Citat:
Ursprungligen postat av zatzy
En av de bäst spelade finalerna jag sett. Trump hade tur med sin röda boll i sista framet. Kul att han fick vinna över O´Sullivan. Snooker blir inte bättre än så här.

Jag kan rekommendera någon av PTC-tävlingarna och då speciellt tävlingen i Antwerpen. Jag och familjen hade förmånen att vara inbjudna som VIP-gäster under finalhelgen. Tävlingskonceptet med "bäst av 7 frames" och korta pauser kändes mycket tilltalande. Sammanlagt fanns det 9 eller 10 bord och det pågick matcher hela tiden.
En trevlig detalj var "den mixade zonen" där man kunde få en pratstund med samtliga spelare. Det fanns också tid för autografskrivning och fotografering i lugn och ro. Ronnie O`Sullivan visade sig vara väldigt social och pratsam, John Higgins pratade samma obegripliga skotska som han gör på TV. Stephen Lee gick aldrig någonstans utan en rejäl smörgås i beredskap...
Som VIP-gäst (VIP-andet var en följd av att jag skrivit ett kontrakt med tävlingens huvudsponsor) ingick allting dvs obegränsat med både mat och dryck (även alkohol) från förmiddagen till matchslut på kvällarna. Det innebar i praktiken att vi tog oss från hotellfrukosten till Lotto Arena där man fixade till vätskebalansen med en Bloody Mary och sedan en Jägermeister vid 11-snåret. Våra 10-åriga tvillinggrabbar har nog aldrig druckit så mycket coca cola som under dessa dagar.
Publiktillströmningen var ganska hyfsad under kvällstid till skillnad från vissa andra PTC-tävlingar där det varit ganska dålig publikstämning.
Just tävlingen i Antwerpen är på förslag att bli en permanent tävling och riskerar därför att försvinna som PTC-tävling. Om tävlingen finns kvar i någon form rekommenderar jag ett besök, arrangörerna har tydligen fått mycket beröm i efterskott.