Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Och pizza och kebab är inte snabbmat menar du?
Jo kom så förbjuder vi allt dåligt! Det är så ni borde tänka om ni är konsekventa. Fast det är klart, det som just NI råkar gilla ska väl vara tillåtet?
Eller så tror ni att folk själva kan avgöra om pizza och kebab är dåligt, som ni låter dom göra idag, och samtidigt låta dom avgöra om mångkultur är dåligt eller inte. Nej ingen oskyldig ska behöva skadas av något av det, därför kan vi inte ha välfärd då mitt pizzaätande och hjärtoperationer kommer kosta er miljoner, precis som mina flyktingars sjukvård kostar er pengar nu.
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Du anser alltså att ditt idealsamhälle kan studeras under den period som brukar kallas Vilda Västern?
Som inte var så vild om du läser vad jag länkar och slutar tro allt du ser på TV.
Citat:
Nej, jag begär inte att allting ska ha historiska exempel - men idéerna ska kunna förankras i verkligheten.
Som du kan se har mina idéer funnits i verkligheten, precis som dina. Förstår inte varför du angriper detta istället för mina lösningar.
Citat:
Dina idéer tar inte hänsyn till människans natur och sedan länge belagda oförmåga att visa genuin altruism annat än mot nära släktingar.
Om mina idéer fanns när människan inte hade annat än sin natur att gå på, så lär det tala för att det är ett ganska naturligt tillstånd. Att din idé endast blivit möjlig under statligt tvång ser jag som ett tecken på att det inte var något som växte fram naturligt utan under mer påtvingade former. Berätta gärna hur du kan tolka det på annat sätt.