2007-05-05, 15:53
Medlem
Pi.Pfloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobra_Kaj
I china open tyckte jag Hartman nämnde att Maguire och Murphy inte alls gillar varandra eller nått sånt.
Är det nån som vet varför?

Är inte helt säker på det här, men jag har för mig att en av anledningarna är den s k "krita incidenten".
Murphy och Maguire skulle spela match, men när Maguire kom ner, skakade hand o sånt, kom han på att kritan låg kvar i omklädningsrummet. Han frågade då domaren om han kunde gå och hämta den, men Murphy var snabbt framme och påpekade att han skulle förlora framet (enligt reglerna) om han gjorde det.
Så jag antar att han förlorade framet pga det, men jag är lite osäker på om han förlorade pga att han hämtade kritan, eller om det var för att han fick spela utan den...
Skulle ju vara intressant att se dem två i final i så fall

Edit: Har dem slutat med sms frågorna? Tänkte fråga honom imorse om just det här, men numret visades ju aldrig...
Citera
2007-05-05, 16:31
Medlem
Kobra_Kajs avatar
Eurosport verkar inte ha slutat med smsfrågorna med tanke på att folk skickar in frågor hela tiden. Men att dom aldrig visar var man ska skicka är fan irriterande. Har letat lite men inte lyckats hittat nått svar.
Citera
2007-05-05, 20:04
Medlem
Desertwalks avatar
Ja numret är alltid sjukt svårt att få tag i, dessutom är väl Kim lite sådär med att svara på dem tyvärr. Jag har dock fått svar på en fråga en gång, om varför Kim kallade Murphy för storsmurfen. Känns riktigt stort
Citera
2007-05-05, 23:25
Medlem
Haha.. man hör verkligen hur Hartman håller på Selby!
Citera
2007-05-05, 23:43
Medlem
fast vem håller inte på Selby?

jäkligt spännande nu iaf! Sista framet, Selby är inne och kör.
Citera
2007-05-06, 00:09
Medlem
woho, Selby ja, skön lirare. Fast jag tror han kommer få det svårt inledningsvis mot Higgins, bra att det är långa matcher såhär mot slutet.

Inte riktigt bestämt mig för vem jag hejar på, känns lite som att oavsett vem som vinner så kommer jag vara glad efteråt. Men iaf, äntligen en vinnare jag gillar, till skillnad från de två tidigare åren.
Citera
2007-05-06, 01:55
Medlem
vinbras avatar
Jag höll på Murphy, men det är bara att lyfta på hatten för Selbys tre sista frames - ruggigt bra spelat! Om han fortsätter så här kommer han nog att dominera sporten framöver.

Osäker på vem jag kommer hålla på i finalen. Tror jag tar Higgins, mest för att de allra flesta kommer hålla på Selby.

Citat:
Ursprungligen postat av Pi.Pfloyd
Edit: Har dem slutat med sms frågorna? Tänkte fråga honom imorse om just det här, men numret visades ju aldrig...
Skicka till 72401, skriv "SWE" följt av mellanslag och därefter frågan.
Citera
2007-05-06, 03:15
Medlem
trallskafts avatar
Helt sjukt spännande semifinal!
Som vissa har skrivit tidigare så höll även jag ingen av dem som klar favorit. Jag tyckte både Murphy och Selby var värdiga segrare, vem som nu skulle komma att ta hem sista frame.
Så jävla värt att det blev 16-16 och ett avgörande frame till slut.

Selby imponerade stort, helt klart. Pojkfan har dessutom gått och blivit världsmästare i Eight-ball förra året. Honom lär vi se mer av, sanna mina ord.
Citera
2007-05-06, 16:56
Medlem
Håller på Selby, alltid skönt med "underdogs" i mina ögon.

Min favorit åkte ju mot Higgins dvs "the Rocket"

Är så himla kul att se Selby spela, han backar aldrig och är inte rädd att attackera.
Citera
2007-05-06, 17:13
Medlem
icys avatar
Det har varit några riktiga vändningar i årets VM. Först Mattew Stevens kollaps mot Murphy, sedan tappade Maguire 14-10 mot Higgins. Jag såg inte så mycket av slutet av den matchen, men av det jag såg tyckte jag hela tiden Maguire hade ett visst grepp, även när det stod lika. Känndes på något sätt att han hade ett övertag.
Man får känslan av att vissa spelare inte har mentaliteten att spela så många frames som man gör vid VM, inte har uthållighet och den mentala styrkan. Förmågan att hålla koncentrationen under en sådan lång tid. Ofta blir det uthålligheten som avgör matcherna. T.ex var ju Mattew Stevens den bättre spelaren mot Murphy, och även kommit långt flera gånger tidigare, men inte haft förmågan att klara gå hela sista biten. Känns som om det är något liknande med Maguire också. Då blir ju frågan, blir den bästa snooker spelaren utsedd vid VM? Visserligen är den mentala biten också en stordel, men då det i vanliga fall inte är så många frames, så undrar man ju om det är befogat med så många frames. Även om det är lite coolt.
Citera
2007-05-06, 19:53
Medlem
Kobra_Kajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pi.Pfloyd
Tackar! Ska dra iväg en fråga på direkten, angående krithistorien...
Perfekt. Du kan väll återkomma om du får svar. Inte säkert att man kommer kunna se hela finalen och därmed missa svaret på frågan (om det nu blir nått svar ).
Citera
2007-05-06, 22:17
Medlem
GodBolts avatar
Selby är uppenbarligen kraftigt störd
Tagga till nu Mark!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem