Jo nu ska jag bli medlem i Transports A-kassa!
Har skrivit ut blankett från deras hemsida och bett min arbetsgivare fylla i det han vet.
Men nu har ju a-kassan en kundservice mellan 8-11 nånting och den missar jag varenda jäkla dag

jag har alltid fullt upp med annat
Så min fråga till er är om jag ska fylla i "lön i genomsnitt per månad" (har provisionslön) så vad den blir varje månad är omöjlig att säga med minst 94 kr/timmen.
Vad jag förstår så baserar dom beloppet man betalar varje månad på månadslönen, t.ex. 1 % eller något?
Om jag skriver 14.000 kr/månaden får jag betala en viss procent av det till dom? sen när jag blir arbetslös så får jag typ 14.000 minus 20 % nånting va?
igentligen kan jag skriva 25.000 kr/mån bara för att få en hög A-kassa senare men då även en högre avgift?
Sen fråga Nr.2 är vad jag ska skriva i "inträdelse söks från månad:"- alltså ska jag där skriva vilken månad jag började arbeta och därmed från den månad jag ska betala avgift?
Skriver jag Maj månad så räknar dom sex månader framåt, alltså November och skriver jag April så blir det Oktober. Ju snabbare jag kommer in i A-kassan destu bättre så att jag får pengar om jag blir arbetslös!
Jag skriver kanske lite luddigt med om ni inte fattar så hojta till