2018-04-17, 20:50
Medlem
lite intressanta odds inför vm:

ding: 14/1
smurfen: 25/1
kyren wilson: 33/1
ryan day: 66/1
maguire: 80/1
perry: 150/1
xiao: 200/1

gillar mest högoddsare och dessa är de jag hittat som är mest tilltalande. ding brukar jag sätta som finalist, men ska nog sätta vinnare i år. sen lutar det åt en peng på murphy och/eller kyren som finalist. inga crazy bets i år, tror jag
Citera
2018-04-17, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Jag hoppas att White, Lisowski och Un-nooh går vidare. Tyvärr har de mest lovande unga kineserna åkt ur!
Det ser rätt bra ut för Haotian i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Märkligt att Jones krossar Wenbo.
9-0. Visserligen brukar Wenbo vara ojämn, men detta var verkligen en makalös utklassning.
Citera
2018-04-18, 01:40
Medlem
Hur får man tag i biljetter till VM?
Citera
2018-04-18, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FransAke
Hur får man tag i biljetter till VM?

Jag har två kamrater (de känner inte varandra) som brukar boka biljetter via nätet. De brukar hänga på låset eftersom de bästa platserna går åt tämligen omgående.

https://www.cruciblesnooker.com/#section-tickets

Det finns också en Secondary marketplace.
Citera
2018-04-18, 14:04
Medlem
TilleyHats avatar
Snacka om ojämn snookerspelare! Jag pratar förstås om Liang Wenbo. Ena dagen nära historisk och nästa dag 0-9 i baken. Har det hänt att någon vänt ett sådant underläge till seger? Det finns ju flera som vänt kraftiga underlägen till och med i VM-finaler men då har de haft flera frame att jobba med. Nåväl, jag trodde ändå inte på Wenbo i kvalet men att han skulle bli så utklassad trodde jag inte.
Citera
2018-04-18, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
... nästa dag 0-9 i baken. Har det hänt att någon vänt ett sådant underläge till seger? Det finns ju flera som vänt kraftiga underlägen till och med i VM-finaler men då har de haft flera frame att jobba med.
Jag tvivlar på att det har hänt, i så fall borde det komma upp i kommenteringen vid sådana här tillfällen.

Sannolikheten är extremt liten. Tänk på hur otroligt sällan det blir 10-0 på alla dessa hundratals kvalmatcher/VM-matcher. Att då en spelare som först blivit utspelad med 0-9 ska kunna göra 10-0 i andra delen känns avlägset.
Citera
2018-04-18, 16:50
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Jag tvivlar på att det har hänt, i så fall borde det komma upp i kommenteringen vid sådana här tillfällen.

Sannolikheten är extremt liten. Tänk på hur otroligt sällan det blir 10-0 på alla dessa hundratals kvalmatcher/VM-matcher. Att då en spelare som först blivit utspelad med 0-9 ska kunna göra 10-0 i andra delen känns avlägset.

Det skulle vara en extremt ojämn spelare som kan vända i så fall...

Carrington, Dott och Perry är klara för VM i alla fall.
Citera
2018-04-18, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Det skulle vara en extremt ojämn spelare som kan vända i så fall...

Carrington, Dott och Perry är klara för VM i alla fall.
Det måste nog vara två ojämna spelare.

Vilken av kvalspelarna bli farligast i The Crucible? Jag tycker inte att någon av de åtta som är definitivt klara känns särskilt het. Dott och Perry kan naturligtvis ta sig en bit, men mot de toppseedade spelarna tycker inte jag att de har särskilt stora chanser. Maguire och eventuellt Lisowski är däremot den typen av spelare som kan slå ut nästan vem som helst på en bra dag, men först måste de ju kvalificera sig.
Citera
2018-04-18, 17:40
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:

Vilken av kvalspelarna bli farligast i The Crucible? Jag tycker inte att någon av de åtta som är definitivt klara känns särskilt het. Dott och Perry kan naturligtvis ta sig en bit, men mot de toppseedade spelarna tycker inte jag att de har särskilt stora chanser. Maguire och eventuellt Lisowski är däremot den typen av spelare som kan slå ut nästan vem som helst på en bra dag, men först måste de ju kvalificera sig.

Ryan Day kanske, om han gnetar slut på Ebdon först.
Citera
2018-04-18, 19:56
Medlem
anade att vafei - maguire skulle bli kämpig. tror vafei är typen som kan reta upp den tämligen lättretade maguire också. får se om han kör några shark moves ikväll, då kan det bli livat

Citat:

lisowski är vek i sitt end game, nerverna tycks alltid ta överhanden när det verkligen gäller. tyvärr, för han är/var en grym talang. maguire, day och xiao är mina tips, om day och maguire går vidare dvs
Citera
2018-04-18, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gamesetmatch
anade att vafei - maguire skulle bli kämpig. tror vafei är typen som kan reta upp den tämligen lättretade maguire också. får se om han kör några shark moves ikväll, då kan det bli livat
Shark moves?

Vafaei har ju ett rykte om sig att vara en "stroke puller", dvs. att han medvetet stör sin motståndare när denne är vid bordet. Kanske var det du menade?

Citat:
Ursprungligen postat av gamesetmatch
lisowski är vek i sitt end game, nerverna tycks alltid ta överhanden när det verkligen gäller. tyvärr, för han är/var en grym talang. maguire, day och xiao är mina tips, om day och maguire går vidare dvs
Jo, hoppas att Lisowski någon gång mognar och blir starkare mentalt.

Jag glömde dessutom Haotian i mitt förra inlägg, han kan mycket väl vinna någon match i The Crucible.
Citera
2018-04-18, 20:56
Medlem
Citat:
Shark moves?

Vafaei har ju ett rykte om sig att vara en "stroke puller", dvs. att han medvetet stör sin motståndare när denne är vid bordet. Kanske var det du menade?

ja, sharking är biljardtermen för detta beteende. men han verkar hålla sig i skinnet nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in