2013-03-01, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Enligt de vittnesmål som alla på festen lämnade var ingen av deltagarna överdrivet berusad, HH:s sk minnesluckor beror på att hon agerat omdömeslöst och druckit alkohol när hon medicinerar med antidepressiva. Att hon får minnesluckor efter att ha särat på benen kan NP knappast lastat för, utan det är enbart hennes egna fel. Läs utredningen och håll käften fortsättningsvis när du inte vet bättre.

/ Leif.Jennekvist 8888

Ps: Gulligt att vissa användare skickar PM och frågar om min irl-identitet, svaret på frågan är kort och gott:

Detta skulle en bra polis scannat av på direkten.

Det gjorde inte MGM.
2013-03-01, 18:05
Medlem
Citat:
Enligt de vittnesmål som alla på festen lämnade var ingen av deltagarna överdrivet berusad, HH:s sk minnesluckor beror på att hon agerat omdömeslöst och druckit alkohol när hon medicinerar med antidepressiva. Att hon får minnesluckor efter att ha särat på benen kan NP knappast lastat för, utan det är enbart hennes egna fel. Läs utredningen och håll käften fortsättningsvis när du inte vet bättre.

/ Leif.Jennekvist 8888

Ps: Gulligt att vissa användare skickar PM och frågar om min irl-identitet, svaret på frågan är kort och gott:

"Du och dina trupper"? Sitter du på en psykanstalt och skriver eller?
Sen är väl knappast din bedömning på att "missköta sig" relevant...

Om man läser FUP:n så är det ju inte konstaterat att hennes minnesluckor berodde på kombinationen alkohol och piller. Du läser FUP:n och fyller i en massa mellan raderna som är dina påhittade tolkningar/fantasier.

Det går att diskutera lämpligheten för både HH och MGM som poliser.
Den ene är en lögnare (MGM) som sedan erkänner lögnen när han blir trängd och den andre tuppar av och vet inte vad som händer. Ingen bra kombination!

MGM verkar vara en trevlig empatisk människa när han sänder följande som svar till HH. Detta efter att han först ljugit om att inte ha haft samlag med henne och HH kommit på honom.
"Får jag snälla träffa dig och bara promenera och prata om något roligt istället nån dag."
2013-03-01, 18:41
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaman
Detta skulle en bra polis scannat av på direkten.

Det gjorde inte MGM.

Du har nog tittat på för mycket science fiction, eller är det möjligtvis alla cannabis du suger i dig som spökar, din gamle narkoman, eller du kanske vill bli kallad cannabian: https://www.flashback.org/t1668937

Citat:
Ursprungligen postat av liteOlydig
"Du och dina trupper"? Sitter du på en psykanstalt och skriver eller?
Sen är väl knappast din bedömning på att "missköta sig" relevant...

Om man läser FUP:n så är det ju inte konstaterat att hennes minnesluckor berodde på kombinationen alkohol och piller. Du läser FUP:n och fyller i en massa mellan raderna som är dina påhittade tolkningar/fantasier.

Det går att diskutera lämpligheten för både HH och MGM som poliser.
Den ene är en lögnare (MGM) som sedan erkänner lögnen när han blir trängd och den andre tuppar av och vet inte vad som händer. Ingen bra kombination!

MGM verkar vara en trevlig empatisk människa när han sänder följande som svar till HH. Detta efter att han först ljugit om att inte ha haft samlag med henne och HH kommit på honom.
"Får jag snälla träffa dig och bara promenera och prata om något roligt istället nån dag."

Finner det inte alls lustigt att han vill byta några ord med sin psykiskt instabila kollega. Tvärtom vilken sympatisk kille. Slutligen vilken man har inte försökt att dölja en otrohet, tyder på friskhetstecken!

/ I sanningens tjänst Leif.Jennekvist
2013-03-02, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
LJ:s postningar har andra källkritiska problem, men de har med partiskhet att göra. Att h*n har kunskap om fallet och de båda inblandade är uppenbart.

På vilket sätt är det "uppenbart"?

Citat:
Läs utredningen och håll käften fortsättningsvis när du inte vet bättre.

