Citat:
Håller med dig om att Robertson kan få det knepigt mot Maguire. Neil imponerade inte det minsta i Championship Leauge och presterar han inte bättre än så bör det bli kämpigt mot en spelare som Maguire. Mitt tips i första rundan är Trump, Robertson, Yan och Allen. Som vanligt ska nog dom bettingintresserade inte följa det jag tror på då jag med näppe lyckas få in 50% av mina tips.
Bäst av 17 frames, finalen 19.
Så lördagens första paret ut Robertson-Maguire är inte så klockren som man kanske kan tro. Vi har ju inte sett Stephen stöta många bollar senaste tiden och jag tyckte inte att Neil såg sådär krispig ut senast förutom dom framen han klippte i sedvanlig stil.
Maguire är en kämpe så ett så kallat "varningens finger" är väl på sin plats.
60-40 till Neils fördel.
Bäst av 17 frames, finalen 19.
Så lördagens första paret ut Robertson-Maguire är inte så klockren som man kanske kan tro. Vi har ju inte sett Stephen stöta många bollar senaste tiden och jag tyckte inte att Neil såg sådär krispig ut senast förutom dom framen han klippte i sedvanlig stil.
Maguire är en kämpe så ett så kallat "varningens finger" är väl på sin plats.
60-40 till Neils fördel.
Trump är självklar favorit för mig, både för hela turneringen och därmed också mot Higgins. Jag tyckte han tappade lite fokus i Championship Leauge när det gick snett mot Ryan Day, men i övrigt såg det inte sämre ut än för de andra spelarna som spelade där och nu är med i Tour Championship.
Murphy-Allen är lite av en slantsingling och beror på vilken version av Murphy som dyker upp. Som vanligt blir han säkert livsfarlig om de långa attackerna sitter, men blir det mer taktiskt och tillknäppt är Allen förmodligen starkare.
Selby-Bingtao har potential att bli den mest intressanta matchen tänker jag. De har möts två gånger tidigare och vunnit varsin (bäst av 7) match, men det känns som att dessa två herrar kan bjuda på en show över 17 frame. Dock måste jag hålla Selby som favorit mtp meriter och erfarenhet, men jag hoppas verkligen Bingtao bjuder upp till dans på måndag.