Vad jag har förstått så fick sullivan helt enkelt nog och gav uppgivet upp. Han hade inte riktigt skärpan på topp och kände att han inte kunde ge Hendry en bra match.
Självfallet något underligt beteende när det står så mycket på spel och han fortfarande har en teroetiskt god chans att vända och vinna, men jag har ändå en viss förståelse för hur han kände i ögonblicket. Ungefär som när man har försökt fixa/laga/ordna något men aldrig lyckas, och tillslut släpper allt man har för händerna och ger fullständigt fan i det.
Men det kan vara knepigt med tanke på framtiden om man har tendenser att ge upp så lätt i dessa sammanhang, vill inte vara negativ och spå en början till slutet för hans karriär men det är definitivt inte en fördelaktig egenskap i samband med var han står i karriären. Han har visat att han är en av de stora snookergudarna, har lockat många till sporten (bla mig) har gjort sig en bra slant och har inte så mycket kvar att bevisa. Att detta beteende infaller är därför lätt att tolka i en för sporten negativ riktning.
Han har visst inte velat ge några intervjuer(?), men han lyckönskade Hendry till efterföljande semifinal efteråt...
Aja, jag hoppas iaf att man får fortsätta se Ronnie i rutan vid snookersammanhang, för denne kille om någon får verkligen det ädla snookerspelet att se barnsligt enkelt ut..
Blir intressant i finalen, hoppas på Hendry - Ebdon... 9-7 till Hendry!