2012-01-08, 16:57
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billftw
Och du förspråkar en snabbmatskultur som förstör människors hälsa, utseende som leder till självmord, prostitution då tjockisar också vill ligga, och självklart att folk DÖR och LIDER.

Seså, låt oss förbjuda allt dåligt! Jag har också statistik!

Och pizza och kebab är inte snabbmat menar du?
Citera
2012-01-08, 17:02
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

http://mises.org/journals/jls/3_1/3_1_2.pdf

Så om du och jag skulle diskutera flygplansmotorer 1929, jag skulle förspråka en jetmotor och du en propeller, är jag verkligen tvungen att visa historiska exempel på en jetmotor för att hävda att min är bättre? Är alla förslag på förbättringar tvugna att ha historiska exempel?

Självklart är det inte så, utan du som propellerförespråkare får förklara varför min jetmotor skulle vara underlägsen din propeller, eller varför inte vissa plan kan ha jetmotor och vissa propeller utan att det ska behöva bli en konflikt alls? Du vill ju införa tvångs-propellrar på alla plan, jag vill bara låta flygplansägarna bestämma.

Du anser alltså att ditt idealsamhälle kan studeras under den period som brukar kallas Vilda Västern?

Nej, jag begär inte att allting ska ha historiska exempel - men idéerna ska kunna förankras i verkligheten.

Dina idéer tar inte hänsyn till människans natur och sedan länge belagda oförmåga att visa genuin altruism annat än mot nära släktingar.
Citera
2012-01-08, 17:02
Medlem
billftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Och pizza och kebab är inte snabbmat menar du?

Jo kom så förbjuder vi allt dåligt! Det är så ni borde tänka om ni är konsekventa. Fast det är klart, det som just NI råkar gilla ska väl vara tillåtet?

Eller så tror ni att folk själva kan avgöra om pizza och kebab är dåligt, som ni låter dom göra idag, och samtidigt låta dom avgöra om mångkultur är dåligt eller inte. Nej ingen oskyldig ska behöva skadas av något av det, därför kan vi inte ha välfärd då mitt pizzaätande och hjärtoperationer kommer kosta er miljoner, precis som mina flyktingars sjukvård kostar er pengar nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Du anser alltså att ditt idealsamhälle kan studeras under den period som brukar kallas Vilda Västern?

Som inte var så vild om du läser vad jag länkar och slutar tro allt du ser på TV.

Citat:
Nej, jag begär inte att allting ska ha historiska exempel - men idéerna ska kunna förankras i verkligheten.

Som du kan se har mina idéer funnits i verkligheten, precis som dina. Förstår inte varför du angriper detta istället för mina lösningar.

Citat:
Dina idéer tar inte hänsyn till människans natur och sedan länge belagda oförmåga att visa genuin altruism annat än mot nära släktingar.

Om mina idéer fanns när människan inte hade annat än sin natur att gå på, så lär det tala för att det är ett ganska naturligt tillstånd. Att din idé endast blivit möjlig under statligt tvång ser jag som ett tecken på att det inte var något som växte fram naturligt utan under mer påtvingade former. Berätta gärna hur du kan tolka det på annat sätt.
Senast redigerad av billftw 2012-01-08 kl. 17:07.
Citera
2012-01-08, 17:05
Medlem
Von Drakes avatar
Citat:
http://mises.org/journals/jls/3_1/3_1_2.pdf

Så om du och jag skulle diskutera flygplansmotorer 1929, jag skulle förspråka en jetmotor och du en propeller, är jag verkligen tvungen att visa historiska exempel på en jetmotor för att hävda att min är bättre? Är alla förslag på förbättringar tvugna att ha historiska exempel?

Självklart är det inte så, utan du som propellerförespråkare får förklara varför min jetmotor skulle vara underlägsen din propeller, eller varför inte vissa plan kan ha jetmotor och vissa propeller utan att det ska behöva bli en konflikt alls? Du vill ju införa tvångs-propellrar på alla plan, jag vill bara låta flygplansägarna bestämma.

Men den jämförelsen är faktiskt inte så enkel. En övergång till jetplan kräver nya/utbyggda flygplatser, utbildade flygledare, uppdelning av flygrummet etc. Det kan även innebära olägenheter för de som bor nära flygplatserna, kanska tvångsinlösen av vissa bostäder av säkerhets- eller miljöskäl.
Det påverkar hela samhället och inte bara flygplansägarna.
Citera
2012-01-08, 17:05
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Jo kom så förbjuder vi allt dåligt! Det är så ni borde tänka om ni är konsekventa. Fast det är klart, det som just NI råkar gilla ska väl vara tillåtet?

