vill inte ge sken av det heller. Sen kan min agenda vara hur uppenbar som helst. Mitt mål är att det hålls en saklig, jämn och balanserad diskussion om de två parterna i detta fallet. Något du misslyckats med totalt.
2012-02-02, 17:22
Medlem
Citat:
Hej Anna,

Det är väl rätt uppenbart vilken information jag har tillgång till
Menar du på att du är en sk rättshaverist? Syftar på ditt förakt.

Hela utredningen är misskött från första början, det var semestertider och både förundersökningsledare samt åklagare har bytts ut under tidens gång, och som jag tidigare skrev så är inte Lars Göran Berglund någon raketforskare direkt, en latare och mer inkompetent polisman får man leta efter. Att dra ner byxorna och låta perverterade chefer ta honom där bak har tagit honom dit han är i dag.

Lars Göran Berglund är bara intresserad av kakor och korv med mos och tydligen är han VIP-kund på snabbmatstället Lasse på Heden, denna fina utmärkelse skryter han gärna om bland mindre intresserade kollegor.

Hans bristande engagemang och intresse för att verkligen reda ut det här är under all kritik.

I ett allt mörkare Sverige / Leif.Jennekvist

Nej, jag är ingen rättshaverist. Jag är djupt kritisk till hur undermålig vår rättsapparat är i jämförelse med andra länder inom EU. Assange-fallet är ett exempel, fallet med barnläkaren vid Astrid-Lindgrens barnsjukhus ett annat. Därtill en räcka av många graverande rättsskandaler som inte direkt gör Sverige till ett föregångsland i dessa sammanhang. Vår narkotikapolitik är en skam som utsätter oskyldiga människor för saker som inte hör hemma i ett demokratiskt samhälle.

Konsumtionsförbudet i narkotikalagstiftningen är ett exempel på en lag som absolut medför en rättsosäkerhet. Med stöd av denna lag använder polisen på ett mycket tveksamt sätt olika metoder som snarare hör hemma i en diktatur. Då det inte går att påvisa tillfället när drogen brukades eller om den intogs medvetet. Dessutom är drogtesterna inte helt tillförlitliga. Det förekommer också att poliser missbrukar denna lag genom att använda den godtyckligt i olika sammanhang. Personerna uppvisar inga kliniska tecken på drogpåverkan, men står fullständigt handfallna då de faktiskt inte kan motbevisa något. Bara att följa med och avkrävas kroppsvätskor. Rättslös!

Vad anbelangar detta fall, är du ju själv kritisk till tillvägagångssättet och att en man ev blir oskyldigt dömd. Så, hur ska du ha det? Gäller din kritik enbart denna lag? Ligger detta möjligen på ett personligt plan för dig eftersom du kallar mig för rättshaverist?
2012-02-02, 17:43
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Jag tycker att mina spekulationer har varit väldigt rimliga, baserat på den information som finns. Information som mest kommit från dig. Något som i sig är oroväckande.
Dina spekulationer har inte varit rimliga, de har varit absurda. Du har dömt grabben på förhand inget annat. Du har gjort bort dig och detta diskvalificerar dig.....

Citat:
Mitt mål är att det hålls en saklig, jämn och balanserad diskussion om de två parterna i detta fallet. Något du misslyckats med totalt.
Om du hade varit saklig, och balanserad i dina inlägg hade jag bemött det med största respekt, men du HAR INTE varit saklig, och din agenda är uppenbar. Du upprepar dig istället för att komma med relevant fakta.

/Leif
2012-02-02, 17:48
Medlem
[quote=Lawnmoverman2011]
Citat:
Ursprungligen postat av annobecq
Jag har ju gjort fullständigt klart att jag varken har tillgång till fup eller några initierade källor, utan diskuterar därför generellt. Detta har naturligtvis undgått ditt mediokra intellekt som inte förmår ta in information, utan enbart drivs av subjektiva omdömen[/QUOTE

Självklart har du varken tillgång till fup eller några initierade källor men ändå bräker du som ett dumt får mest hela tiden.

Vi får helt enkelt lita på Leif Jennekvist och hans stora kunskap vad gäller detta fall.

Men vad yrar du nu om ditt dumma får? Det är väl knappt någon annan än LJ som har material. Du menar att man inte kan ha synpunkter ändå? Vad gör du här isåfall?
2012-02-02, 18:00
Medlem
[quote=annobecq]
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Men vad yrar du nu om ditt dumma får? Det är väl knappt någon annan än LJ som har material. Du menar att man inte kan ha synpunkter ändå? Vad gör du här isåfall?

Eh, var det inte du som så tydligt klargjorde att jag inte har rätt att yttra mig för att jag inte har material? Det var ialla fall det jag reagerade på, därav min kommentar till dig.
2012-02-02, 18:02
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Intressant information om den fd kollegan och numera vittnet i den kommande rättegången låt mig få presentera bastarden Veronica Nyhagen, även kallad Villiga Vera.

Enligt rekryteringen på PHS har Vera klarat fystesterna och väntar på det obligatoriska samtalet med psykologen där man skiljer agnarna från vetet. Jag funderar på om inte PHS borde underrättas om Vera:s grova snedsteg där hon brutit mot gällande sekretess som råder kring det här fallet.

