2011-03-31, 15:38
Medlem
Biochems avatar
O' Sullivan ute, Ebdon tar Neil Robertson efter en riktigt tursam träff på grön, Higgins håller på att ta sig till kvarts och så 2-2 Ding Junhui - Stephen Hendry. Fin snooker men tråkigt att så många av mina favoriter har åkt...
Citera
2011-04-01, 19:58
Medlem
ZRydens avatar
Har fastnat lite för Snooker nu under China Open. Otroligt behaglig sport och så där lagom nobel. Eller ska man kalla det spel? Har lite svårt att kalla det sport efter att ha sett fettsäcken Stephen Lee hävda sig tidigare idag. Nåväl, det spelar mindre roll.

Avfärdade det som trams till en början men när man lärde sig reglerna var det lätt att tycka om.

Dessutom är han Kim Hartman helt suverän. Blir så mysigt när det är tvärtyst i 5 minuter och man slukas av spelet, för att sedan vakna till en smula när Hartman placerar en stilig kommentar.

"Och Lee svettas redan" var dagens kommentar.

Förresten. Finns det några bra svenskar?
Senast redigerad av ZRyden 2011-04-01 kl. 20:05.
Citera
2011-04-02, 08:37
Medlem
Biochems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZRyden

Den gode Kim har själv sagt "Jörgen från Skövde undrar hur jag tror våra svenska stjärnor skulle klara sig mot Hendry exempelvis. Ja, vad ska jag säga... om det skulle vara en kapptävling på femtio meter vore det som att en struts skulle få springa mot ett strutsägg."

Men jag vet att U21-EM spelas samtidigt som China Open och det verkar ha gått relativt bra för Sverige, så vi får väl hoppas på framtiden.

Nu börjar semifinal 1, Murphy mot Trump, ska bli spännande att se.
Citera
2011-04-02, 14:49
Medlem
camejos avatar
Usch, nu spelar Selby sådär äckligt stabilt och effektivt.

Ser mycket hellre Ding i finalen mot Trump.
Citera
2011-04-02, 14:50
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZRyden
Har fastnat lite för Snooker nu under China Open. Otroligt behaglig sport och så där lagom nobel. Eller ska man kalla det spel? Har lite svårt att kalla det sport efter att ha sett fettsäcken Stephen Lee hävda sig tidigare idag. Nåväl, det spelar mindre roll.

Avfärdade det som trams till en början men när man lärde sig reglerna var det lätt att tycka om.

Dessutom är han Kim Hartman helt suverän. Blir så mysigt när det är tvärtyst i 5 minuter och man slukas av spelet, för att sedan vakna till en smula när Hartman placerar en stilig kommentar.

"Och Lee svettas redan" var dagens kommentar.

Snooker har iaf ett lägre genomsnitts-bmi än dart, där finns det nästan bara fetton.
Citera
2011-04-02, 15:08
Medlem
Dr_Dollars avatar
Jag skulle vilja hävda att Snooker är världens svåraste sport.

Syn eller...raisar ni?
Citera
2011-04-02, 15:24
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar

Syn eller...raisar ni?

Har alltid tyckt att gymnastik är den svåraste sporten.
Citera
2011-04-02, 22:23
Avslutad
Trumpen var verkligen enastående mot Murphy idag. Finalen tror jag dock Mark Celby tar hem.

Hoppas nu ini glödheta att raketen samlar sig inför VM nu i april och skärper till sig.
Citera
2011-04-03, 11:41
Medlem
camejos avatar
Stark öppning på finalen av Trump, 5-3 och paus.

Förväntar mig inte att han ska klara av att hålla i det här hela vägen dock.

10-7 Selby är mitt tips.
Citera
2011-04-03, 14:42
Medlem
Biochems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar

Syn eller...raisar ni?

Carambole och trickbiljard verkar också vara djävulskt svårt när det gäller kösporter, fast där handlar det ju mer om stöt för stöt och inte lika mycket uthållighet som snooker har. Spela stabil snooker i sex timmar känns ju... svårt.

Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Stark öppning på finalen av Trump, 5-3 och paus.

Förväntar mig inte att han ska klara av att hålla i det här hela vägen dock.

10-7 Selby är mitt tips.

Det känns som att Trump börjar svaja mer och mer men det här framet verkar han ha under kontroll. Då blir det 5 - 7. Tycker att Selbys defensivspel har varit riktigt fint men han har missat några bollar och släppt in Trumps galna attackspel... men jag tror som du att Trump inte kommer att klara pressen. Tror Selby tar hem det men skulle nog säga 8 - 10. Det verkar bli en rysare dock, riktigt fin match...

EDIT:
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Hoppas nu ini glödheta att raketen samlar sig inför VM nu i april och skärper till sig.

Tror hela den här säsongen är körd, vilket gör mig lite ledsen för det finns inte mycket som är så roligt att se som en O' Sullivan i toppform. Ska dock bli väldigt roligt att se hur han och Neil Robertson klarar sig i VM. Fint att det bara är två veckor till det sätter igång, undrar om Trump och Selby påverkas av att bara ha en sådan kort paus mellan China Open och VM.
Senast redigerad av Biochem 2011-04-03 kl. 14:44.
Citera
2011-04-03, 17:41
Medlem
Biochems avatar
Satan, Judd Trump tar det!
Citera
2011-04-03, 17:43
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biochem
Satan, Judd Trump tar det!