2012-01-06, 22:49
Medlem
billftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
1) Vänta nu lite. Exakt vad är det vi diskuterar här? Diskuterar vi utifrån hur det ser ut i Sverige nu, eller diskuterar vi ett hypotetiskt Sverige där dina åsikter har slagit igenom? För i det första fallet så påverkar faktiskt mångkulturen mig negativt, och detta har jag redogjort för flera gånger. I det andra fallet så är det helt ointressant, eftersom jag inte är så övertygad att folk i gemen är villiga att omvandla sitt land till ett anarkoliberalt samhälle av den typ du förespråkar. Företräds dina åsikter ens av något parti med någon sorts väljarbas att tala om?
I verkligheten så som den nu är beskaffad innebär mångkultur för vita människor en rad negativa effekter.

Jag diskuterar hur det borde vara enligt mig. I dagens Sverige påverkar mångkultur dig negativt ja, det gör svenskars sjukvård och äldreomsorg också. Det jag vill uppnå är ett tillstånd där ingen behöver känna att den delar en stor båt där alla ror åt olika håll, utan snarare en samling mindre båtar som är överens om sina destinationer. Jag förstår inte hur du kan tycka det vore något dåligt?

Citat:
2) Men varför skulle vi nöja oss med ett futtigt samhälle när vi kan ta tillbaka ett helt land? Tror du att såna som jag accepterar det ni har gjort med landet? Tror du att vi skulle nöja oss med det du föreslår? Då har du missbedömt oss.

Varför nöja oss med ett helt land när vi kan slänga ut svarta ur hela Europa? Tror du jag accepterar det de andra länderna gjort med vårt vita Europa? Eller vänta varför inte slänga ut svarta i rymden? De låter ju logiskt efter som rymden är svart!

Motivera varför du borde ha rätt att bestämma över en landyta där du inte bor? Har det med de där stecken på jordgloben att göra?

Citat:
3) Före tusende gången: du får ha din tomt och du får gifta dig med din svarta kvinna. Men om du vill uppleva mångkultur så åk till Brasilien eller nåt.

Men hur många svarta kvinnor får jag ha på min tomt då? Var går denna godtyckliga gränsesn? Om du är konsekvent borde mångkultur tillåtas så länge du inte påverkas.

Citat:
4) Kan du motivera varför det eviga spelet om makten, med våldet som kommer med det, inte längre är en faktor att räkna med när man bygger ett samhälle?

Därför att de som dras till t.ex. mitt samhälle är emot statligt våld. I ditt skulle nog alla vara för en stat med en homogen befolkning. I Rosengård hade nog alla etnicitetr hängt och frodats.

Citat:
5) Det kan knappast kallas för en etnisk konflikt om du, som vit kille, hatar vita. Det brukar gå under namnet stollerier och i värsta fall: förräderi.

Jo det är en etnisk konflikt om jag inte gillar vita bara pga. deras etnicitet. Jag medger att det skulle vara ovanligt dock. Min poäng var mer att konflikter inte bara föds ur etnisk diversitet utan när folk med olika åsikter tvingas ihop. Det som du förespråkar alltså.

Citat:
6) Ja, samhällen är i sanning konfliktsfyllda samhällskroppar. Och att till alla dessa jäsande konflikter lägga till en etniskt dimension kan knappast sägas vara en klok sak att göra.

Och då vore väl det smartast för dig om du tyckte detta i ett samhälle som håller med dig? Varför ska du envisas med att äga all mark i Sverige och tvinga på alla just din agenda. Det kan inte bli annat än dåligt.
Citera
2012-01-06, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billftw
Ja. Men man vet ju aldrig hur höga skatter du väljer att kräva mig på i framtiden.

Har nog inte med skattan att göra utan mera din ålder som inte verkar vara så hög att du möjligtsvis kan ha köpt och betalat din mark.
Dina föräldrar hade ju en bit kvar till sin pension som du vill trygga med invandring eller hur ?
Citera
2012-01-06, 22:57
Medlem
OutOfIdeass avatar
Citat:
I Rosengård hade nog alla etnicitetr hängt och frodats.

Vad får dig att tro att alla etniciteter utom den svenska trivs tillsammans?

Hur länge skulle en öppet praktiserande jude orka leva i Rosengård?

Titta på Södertälje där kristna MENA slängt ut muslimska MENA.

Mångkulturen är en chimär.

