Om jag förstår det korrekt så är finalen uppdelad i två och jag ser del nummer ett nu. Så om inte det här är en repris av en match som spelades för dagar sen så är det väl live då sändningen började 14:00 här borta i UK.
Men ser ni den Live i Sverige också så vetefan vad som händer? Om ni ser den försenat så ska jag inte kommentera på matchen mer
Trump gjorde bra ifrån sig i början men har tappat som fan. Allen spelar mer kontrollerat, Trump har gjort ett par riktigt dåliga stötar än så länge. Han verkar grymt spänd, vilket inte är så konstigt, men han måste fan slappna av lite mer och göra det han gör bäst.. Spela aggresivt och med grym precision.
EDIT:
MEN KOM IGEN NU DÅ TRUMP! Snacka om att missa!
EDIT2:
Nu börjar det fan likna något! Skönt att se!
Senast redigerad av assultfrodo2 2011-12-11 kl. 17:21.
Det är nog för att snooker är brittiskt. Engelsmännen och sina strikta klädvanor du vet. Sedan dess har det varit tradition att man har fluga, väst och lågskor i snooker.
Ok det låter väl som en rimlig förklaring. Dom började med det och sen blev det tradition.
2: Spelarna spexar då och då när framet är vunnet. Man blir imponerad av ett rakt långskott pga dimensionerna på bordet och de små hålen. En lång röd ner i något av svarts hål kan innebära en stöt på över 3,5 meter.
3: Jag har inte sett någon nine ball spelare spela snooker så det kan jag inte svara på. Ingen av de snookerspelare jag sett spela 9-ball har nåt några större framgångar (Steve Davis, Ronnie O'Sullivan och Quintenn Hann). Men rimligtvis har en snookerspelare lättare att nå framgångar i nine ball då spelet är betydligt mindre komplicerat och svårighetsgraden lägre.
1. Biljard som biljard. Eller skojar du bara?
2. Det är ju lätt att spexa när inget står på spel. Men nu menade jag inte att dom spexar i nine ball. Jag menade att dom använder t.ex. lobbar i spelet. För att dom tycker att det är en bra ide just då. Men snookerspelare lobbar aldrig. Varför?
2. Det är ju lätt att spexa när inget står på spel. Men nu menade jag inte att dom spexar i nine ball. Jag menade att dom använder t.ex. lobbar i spelet. För att dom tycker att det är en bra ide just då. Men snookerspelare lobbar aldrig. Varför?
Skojar om vad? Sporten har en klädkod, vilket är vettigt då det ger ett mer städat intryck.
Man får inte lobba i snooker. Om man ligger bakom en boll måste du spela runt den.