2012-01-12, 10:08
Medlem
epost72s avatar
Polis åtalas för våldtäkt mot kollega
Den misstänkte våldtäktsmannen är polis.
Hans offer: Också polis. Brottsplatsen är kvinnans egen lägenhet i Göteborg.
- Det här kommer att bli mycket uppmärksammat. Det är ett unikt fall, säger advokaten Anders Lysén.
[...]
- Det har varit en mängd poliser i den här lägenheten fram på småtimmarna, säger 26-åringens försvarsadvokat Anders Lysén.
Enligt kvinnans berättelse hade hon redan somnat, då 26-åringen som ensam dröjt sig kvar tvingade henne till sex.
Någon med mer info?
Finns väl risk att man kommer att försöka tysta ned detta.
Men säkerligen sitter folk inne med detaljer som kan vara intressanta.
Senast redigerad av epost72 2012-01-12 kl. 10:11.
2012-01-12, 10:10
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Intressant att flera kollegor vittnar om att hon sov och var mycket trött när de lämnade lägenheten.
Ska bli mycket intressant att följa detta, frågan är bara om den manliga polisen fallit offer för en emotionellt störd kvinna...
Senast redigerad av Leif.Jennekvist 2012-01-12 kl. 10:12.
2012-01-12, 10:57
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Intressant att flera kollegor vittnar om att hon sov och var mycket trött när de lämnade lägenheten.
Ska bli mycket intressant att följa detta, frågan är bara om den manliga polisen fallit offer för en emotionellt störd kvinna...

Förmodligen var hon inte helt vaken när hon hade sex med honom. Min sambo är sådan och minns inte alltid det på morgonen utan tror att det var en dröm, och drömmen kan ibland skilja sig lite från verkligheten.

Sannolikt var det inget våld iblandat. Den misstänkte smekte nog den sovande kollegan som i sömnen tände till och det gick som det gick.
2012-01-12, 11:01
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Förmodligen var hon inte helt vaken när hon hade sex med honom. Min sambo är sådan och minns inte alltid det på morgonen utan tror att det var en dröm, och drömmen kan ibland skilja sig lite från verkligheten.

Sannolikt var det inget våld iblandat. Den misstänkte smekte nog den sovande kollegan som i sömnen tände till och det gick som det gick.

Nja jag vet inte riktigt...

Rättsläkaren har konstaterat kvinnans lår var fulla av blå-märken och att hon hade en mindre sårskada i underlivet.
- Våldet har bestått av att NN tagit kraftiga grepp om A:s lår och särat på dem. Av greppen har blånader uppstått, skriver åklagare Lars Göransson i sin stämningsansökan.
2012-01-12, 11:14
Medlem
epost72s avatar
För övrigt så har man redan hållit det rätt hemligt.

Det var natten mellan 14 och 15 juli förra året som händelsen inträffade.
2012-01-12, 11:27
Medlem
Aftonbladet:
Citat:
"Förutom vittnesuppgifter finns skador på kvinnans kropp med som del av bevisningen. Bland annat finns blåmärken på insidan av låren.
– Det är skador som han förnekar att han tillfogat, säger advokat Anders Lysén.
Skador finns även i kvinnans slida.
– Det säger han mycket väl kan ha uppstått under samlaget. Det är ytterst små rispskador av naglar."

Citat:
"– Det är inte roligt att bli åtalad för våldtäkt om man är polis. Det är en tragisk händelse och väldigt besvärande för min huvudman - det påverkar ju hans tjänstgöring. Om han fälls är det stor risk för att han blir av med jobbet, säger Anders Lysén.
26-åringen är polisaspirant och fortfarande i tjänst. Egentligen skulle han nu ha börjat jobba ute på fält, men mannen har i avvaktan på dom satts på en administrativ tjänst."

Äckligt att en våldtäktsman får medhåll och stöd pga sin yrkestitel. Varför har han inte tagits ur tjänst då detta ägde rum redan i juli? Är inte så insatt i hur processen fungerar när det gäller brott, men borde inte han sitta i häktet?
2012-01-12, 11:33
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Nja jag vet inte riktigt...

Rättsläkaren har konstaterat kvinnans lår var fulla av blå-märken och att hon hade en mindre sårskada i underlivet.
- Våldet har bestått av att NN tagit kraftiga grepp om A:s lår och särat på dem. Av greppen har blånader uppstått, skriver åklagare Lars Göransson i sin stämningsansökan.

Vad rättsläkaren konstaterat är helt ointressant, det kan rent av vara så att läkaren är en vänstervriden rabiat ultrafeminist som själv orsakat kvinnan dessa blåmärken för att stärka hennes historia.

Citat:
För övrigt så har man redan hållit det rätt hemligt.

Det var natten mellan 14 och 15 juli förra året som händelsen inträffade.

Därför ska FB-eliten sätta igång och gräva extra mycket i det här....
2012-01-12, 11:40
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Vad rättsläkaren konstaterat är helt ointressant, det kan rent av vara så att läkaren är en vänstervriden rabiat ultrafeminist som själv orsakat kvinnan dessa blåmärken för att stärka hennes historia.
Omöjligt är det ju inte, men kanske mindre sannolikt.
Citat:
Därför ska FB-eliten sätta igång och gräva extra mycket i det här....
Exakt, misstänker att någon redan mailat TR.

Egentligen är det intressant av flera anledningar.
Skulle det visa sig vara något ömsesidigt samtycke så blir det högst sannolikt Falsk tillvitelse i stället.
2012-01-12, 11:49
Medlem
Citat:

Varför inte kvinnan som fallit offer för störd man?

Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Förmodligen var hon inte helt vaken när hon hade sex med honom.

Hmm! Jag som trodde att det var tvärtom. Mannen som tvingat sig till sex med en sovande kvinna och utnyttjat situationen...?
2012-01-12, 11:51
Medlem
Mycket konstigt. Man skall alltid häktas fram till rättegång vid ett brott som ger mer än 2 års fängelse. Alla andra våldtäktsmän blir häktade. Men det kanske är en polisman med hudfärgskvotering och dom vill inte bli anklagade för rasism.
2012-01-12, 11:59
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Det brukar vara kodord för att hon var packad. Vilket i sig är bad news för den anklagade.
2012-01-12, 12:06
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Omöjligt är det ju inte, men kanske mindre sannolikt.

Vad som till en början ter sig föga troligt kan till slut bli mer och mer sannolikt.
Falska våldtäktsanmälningar ökar och jag har flera gånger tidigare ifrågasatt fall där kvinnor anklagar män för våldtäkt, vilket medfört att jag fått utstå rejält med kritik.
I slutänden har det visat sig att min teori stämde, då har den kritiska och naiva pöbeln fått ställa sig i skamvrån och skämmas för alla personliga påhopp gentemot min person.

Citat:
Ursprungligen postat av matsbergman
Varför inte kvinnan som fallit offer för störd man?
Kan mycket väl vara så, men det tyder på raka motsatsen då den misstänkte polismannen inte är frihetsberövad.

Citat:
Ursprungligen postat av Chefen1
Mycket konstigt. Man skall alltid häktas fram till rättegång vid ett brott som ger mer än 2 års fängelse. Alla andra våldtäktsmän blir häktade. Men det kanske är en polisman med hudfärgskvotering och dom vill inte bli anklagade för rasism.

Lugna ner dig!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in