Eller så tror ni att folk själva kan avgöra om pizza och kebab är dåligt, som ni låter dom göra idag, och samtidigt låta dom avgöra om mångkultur är dåligt eller inte. Nej ingen oskyldig ska behöva skadas av något av det, därför kan vi inte ha välfärd då mitt pizzaätande och hjärtoperationer kommer kosta er miljoner, precis som mina flyktingars sjukvård kostar er pengar nu.

Du får det att låta som vi "rasister" faktiskt har något att säga till om. Vi vet båda vilka som står för vanstyret i det här landet.
Citera
2012-01-08, 17:07
Medlem
Severstals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
...jag försvarar alla människors rätt till sitt eget liv, frihet och självbestämmande och rasisterna ja de tenderar att tycka motsatsen.

Försvarar du med samma bestämdhet människors rätt till ett eget liv utan mångkultur, frihet från mångkultur och möjligheten att själv bestämma huruvida man vill vara en del av det mångkulturella samhället?
Citera
2012-01-08, 17:08
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Men som vi har visat så blir det i praktiken så att vita svenskar måste dö och skadas som en konsekvens av det du står för.

Brottstatistiken och överrepresentationen talar sitt tydliga språk.

Fråga:

Förnekar du att inflödet av negrer och araber kostar svenska liv och orsakar skada på svenska människors liv och egendom?
En del människor begår brott och bör då straffas, var dessa människor är födda är inte relevant men den stora majoriteten av människorna är fredliga, det gäller att utforma en politik som kan minska utanförskapet, öka tryggheten och försvara det fria samhället.
Citera
2012-01-08, 17:09
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severstal
Försvarar du med samma bestämdhet människors rätt till ett eget liv utan mångkultur, frihet från mångkultur och möjligheten att själv bestämma huruvida man vill vara en del av det mångkulturella samhället?
Ja du har all rätt i världen att bo själv i en stuga i skogen med endast saker ifrån en eller två specifika kulturer om du vill det.
Citera
2012-01-08, 17:10
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
En del människor begår brott och bör då straffas, var dessa människor är födda är inte relevant men den stora majoriteten av människorna är fredliga, det gäller att utforma en politik som kan minska utanförskapet, öka tryggheten och försvara det fria samhället.

Det var inget svar på min fråga.

Är det verkligen så svårt, Orzion, att svara på en enkel fråga?
Citera
2012-01-08, 17:11
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ja du har all rätt i världen att bo själv i en stuga i skogen med endast saker ifrån en eller två specifika kulturer om du vill det.

Så cyniskt, du tycker mao. att folk som inte trivs i din utopi kan flytta ut i skogen. Jag saknar fanimig ord för din sort.
Citera
2012-01-08, 17:12
Medlem
billftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Du får det att låta som vi "rasister" faktiskt har något att säga till om. Vi vet båda vilka som står för vanstyret i det här landet.

Ja men ni slåss ju om styret som alla andra. Jag vill att folk ska få skapa sina egna styren så ni nationalister kan slippa inkludera folk som kräver mångkultur i era samhällen. Och ni kallar mig för fiende?

Citat:
Ursprungligen postat av Von Drake
Men den jämförelsen är faktiskt inte så enkel. En övergång till jetplan kräver nya/utbyggda flygplatser, utbildade flygledare, uppdelning av flygrummet etc. Det kan även innebära olägenheter för de som bor nära flygplatserna, kanska tvångsinlösen av vissa bostäder av säkerhets- eller miljöskäl.
Det påverkar hela samhället och inte bara flygplansägarna.

Precis, därför vill jag inte tvinga alla plan att skaffa jotmotorer utan bara de som vill att för egen kostnad TILLÅTAS göra det. Dvs att om jag vill ha en egenfinansierad mångkultur ska jag få det. Detta motsätter sig folk här trots att jag säger att FÖRUTSÄTTNINGEN till min mångkultur är att ingen annan ska lida för det på något sätt.

Tvångsinlösen är bara möjligt med en stat i bilden, precis som påverkan av ett helt misstyckande samhälle.
Citera
2012-01-08, 17:13
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Ok, du har ett bra minne!
Men vad har det med topic att göra?

Du sa tidigare i denna tråd att Malmö var rena paradiset mot tex förorter i Skottland.
Problemet är att du är en hycklare och talar i egen sak, du gillar dina fäders land och vill inte det ska bli "sjukt" som i väst.
Men du har inget emot om Sverige går under..

Du ska inte alls vara i denna tråd utan i någon nationalitstisk svartmusktråd istället.
Senast redigerad av 0Thor0 2012-01-08 kl. 17:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in