Vad som är "uppenbart" är att vår kära Leif.Jennekvist läst utredningsmaterialet och det har även jag gjort. Inget av det jag läst, som han skrivit, tyder på någon reell kunskap om de inblandade parterna. Leif.Jennekvist har snarare en kreativ fantasi av att läsa mellan raderna i materialet och dikta ihop diverse snuskiga historier. Tror knappast han har någon koppling till polisverksamheten heller då det vore riskabelt att prata med en sådan goltupp som han utger sig för att vara.

Citat:
Finner det inte alls lustigt att han vill byta några ord med sin psykiskt instabila kollega. Tvärtom vilken sympatisk kille. Slutligen vilken man har inte försökt att dölja en otrohet, tyder på friskhetstecken!

Psykisk instabilitet som han själv frambringat av sitt fysiska handlande måhända, inte så sympatiskt att fortsätta mindfucka henne då. Du tycker otrohet tyder på ett friskhetstecken, jag tycker snarare det talar för att man är psykisk instabil och inte vågar stå upp för vad man gör... ja just det ja - det gjorde MPG inte heller ju. Vi kan nog konstatera här vem som var den "psykiskt instabila kollegan"!

/ I moralens tjänst LiteOlydig
2013-03-02, 16:06
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:

Vad som är "uppenbart" är att vår kära Leif.Jennekvist läst utredningsmaterialet och det har även jag gjort. Inget av det jag läst, som han skrivit, tyder på någon reell kunskap om de inblandade parterna. Leif.Jennekvist har snarare en kreativ fantasi av att läsa mellan raderna i materialet och dikta ihop diverse snuskiga historier. Tror knappast han har någon koppling till polisverksamheten heller då det vore riskabelt att prata med en sådan goltupp som han utger sig för att vara.

Psykisk instabilitet som han själv frambringat av sitt fysiska handlande måhända, inte så sympatiskt att fortsätta mindfucka henne då. Du tycker otrohet tyder på ett friskhetstecken, jag tycker snarare det talar för att man är psykisk instabil och inte vågar stå upp för vad man gör... ja just det ja - det gjorde MGM inte heller ju. Vi kan nog konstatera här vem som var den "psykiskt instabila kollegan"!

Du har inte tillgång till utredning så kryp ner under den sten du kom ifrån din "cannabian" eller ska jag kalla dig narkoman? Notera att Hedvig medicinerats med antidepressiva långt innan hon särade benen för NP

2013-03-02, 16:17
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Hans insikter i HH:s problem gick vida utöver gränsen för den förestående utredningen. Dessa kan iofs vara välkända i kåren, och de framställs inte på något sakligt eller neutralt sätt, men likafullt handlar det om en kärna av i grunden korrekt information, som senare har framkommit av andra handlingar.

Däremot har han nog fel i att HH:s minneslucka orsakades av att hon söp på psykofarmaka. Det finns ingenting belagt i litteraturen om att antipsykotika eller antidepressiva tillsammans med alkoholförtäring skulle öka benägenheten till minnesluckor. (se t ex http://www.drugline.se/questions/08939/?query=N05AA02). Den normala förklaringen till att folk får minnesluckor efter alkoholförtäring i sammanhang där de har haft ett adekvat beteende är att de har en av generellt hög alkoholkonsumtion orsakad hög alkoholtolerans. Benägenheten till minnesluckor påverkas inte av alkoholtoleransen, så ju högre alkoholtolerans man har, dess mindre minns man vid en given subjektiv berusningsnivå.
Senast redigerad av Hamilkar 2013-03-02 kl. 16:22.
2013-03-02, 17:50
Medlem
Citat:
Du har inte tillgång till utredning så kryp ner under den sten du kom ifrån din "cannabian" eller ska jag kalla dig narkoman? Notera att Hedvig medicinerats med antidepressiva långt innan hon särade benen för NP

Oj, här tar vi oss toner. Nu hör det knappast hit men jag har aldrig testat droger så har inte så bra kännedom som du i det ämnet. Och ja, jag har tillgång till utredningen, lika bra som du min käre vän.

Skulle detta vara någon "ny" information… ta den valsen med någon annan. Dessutom vad har det med saken att göra?

Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Hans insikter i HH:s problem gick vida utöver gränsen för den förestående utredningen. Dessa kan iofs vara välkända i kåren, och de framställs inte på något sakligt eller neutralt sätt, men likafullt handlar det om en kärna av i grunden korrekt information, som senare har framkommit av andra handlingar.

