Citat:
Ursprungligen postat av john_henry
Hej, har för sjuttioelfte gången fått en "begäran om arbetsgivarintyg" från alfa-kassan. Jag hade a-kassa ett par månader för iaf 4-5 år sedan och skickade då in alla de blanketter och papper som de ville ha. Sen jobbade jag heltid ett par år och sen började jag plugga och gick då ur alfa-kassan. Trots detta förpestar de min tillvaro med dessa krav på arbetsgivarintyg.
Vad händer om jag inte skickar in det till dom? Jag har frågat upprepade gånger och de säger att de inte kan kan ge mig ersättning i framtiden. Jag tänker dock inte vara med i alfa-kassan mer utan i en a-kassa för min yrkesgrupp när jag är färdigutbildad, då mumlar de mest utan att komma med vettiga svar.
Vad vill dom egentligen och vad ska de med dessa intyg till? kan jag skicka in ett arbetsgivarintyg från mitt sommarjobb så de ger sig eller kommer de bara betyda ännu mer jobb för mig? Jag vill ju inte ha mer med dem att göra och pallar inte sitta och försöka få arbetsgivarintyg som är 5 år gamla.
fridens// john_henry
Vad händer om jag inte skickar in det till dom? Jag har frågat upprepade gånger och de säger att de inte kan kan ge mig ersättning i framtiden. Jag tänker dock inte vara med i alfa-kassan mer utan i en a-kassa för min yrkesgrupp när jag är färdigutbildad, då mumlar de mest utan att komma med vettiga svar.
Vad vill dom egentligen och vad ska de med dessa intyg till? kan jag skicka in ett arbetsgivarintyg från mitt sommarjobb så de ger sig eller kommer de bara betyda ännu mer jobb för mig? Jag vill ju inte ha mer med dem att göra och pallar inte sitta och försöka få arbetsgivarintyg som är 5 år gamla.
fridens// john_henry
Du verkar vara lättretlig, ett brev var 6:e månad och din tillvaro blir förpestad.

Skämt åsido så har du en skyldighet att skicka in arbetsgivarintyg om du fått ersättning och arbetat under samma period. Det arbetsgivarintyg de efterfrågar är intyg för den period som du deklarerat arbete på kassakorten.
Om du tycker de förpestar din tillvaro så pass att du inte kan leva normalt föreslår jag att du skickar ni det efterfrågade arbetsgivarintyget alternativt kolla med kassan om det går att lösa på annat sätt. Så länge du inte gör något kommer dessa automatiska utskick komma till dig.