2013-05-01, 16:21
Medlem
ClintMcPantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zenophobia
Blir faktiskt lite besviken på att spelarna väljer brat-disco när de gör entre. Är jag ensam om att begära och förvänta mig mer av snookerspelare än av andra idrottare? Tänk om de hade valt Mozart, Haydn, Wagner eller något ur Steve Davis gigantiska skivsamling, t ex hans favoritband Magma.
Om du besoker en snookerhall i UK tror jag nog att du forstar hur det kommer sig. Det ar inte direkt overklassen som frotterar sig dar..
Citera
2013-05-01, 16:39
Medlem
Skatteskolks avatar
En del saker kan störa er tid tillsammans som t.ex... att grannen spelar hög musik.

Jag känner mig lätt konspiratorisk men jag tror inte att Ronnie fick vinna och avgöra matchen. Tänk vilken katastrof det vore för arrangören om det inte blev någon kvällssändning allas.
Citera
2013-05-01, 17:19
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
En del saker kan störa er tid tillsammans som t.ex... att grannen spelar hög musik.

Jag känner mig lätt konspiratorisk men jag tror inte att Ronnie fick vinna och avgöra matchen. Tänk vilken katastrof det vore för arrangören om det inte blev någon kvällssändning allas.
Så det blir lite Rocket snooker ikväll, underbart.
Trumpen och Smurfen kan bli en rysare, om det inte är det redan.
10-10
Citera
2013-05-01, 17:22
Medlem
Zenophobias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClintMcPants
Om du besoker en snookerhall i UK tror jag nog att du forstar hur det kommer sig. Det ar inte direkt overklassen som frotterar sig dar..

Visst, men de kan väl anstränga sig lite? Måste de välja billig brat-disco, såsom Lady Gaga, One Direction och Backtreet Boys (Campejo misstänkte att det var Dings sätt att håna västerländsk kultur). De väljer ju trots allt en låt som ska representera dem i VM.

Sedan vet jag inte om överklassen har så mycket bättre musiksmak. Beror nog inte på det. Har du varit med överklassbrats så vet att de lyssnar på brat-disco och inte på klassiskt eller på Steve Davis musik. Steve Davis, där har du en renässansman! Snooker, biljard, chess litteratur, musik, film, goda viner och lite poker.

Annars är det en härlig match, skönt att de inte spelar någon musik
Citera
2013-05-01, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
www.snooker.org har en bra världsrankinglista med nationalitet, dock utan flaggor.

Tack. Åtminstone bättre än listan på worldsnooker.
Citera
2013-05-01, 17:31
Medlem
Skatteskolks avatar
Kim Hartman "Ricky Wallden är inne och käkar poäng som en sådan Pacman-figur". :-D
Citera
2013-05-01, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClintMcPants

Men ändå vill man ge sken av att vara en nobel sport med en viss form av klädkod? Jag har alltid kämpat med att avgöra om det är en nobel sport eller inte. Kan tänka mig att det från början var det, precis som tennis och golf, men inte längre.

Golf ses väl från vissa fortfarande som en överklassport, när det snarare på sin höjd är en sport för medelklassen. Tennisen har nog gått längre bort från stämpeln. Så, hur ligger det egentligen an med snooker? Det kanske aldrig har ens varit en riktig överklassport? Eller spel som jag ser det som.
Citera
2013-05-01, 17:53
Medlem
Fy fan vilken dramatik mellan trump och murphy.
Bland de mest spännande frames jag sett.
Citera
2013-05-01, 17:56
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannace
Fy fan vilken dramatik mellan trump och murphy.
Bland de mest spännande frames jag sett.

Ja det var ett bra frames och jämt är det 11-11 få se om det blir skiljeframes i den här matchen.
Citera
2013-05-01, 17:59
Medlem
camejos avatar
Trump envisas med att köra karambolage från blå direkt efter första röd även fast det finns massvis med lösa röda. Kan tycka att det är lite slappt. En bra breakbyggare kan också pussla.

Den här matchen har verkligen tagit sig och blivit fantastisk. Igår var de ju usla.
Senast redigerad av camejo 2013-05-01 kl. 18:01.
Citera
2013-05-01, 18:15
Medlem
Zenophobias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Trump envisas med att köra karambolage från blå direkt efter första röd även fast det finns massvis med lösa röda. Kan tycka att det är lite slappt. En bra breakbyggare kan också pussla.

Den här matchen har verkligen tagit sig och blivit fantastisk. Igår var de ju usla.
Härligt 12-12 det är nu som pojkar skiljs från män.

Ja, han förlitar sig väldigt mycken på slumpen när han väljer att spränga upp alla bollarna på det däer viset. Han Lyckas väl ungefär hälften av gångerna och då har han många bollar att bygga ett break på. Jag är lite konservativ när det kommer till det där och tycker att man ska plocka de fria bollarna först innan man försöker att spränga fram nya. Trump är till och med en sådan gambler att han ibland försöker sig på att spränga upp och spela fram bollar om han stöter på en röd boll. Det är ju rena lotteriet.
Senast redigerad av Zenophobia 2013-05-01 kl. 18:18.
Citera
2013-05-01, 18:18
Medlem
ClintMcPantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ompaoor
Men ändå vill man ge sken av att vara en nobel sport med en viss form av klädkod? Jag har alltid kämpat med att avgöra om det är en nobel sport eller inte. Kan tänka mig att det från början var det, precis som tennis och golf, men inte längre.

Golf ses väl från vissa fortfarande som en överklassport, när det snarare på sin höjd är en sport för medelklassen. Tennisen har nog gått längre bort från stämpeln. Så, hur ligger det egentligen an med snooker? Det kanske aldrig har ens varit en riktig överklassport? Eller spel som jag ser det som.
Sa vitt jag forstar borjade snooker och de liknande sporterna som sallskapsspel for overklassen. Man retirerade till sitt "billiards room" efter middagen for att roka cigarr med mera. Nar sporten senare flyttades ut fran privata boningar och ut till spelhallarna sa togs den i stallet over av arbetarklassen. Om du idag besoker snookerhallar i UK (vilket jag gjorde sa sent som igar) ser man huvudsakligen chavs; grabbar i traningsoverall utan sarskilt mycket still och klass. Om du tittar pa spelarnas bakgrund sa ar det inte sarskilt manga som kommer fran over- eller medelklass-bakgrund. O'Sullivans pappa kom val t ex ganska nyligen ut ut fangelset dar han suttit lange for drap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in