Fint formulerat nästan så det tar fokus från vad som faktiskt står.
"handlar det om en kärna av i grunden korrekt information"
Låt oss ta ett exempel på detta:

Veronica Nyhagen nämner i förhör att målsäganden kan somna väldigt tvärt och snabbt efter att de varit ute och festat.

Vad skriver Leif.Jennekvist?
"Hon nämner glatt att hon och Hedvig emellanåt brukar sova tillsammans efter att de varit ute och festat på diverse dekadenta nattklubbar, vad som menas med ”sova” kan man diskutera med tanke på Villiga Veras snedvridna sexuella läggning, homosexualitet är trots allt en sjukdom och inget vi kommer ifrån."
https://www.flashback.org/sp35460158

Såvida inte han deltog i en trekant med tjejerna så ifrågasätter jag hans "uppenbara kunnande" inom påståendet. Leif.Jennekvist borde snarare lägga mer tid på att skriva sexnoveller istället för att sitta här och ljuga ihop saker.

I övrigt håller jag med dig ang. resonemanget om alkohol men å andra sidan vem skulle inte gjort det då det är konkret fakta du recenserat.

2013-03-02, 18:31
Medlem
Du verkar ju vara lite lätt mentalt handikappad, om jag ska uttrycka mig milt.

Du använder LJ:s korrekta kunskap om ämnet som att han har fel.

Det skulle nog vara bättre om du kunde dementera exakta påståenden av LJ som är felaktiga istället för att fabulera
men i och med att LJ har rätt, blir det svårt, eller hur?

MGM är helt frikänd från detta i svensk domstol.
Varför finner du då nöje i att smutskasta MGM?
Är det jobbigt att MGM var oskyldig och motparten tramsade runt och kostade oss skattebetalare onödiga pengar och domstolen värdefull tid?

Fallet har hela tiden varit döfött och vart vill du komma med ditt ännu dödare resonemang?

Citat:
Oj, här tar vi oss toner. Nu hör det knappast hit men jag har aldrig testat droger så har inte så bra kännedom som du i det ämnet. Och ja, jag har tillgång till utredningen, lika bra som du min käre vän.

Skulle detta vara någon "ny" information… ta den valsen med någon annan. Dessutom vad har det med saken att göra?

Fint formulerat nästan så det tar fokus från vad som faktiskt står.
"handlar det om en kärna av i grunden korrekt information"
Låt oss ta ett exempel på detta:

Veronica Nyhagen nämner i förhör att målsäganden kan somna väldigt tvärt och snabbt efter att de varit ute och festat.

Vad skriver Leif.Jennekvist?
"Hon nämner glatt att hon och Hedvig emellanåt brukar sova tillsammans efter att de varit ute och festat på diverse dekadenta nattklubbar, vad som menas med ”sova” kan man diskutera med tanke på Villiga Veras snedvridna sexuella läggning, homosexualitet är trots allt en sjukdom och inget vi kommer ifrån."
https://www.flashback.org/sp35460158

Såvida inte han deltog i en trekant med tjejerna så ifrågasätter jag hans "uppenbara kunnande" inom påståendet. Leif.Jennekvist borde snarare lägga mer tid på att skriva sexnoveller istället för att sitta här och ljuga ihop saker.

I övrigt håller jag med dig ang. resonemanget om alkohol men å andra sidan vem skulle inte gjort det då det är konkret fakta du recenserat.

Senast redigerad av UltraMind 2013-03-02 kl. 18:33.
2013-03-04, 16:25
Moderator
Hamilkars avatar
Diskussionen i den här tråden har passerat ramen för Aktuella brott och kriminalfall. Diskussionen om huruvida NP rent moraliskt är en såpass stor lurk att han i högre, andlig, Boströmsk mening ska anses förtjäna att vara polis har inget i AB&K att göra, och lika lite har ett dissekerande av en brottsanmälares psykiska och missbruksmässiga problematik någon som helst relevans i AB&K när anmälan inte har resulterat i annat än en lagakraftvunnen friande dom. I och med att en diskussion av den här typen mycket lätt kan bli en evighetstråd i kategorin "lagsport", är det dags att sätta ner foten. Tråden låses så länge, medan krimmoderatorerna diskuterar vad som ska göras mer permanent.

/Mod.
Senast redigerad av Schlesien 2013-03-04 kl. 16:33. Anledning: justera tangentslintning

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in