Villig Vera har lämnat jobbet på PKC och sökt tjänst på PKC i Stockholm, detta då saknaden efter Hedvig blev för stor. För tillfället så befinner hon sig hemma hos sin mamma Lena Nyhagen som är skriven ute i Mölndal, 32 år och bor fortfarande hemma

Här har vi bilder på Vera och och Hedvig, vad har de i handen? Alkohol
http://imageshack.us/photo/my-images/825/bild3if.jpg/

Ytterligare än bild på den två emotionellt störda damerna, och vad dricker damerna tro?
http://imageshack.us/photo/my-images/337/bildxd.jpg/

Hedvig visar vart skåpet ska stå och tömmer glaset på ett endast sug, Vodka Lime is da shit:
http://imageshack.us/photo/my-images/269/bild1qa.jpg/

Ni som tvivlar på Hedvigs alkoholproblem lär bli övertygade nu:
http://imageshack.us/photo/my-images/443/bild2p.jpg/

Tittar man på dessa bilder råder det längre inga tvivel om att Party Polisen HH och Villiga Vera har grava alkoholproblem.
En promiskuös livsstil där dekadens är vardag klingar väldigt illa.

/Er vän och förebild Leif.Jennekvist

Ps: Jag vill tacka alla er som skickar PM där ni uppskattar det jag skriver. Ds
2012-02-02, 18:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Intressant information om den fd kollegan och numera vittnet i den kommande rättegången låt mig få presentera bastarden Veronica Nyhagen, även kallad Villiga Vera.

Enligt rekryteringen på PHS har Vera klarat fystesterna och väntar på det obligatoriska samtalet med psykologen där man skiljer agnarna från vetet. Jag funderar på om inte PHS borde underrättas om Vera:s grova snedsteg där hon brutit mot gällande sekretess som råder kring det här fallet.

Villig Vera har lämnat jobbet på PKC och sökt tjänst på PKC i Stockholm, detta då saknaden efter Hedvig blev för stor. För tillfället så befinner hon sig hemma hos sin mamma Lena Nyhagen som är skriven ute i Mölndal, 32 år och bor fortfarande hemma

Här har vi bilder på Vera och och Hedvig, vad har de i handen? Alkohol
http://imageshack.us/photo/my-images/825/bild3if.jpg/

Ytterligare än bild på den två emotionellt störda damerna, och vad dricker damerna tro?
http://imageshack.us/photo/my-images/337/bildxd.jpg/

Hedvig visar vart skåpet ska stå och tömmer glaset på ett endast sug, Vodka Lime is da shit:
http://imageshack.us/photo/my-images/269/bild1qa.jpg/

Ni som tvivlar på Hedvigs alkoholproblem lär bli övertygade nu:
http://imageshack.us/photo/my-images/443/bild2p.jpg/

Tittar man på dessa bilder råder det längre inga tvivel om att Party Polisen HH och Villiga Vera har grava alkoholproblem.
En promiskuös livsstil där dekadens är vardag klingar väldigt illa.

/Er vän och förebild Leif.Jennekvist

Ps: Jag vill tacka alla er som skickar PM där ni uppskattar det jag skriver. Ds
Tittar man på bilderna så ser man två glada pigga tjejer som absolut INTE bär visuella spår av alkoholmissbruk.
Man undrar om du sett en tjej/kvinna som har grava alkoholproblem faktiskt.

Utifrån bilderna kan man också se att de tycks kunna hantera spriten -- inte på någon bild ser de ju särskilt berusade ut, och var det de värsta du kunna finna så är det således inte mycket att orda om.

Vad vi mer kan konstatera är att det enda du tycks ha mot HH är smutskastning -- och att du tycks vara av uppfattningen att det inte går att våldta kvinnor/tjejer som lever ett självständigt liv, intar alkohol och inte sparar sig till äktenskapet.

Annars förstår jag inte din retorik alls faktiskt.

Hur som helst så är inte vår lagstiftning utformad så, därmed är din tolkning av bilderna att betrakta som off-topic.
2012-02-02, 19:40
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Tittar man på bilderna så ser man två glada pigga tjejer som absolut INTE bär visuella spår av alkoholmissbruk.
Man undrar om du sett en tjej/kvinna som har grava alkoholproblem faktiskt.

Utifrån bilderna kan man också se att de tycks kunna hantera spriten -- inte på någon bild ser de ju särskilt berusade ut, och var det de värsta du kunna finna så är det således inte mycket att orda om.

Vad vi mer kan konstatera är att det enda du tycks ha mot HH är smutskastning -- och att du tycks vara av uppfattningen att det inte går att våldta kvinnor/tjejer som lever ett självständigt liv, intar alkohol och inte sparar sig till äktenskapet.

Annars förstår jag inte din retorik alls faktiskt.

Hur som helst så är inte vår lagstiftning utformad så, därmed är din tolkning av bilderna att betrakta som off-topic.

Ser ut som vanligt bruk av alkohol och ingenting annat.

Desperat koppling för att bekräfta sin egen tes?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in