2020-06-20, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Nu spelar Maguire riktigt bra, 6-5 med en fantastisk 135 serie.
Fem hundraserier skämtar man inte bort, även om hörnhålen är väl generösa. 7-5 och bara två frame ifrån segern.

Edit: The Stephen Maguire Show. Fyra centuires på raken.
Senast redigerad av EatableAcrobat 2020-06-20 kl. 21:49.
Citera
2020-06-20, 22:19
Medlem
Helt otroligt! Neil spelade sannerligen en biroll i dagens match. Jag vet ju att Maguire har en oerhört hög högstanivå, men blir nästan alltid förvånad när han presterar nuförtiden. Dessutom är det nästan fyra månader sedan han senast spelade, så vad kunde man förvänta sig?

Bra start på turneringen, men vi får hoppas att det blir mer dramatik i de kommande matcherna. Trump-Higgins imorgon!
Citera
2020-06-20, 22:21
Medlem
Millediablos avatar
Maguire gör som Danmark i fotbolls-VM, fick chansen när Ding drog sig ur och tog chansen ikväll 9-5.
Citera
2020-06-20, 22:58
Medlem
Millediablos avatar
Trump mot Higgins imorgon. Tyvärr missar jag nog den första sessionen men hoppas att det finns frames kvar till kvällen för att erbjuda lite spänning.

Intressant betraktelse av Neil det där med att frånvaron av publik gjorde att det kändes som en träningsmatch utan nerver och därför möjliggör bättre snooker.
Jag tror nog det är högst personligt men vi får väl se.

Men om det är så ändå så kan det kanske gynna Higgins. Inte så att John naturligtvis spelar bättre utan att Judd kanske blir lite loj då han i mina ögon är lite av en publikspelare.
Inte i grundspelet men han kanske tappar lite nogrannhet i defensiven.

Som det känns så behöver nog Higgins dels spela bra själv men också få Trump att spela på samma nivå som sist. Snillen spekulerar, vi får se imorgon. Ser fram emot att läsa in mig här på hur det utvecklats i första sessionen.
Citera
2020-06-21, 00:47
Moderator
Hjv9s avatar
Robertson spelade ju inte direkt dåligt, faktiskt väldigt bra skulle jag säga. Men nu räckte det inte mot Stephen som var stekhet. Nytt centurierekord för en bäst av 17 match blev det också.
Citera
2020-06-21, 07:34
Medlem
TilleyHats avatar
Maguire tog tillvara chansen i Tour Championship med gratisplatsen han fick. Stark seger mot Robertson!
Citera
2020-06-21, 13:50
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Robertson spelade ju inte direkt dåligt, faktiskt väldigt bra skulle jag säga. Men nu räckte det inte mot Stephen som var stekhet. Nytt centurierekord för en bäst av 17 match blev det också.
Javisst det tänkte jag inte ens på. Dessutom så ökar väl detta mångas chanser att kunna vinna Corals bonus på 100.000 pund?

Det var väl Neil och Judd som låg skuldra mot skuldra där?
Citera
2020-06-21, 14:14
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Dessutom så ökar väl detta mångas chanser att kunna vinna Corals bonus på 100.000 pund?

Det var väl Neil och Judd som låg skuldra mot skuldra där?

Om jag har räknat rätt så får Judd bonusen om han vinner i dag, går Judd inte till semifinal så tar vinnaren här bonusen också.

Edit: Fel av mig, några spelare kan gå förbi Judd även om han vinner i dag. Bingtao, Murphy och Maguire kan gå förbi Judd även om Judd vinner i dag.
Senast redigerad av lidden 2020-06-21 kl. 14:24.
Citera
2020-06-21, 15:23
Medlem
liddens avatar
Trump leder 2-0, men jag tror det redan har varit fler misstag i dagens match än i hela matchen i går.
Citera
2020-06-21, 15:52
Medlem
Neofytens avatar
Higgins är inte att leka med!
Citera
2020-06-21, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Trump leder 2-0, men jag tror det redan har varit fler misstag i dagens match än i hela matchen i går.
Ja, det är ingen överdrift. Reducering av Higgins till 1-2, men ytterligare ett frame med missar och intressant taktiskt spel.
Citera
2020-06-21, 17:22
Medlem
Jag måste fråga en sak, är det bara jag som knappt tänker på att det saknas publik?

Arenan är visserligen anpassad för spel utan publik, så vi slipper alla tomma stolar som inte ser så trevliga ut i bild, vilket jag tror spelar en viss roll...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in