Citat:
Ursprungligen postat av Peleeee
Så du anser alltså inte att det är giltigt att säga upp sig för att kunna flytta hem till sverige, till sin familj och sambo?
Nej, ett jobb är ett jobb är ett jobb. Folk tvingas redan idag söka jobb i andra änden av Sverige, och även i andra länder som Norge, för att få behålla sin a-kassa.
A-kassans regler är klara, säger du upp dig själv på eget initiativ får du stå för konsekvenserna. Det går att läsa sig till på deras hemsida, vilket du borde tänkt på
innan du sa upp dig.
Citat:
Ser inte vart jag har gjort fel i detta ärende, det enda jag anser är fel, är a-kassans ståndpunkt att flytt från ett annat land till sverige inte är ett giltigt skäl.
Du säger upp dig själv på eget initiativ. Hur kan det då vara ett giltigt skäl att slippa karens på a-kassan? Du har ju själv försatt dig i situationen eller hur? Du blev inte varslad, fick gå för att det förekom arbetsbrist, utan du slutade självmant.
Citat:
Smurfkonto, tackar för den bifogade länken, men redan gått igenom ett stort antal sidor där utan någon vidare hjälp just i detta fall!
Jag trodde inte jag behövde skriva det rakt ut, men tydligen måste jag det:
Poängen med länken var att du ska ställa sådana frågor i den, istället för att starta en helt ny tråd om det.