2020-06-18, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Mitt tips i första rundan är Trump, Robertson, Yan och Allen. Som vanligt ska nog dom bettingintresserade inte följa det jag tror på då jag med näppe lyckas få in 50% av mina tips.
Bäst av 17 frames, finalen 19.

Så lördagens första paret ut Robertson-Maguire är inte så klockren som man kanske kan tro. Vi har ju inte sett Stephen stöta många bollar senaste tiden och jag tyckte inte att Neil såg sådär krispig ut senast förutom dom framen han klippte i sedvanlig stil.

Maguire är en kämpe så ett så kallat "varningens finger" är väl på sin plats.
60-40 till Neils fördel.
Håller med dig om att Robertson kan få det knepigt mot Maguire. Neil imponerade inte det minsta i Championship Leauge och presterar han inte bättre än så bör det bli kämpigt mot en spelare som Maguire.

Trump är självklar favorit för mig, både för hela turneringen och därmed också mot Higgins. Jag tyckte han tappade lite fokus i Championship Leauge när det gick snett mot Ryan Day, men i övrigt såg det inte sämre ut än för de andra spelarna som spelade där och nu är med i Tour Championship.

Murphy-Allen är lite av en slantsingling och beror på vilken version av Murphy som dyker upp. Som vanligt blir han säkert livsfarlig om de långa attackerna sitter, men blir det mer taktiskt och tillknäppt är Allen förmodligen starkare.

Selby-Bingtao har potential att bli den mest intressanta matchen tänker jag. De har möts två gånger tidigare och vunnit varsin (bäst av 7) match, men det känns som att dessa två herrar kan bjuda på en show över 17 frame. Dock måste jag hålla Selby som favorit mtp meriter och erfarenhet, men jag hoppas verkligen Bingtao bjuder upp till dans på måndag.
Citera
2020-06-18, 20:00
Medlem
liddens avatar
Citat:
Neil Robertson v Stephen Maguire
Sat 20 Jun 2:30pm & Sat 20 Jun 8pm

Brittisk tid eller svensk?

Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
... , men blir det mer taktiskt och tillknäppt är Allen förmodligen starkare.

Håller med, men känns ändå som en konstig sak att säga om Allen.
Citera
2020-06-18, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Brittisk tid eller svensk?
Svensk tid.

Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Håller med, men känns ändå som en konstig sak att säga om Allen.
Kanske lite, men i mitt tycke är Allen ändå en ganska envis krigare även om det kanske inte alltid är högsta nivå på det defensiva/taktiska spelet.

Murphy är ju i en klass för sig när det kommer till varierande nivå på spelet. Emellanåt kan han vara lika mycket en maskin som Trump, O'Sullivan eller Robertson, men felbedömningarna som kommer relativt frekvent är på en nivå som knappt hör hemma på topp-100.
Citera
2020-06-19, 13:36
Medlem
Roligare nyheter angående VM idag. Eurosport kommer visa snooker från ett av kvalborden i linjär-TV i år. https://wst.tv/eurosport-to-televise-betfred-world-championship-qualifying-rounds/ Det är första gången Eurosport sänder kvalet i TV.

Med tanke på hur tom Eurosports tablå lär vara på livesport är det kanske inte en helt förvånande idé. Cykelsäsongen ska väl preliminärt starta den första augusti och ATP-touren i mitten av augusti, så i juli finns det nog inte mycket "riktig" livesport som Eurosport har rättigheterna till.
Citera
2020-06-19, 14:58
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Roligare nyheter angående VM idag. Eurosport kommer visa snooker från ett av kvalborden i linjär-TV i år. https://wst.tv/eurosport-to-televise-betfred-world-championship-qualifying-rounds/ Det är första gången Eurosport sänder kvalet i TV.

Med tanke på hur tom Eurosports tablå lär vara på livesport är det kanske inte en helt förvånande idé. Cykelsäsongen ska väl preliminärt starta den första augusti och ATP-touren i mitten av augusti, så i juli finns det nog inte mycket "riktig" livesport som Eurosport har rättigheterna till.
Det där var riktigt trevliga nyheter!
Citera
2020-06-20, 15:45
Medlem
Förvånansvärt hög nivå på spelet i de fyra första framen. Neil har hittills sett stabilare ut än i Championship Leauge, men Maguire spelar bättre och leder rättvist med 3-1.
Citera
2020-06-20, 15:51
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Förvånansvärt hög nivå på spelet i de fyra första framen. Neil har hittills sett stabilare ut än i Championship Leauge, men Maguire spelar bättre och leder rättvist med 3-1.
Mycket bra, stor skillnad mot förra turneringen.
Citera
2020-06-20, 17:23
Medlem
Millediablos avatar
4-4 inför kvällens (20:00) fortsättning, omöjligt att spå en vinnare detta kan gå hur som helst.
Citera
2020-06-20, 18:01
Medlem
Citat:
4-4 inför kvällens (20:00) fortsättning, omöjligt att spå en vinnare detta kan gå hur som helst.
Riktigt bra start på turneringen. Jag håller nog Neil som favorit nu när vi har sett första delen, men om Maguire får en bra start ikväll är det mera ovisst.
Citera
2020-06-20, 18:58
Moderator
Hjv9s avatar
Vart ser man detta?
Citera
2020-06-20, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Vart ser man detta?
Det är Viasat som har rättigheterna i Sverige.

Tidigare när Viasat haft rättigheterna (Champion of Champions/Tour Championship) har det gått att se gratis på Viafree, men den här gången har sändningarna inte dykt upp där, men det går att se på Viaplay om man har/skaffar sportpaketet.

Det är ITV4 som visar turneringen i Storbritannien om man vill testa den vägen.
Citera
2020-06-20, 20:52
Medlem
Millediablos avatar
Nu spelar Maguire riktigt bra, 6-5 med en fantastisk 135 serie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in