2011-12-11, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Finalen börjar ikväll kl 19:00 på Eurosport

Och du har absolut rätt!

Han har en väldigt underhållande spelare, och har en betydligt mer aggressiv spelstil än dom flesta andra.
Han går verkligen för alla stötar!
Citat:
2pm

Judd Trump v Mark Allen

8pm

Judd Trump v Mark Allen
http://www.worldsnooker.com/page/NewsArticles/0,,13165~2204252,00.html

Om jag förstår det korrekt så är finalen uppdelad i två och jag ser del nummer ett nu. Så om inte det här är en repris av en match som spelades för dagar sen så är det väl live då sändningen började 14:00 här borta i UK.

Men ser ni den Live i Sverige också så vetefan vad som händer? Om ni ser den försenat så ska jag inte kommentera på matchen mer
Citera
2011-12-11, 16:48
Medlem
sonny crockets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Finalen börjar ikväll kl 19:00 på Eurosport

Och du har absolut rätt!

Han har en väldigt underhållande spelare, och har en betydligt mer aggressiv spelstil än dom flesta andra.
Han går verkligen för alla stötar!

Har redan börjat! http://www.sportlemon.tv/c-11.html
Citera
2011-12-11, 16:52
Medlem
Kommenterar inom spoilertaggar framöver då.

EDIT:

EDIT2:
Senast redigerad av assultfrodo2 2011-12-11 kl. 17:21.
Citera
2011-12-11, 17:27
Medlem
sonny crockets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zatzy
Det är nog för att snooker är brittiskt. Engelsmännen och sina strikta klädvanor du vet. Sedan dess har det varit tradition att man har fluga, väst och lågskor i snooker.

Ok det låter väl som en rimlig förklaring. Dom började med det och sen blev det tradition.
Citera
2011-12-11, 17:29
Medlem
sonny crockets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
1: Snooker är finare. Det är en gentlemannasport.

2: Spelarna spexar då och då när framet är vunnet. Man blir imponerad av ett rakt långskott pga dimensionerna på bordet och de små hålen. En lång röd ner i något av svarts hål kan innebära en stöt på över 3,5 meter.

3: Jag har inte sett någon nine ball spelare spela snooker så det kan jag inte svara på. Ingen av de snookerspelare jag sett spela 9-ball har nåt några större framgångar (Steve Davis, Ronnie O'Sullivan och Quintenn Hann). Men rimligtvis har en snookerspelare lättare att nå framgångar i nine ball då spelet är betydligt mindre komplicerat och svårighetsgraden lägre.

1. Biljard som biljard. Eller skojar du bara?

2. Det är ju lätt att spexa när inget står på spel. Men nu menade jag inte att dom spexar i nine ball. Jag menade att dom använder t.ex. lobbar i spelet. För att dom tycker att det är en bra ide just då. Men snookerspelare lobbar aldrig. Varför?
Citera
2011-12-11, 17:35
Medlem
Angående dagens final

EDIT:
Senast redigerad av assultfrodo2 2011-12-11 kl. 17:42.
Citera
2011-12-11, 20:05
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonny crocket
1. Biljard som biljard. Eller skojar du bara?

2. Det är ju lätt att spexa när inget står på spel. Men nu menade jag inte att dom spexar i nine ball. Jag menade att dom använder t.ex. lobbar i spelet. För att dom tycker att det är en bra ide just då. Men snookerspelare lobbar aldrig. Varför?

Skojar om vad? Sporten har en klädkod, vilket är vettigt då det ger ett mer städat intryck.

Man får inte lobba i snooker. Om man ligger bakom en boll måste du spela runt den.
Citera
2011-12-11, 20:18
Medlem
sonny crockets avatar
Citat:
Skojar om vad? Sporten har en klädkod, vilket är vettigt då det ger ett mer städat intryck.

Man får inte lobba i snooker. Om man ligger bakom en boll måste du spela runt den.

Jag menade när du sa: "Snooker är finare. Det är en gentlemannasport." Det låter inte som nåt man skulle mena på allvar. Biljard som biljard. Eller?
Citera
2011-12-11, 20:46
Medlem
camejos avatar
Citat:
Jag menade när du sa: "Snooker är finare. Det är en gentlemannasport." Det låter inte som nåt man skulle mena på allvar. Biljard som biljard. Eller?

Snooker är mindre sjaskigt, seriösare och bättre. Alltså finare.
Citera
2011-12-11, 20:54
Medlem
sonny crockets avatar
Citat:
Snooker är mindre sjaskigt, seriösare och bättre. Alltså finare.

Det här skulle kunna vara en diskussion mellan Magnum och Higgins.
Citera
2011-12-11, 21:12
Medlem
camejos avatar
Citat:
Det här skulle kunna vara en diskussion mellan Magnum och Higgins.

Haha.

Nu börjar det!
Citera
2011-12-11, 21:15
Medlem
Citat:
Haha.

Nu börjar det!
Ser ni från Frame 1 eller efter första åtta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in