Citat:
Säga vad man vill men du är åtminstone ärlig i dina svar.
Ursprungligen postat av billftw
Hur ska vi komma åt bråkiga individer ur grupper där vi vet att chansen är högre att hitta de, tolkar jag som din fråga. Det skulle lätt kunna göras genom att folk granskar denna grupp hårdare och är mer försiktig vid interagerande.
Ja det blir ju undvikligen så att den stora gruppen får ta smällar tack vare enskilda individer, men det kan enligt mig inte lösas på något annat sätt.
Ja det blir ju undvikligen så att den stora gruppen får ta smällar tack vare enskilda individer, men det kan enligt mig inte lösas på något annat sätt.
Men det handlar inte så mycket hur svenskar granskar gruppen och interagerar försiktigt. Visst kan det undvika en del trubbel med invandrarna men vill vi verkligen ha det så?
Vill vi verkligen hålla nere invandrarnas möjlighet till att begå brott mot oss genom inskränkningar i våra egna liv?
Citat:
Ja, vem går frivilligt in i en chanslös diskussion?
Ursprungligen postat av billftw
Vet inte om hela forumet kommer skrika på mig om jag svarar på detta. Hur kan jag svara på det? Jag är inte för någon stat i första hand, för mångkultur i andra hand. Envisas ni med kravet att "förklara varför det är bra med invandring i en välfärdsstat när alla hatar dom och statistik visar på att de är jordens avskum". Vem går frivilligt in i den chanslösa diskussionen?
Det kan förklara varför multkultarna lyser med sin frånvaro när det gäller att svara på denna frågeställningen.
Man har helt enkelt inga svar när det gäller verklighetens realpolitiska effekter. Man har bara svar när det gäller teoretiska resonemang, ideologiska drömmar och allmänna fantasier.
Jag uppmanar flera multkultare att svara konkret på frågorna annars tolkar jag det som att ni gärna offrar svenskar till förmån för kriminella invandrargrupper.
EDIT: Slänger med frågeställningen så ni får ytterligare chans att svara:
Det är en sak som gått och gnagt i mig ett tag och här måste jag bara få veta:
Det gäller det här med invandrares brottslighet. Ni framkastar i tid och otid att det är individer som begår brott.
Då skulle det vara intressant att veta hur ni rent praktiskt vill gå till väga för att komma till rätta med dessa individer i urskiljningen från skötsamma individer.
Vi kör ett tankeexperiment:
Låt oss säga att 1000 afghaner vill invandra till Sverige. Vi vet, med facit i hand, att afghaner är en folkgrupp som är kraftigt överrepresenterade i kriminalitet.
Några av dem kommer att begå våldtäkt. Vissa kommer att stjäla, en del råna samt andra brott.
Alltså. Vi vet att ett hundratal av dessa afghaner kommer att begå brott, vissa av avskyvärd karaktär, när de väl bosatt sig här.
Ska ni:
1. Stå vid gränsen och peka ut brottslingarna i förväg? Naturligtvis faller det på sin egen orimlighet eftersom man inte vet vilka av dem som är Mr X.
Eller ska ni:
2. Låta dem flytta in till Sverige, fast ni vet att en del av dem är brottslingar, och låta svenskar skadas tills ni identifierat individerna?
3. Finns det fler alternativ att göra det här på?
Det gäller det här med invandrares brottslighet. Ni framkastar i tid och otid att det är individer som begår brott.
Då skulle det vara intressant att veta hur ni rent praktiskt vill gå till väga för att komma till rätta med dessa individer i urskiljningen från skötsamma individer.
Vi kör ett tankeexperiment:
Låt oss säga att 1000 afghaner vill invandra till Sverige. Vi vet, med facit i hand, att afghaner är en folkgrupp som är kraftigt överrepresenterade i kriminalitet.
Några av dem kommer att begå våldtäkt. Vissa kommer att stjäla, en del råna samt andra brott.
Alltså. Vi vet att ett hundratal av dessa afghaner kommer att begå brott, vissa av avskyvärd karaktär, när de väl bosatt sig här.
Ska ni:
1. Stå vid gränsen och peka ut brottslingarna i förväg? Naturligtvis faller det på sin egen orimlighet eftersom man inte vet vilka av dem som är Mr X.
Eller ska ni:
2. Låta dem flytta in till Sverige, fast ni vet att en del av dem är brottslingar, och låta svenskar skadas tills ni identifierat individerna?
3. Finns det fler alternativ att göra det här på?
Senast redigerad av kakburk 2012-01-07 kl. 20:58.
Senast redigerad av kakburk 2012-01-07 kl. 20:58.