Nej, jag har tyvärr inte läst igenom hela tråden

tänkte ändå ta mig friheten att fråga:
Jag har nyss kommit hem till Sverige efter att ha bott och arbetat utomlands, nu jobbar jag timmar hos diverse företag och söker a kassa eftersom jag knappt klarar mig på de pengar jag får in. Jag är väldigt driftig när det gäller arbetssökande och klarar mig utan AF's hjälp.
Problemen är att:
1, för att få a kasssa så vill de ha varenda jäkla papper jag fått ifrån utlandet ang mitt jobb och jag har inte dessa, vet inte ens hur jag skulle kunna få tag på dem...
2, ett utav mina arbeten är för ett företag där jag jobbade hos en klient och vantrivdes, sa helt enkelt att jag inte ville arbeta hos den här klienten längre och företaget har inget annat arbete att erbjuda, vilket möjligtvis leder till att de sparkar mig?
3, naturligtvis hurrar jag högt och berättar på en gång för AF när jag fått ett nytt jobb, men under introduktionen visar det sig att det här jobbet inte passar mig, men tror inte AF eller a kassan kommer hålla med mig på den punkten då man ju ska vara tacksam för alla jobb man kan få
4,Naturligtvis så vill jag efter mycket arbetande och jobbsökande ta en vecka för att besöka pojkvännen utomlands, tror dock inte att detta är tillåtet när man är arbetssökande samt söker a kassa
Hur körd är jag? Dvs, om jag nu (tveksamt, pga alla papper jag inte har) får ut a kassa och de senare får reda på att jag lämnat landet eller att jag tackat nej till ett jobb, kommer de då att anse att jag är återbetalningsskyldig?
Borde jag skita i a kassan (trots att jag verkligen behöver den) och leva på min frihet, låna ifrån bekanta, samt att äta vatten och knäckebröd?
Jag vet ju att jag fixar det här till slut, det är bara nu det är väldigt tungt och hade inte tänkt att behöva använda mig utav a kassan mer än tre månader.
Finns det någon annan lösning för någon som jag? Tänkte kolla upp det här med bostadsbidrag tex..
Tacksam för svar!