Du verkar vara en klipsk kille men dina idéer är inte verklighetstestade.
Citera
2012-01-06, 23:00
Medlem
kakburks avatar
Det är en sak som gått och gnagt i mig ett tag och här måste jag bara få veta:
Det gäller det här med invandrares brottslighet. Ni framkastar i tid och otid att det är individer som begår brott.
Då skulle det vara intressant att veta hur ni rent praktiskt vill gå till väga för att komma till rätta med dessa individer i urskiljningen från skötsamma individer.
Vi kör ett tankeexperiment:
Låt oss säga att 1000 afghaner vill invandra till Sverige. Vi vet, med facit i hand, att afghaner är en folkgrupp som är kraftigt överrepresenterade i kriminalitet.
Några av dem kommer att begå våldtäkt. Vissa kommer att stjäla, en del råna samt andra brott.
Alltså. Vi vet att ett hundratal av dessa afghaner kommer att begå brott, vissa av avskyvärd karaktär, när de väl bosatt sig här.
Ska ni:
1. Stå vid gränsen och peka ut brottslingarna i förväg? Naturligtvis faller det på sin egen orimlighet eftersom man inte vet vilka av dem som är Mr X.
Eller ska ni:
2. Låta dem flytta in till Sverige, fast ni vet att en del av dem är brottslingar, och låta svenskar skadas tills ni identifierat individerna?

3. Finns det fler alternativ att göra det här på?

EDIT 4. Inte låta någon av dessa 1000 invandra på grund av vetskapen att de kommer att skada dina landsmän?
Senast redigerad av kakburk 2012-01-06 kl. 23:05.
Citera
2012-01-06, 23:01
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

1) Jag förstår inte hur du kan tycka det vore något dåligt?

2) Varför nöja oss med ett helt land när vi kan slänga ut svarta ur hela Europa?

3) Motivera varför du borde ha rätt att bestämma över en landyta där du inte bor? Har det med de där stecken på jordgloben att göra?

4) Om du är konsekvent borde mångkultur tillåtas så länge du inte påverkas.

5) Jo det är en etnisk konflikt om jag inte gillar vita bara pga. deras etnicitet. Jag medger att det skulle vara ovanligt dock. Min poäng var mer att konflikter inte bara föds ur etnisk diversitet utan när folk med olika åsikter tvingas ihop. Det som du förespråkar alltså.

6) Och då vore väl det smartast för dig om du tyckte detta i ett samhälle som håller med dig? Varför ska du envisas med att äga all mark i Sverige och tvinga på alla just din agenda. Det kan inte bli annat än dåligt.

1) Till och med i teorin låter det fullkomligt vansinnigt. Vi skulle gå tillbaka till en folkvandringstidsliknande tillvaro, och detta råkar vara en av de otryggaste och våldsammaste perioderna i vår historia. Och inte för att vara taskig mot dig, men dina samhällen fyllda med liberaler skulle utplånas först från denna din drömvärld. Er förmåga att utöva våld är inte den bästa, generellt sätt.

2) Vad andra länder gör och inte gör har jag inte med att skaffa. Jag talar bara för Sverige.

3) Motivera varför jag inte ska få flytta hem till din tomt imorgon. Har det med de där strecken från lantmäteriet att göra?

4) En motsägelse. Jag är vit. Alla större ansamlingar av icke-vita i mitt land påverkar mig negativt.

5) Och du tror att du kan skapa en värld där alla klumpas ihop i samhällen utifrån sina önskningar och åsikter? Det har inte slagit dig att det skulle uppstå samhällen vars önskningar skulle vara erövring, kuvande, enande till en starkare enhet? Slaveri? Som sagt: studera folkvandringstiden - där har du ditt samhälle i realiteten. Det är ingen plats för en man utan ett svärd och utan en armé bakom sig.

6) Ett samhälle där alla håller med alla är en omöjlighet. Ett fantasteri.
Citera
2012-01-06, 23:07
Medlem
billftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OutOfIdeas
Om vi är överens om detta så kan vi väl gå vidare till mångkulturens vara eller inte vara. Kan du svara på dessa frågor:

1.) Jag antar att du inte är relativist då det skulle strida mot din liberala övertygelse? Jag utgår från att du anser att man kan dra en slutsats om en kultur är mer moraliskt mer värd än en annan, eller?

Jag tycker inte man kan säga att en kultur är bättre än den andra, annat än för just mig som individ. Jag vet inte vilken kultur som passar Arash bäst. Så det gör väl mig till lite av en nihilist. Men självklart har jag personliga preferenser.

Citat:
2.) Om du håller med om 1, anser du då inte att ett mångkulturellt samhälle där den bättre kulturen tvingas kompromissa med sämre kulturen skapar ett sämre samhälle än om den bättre kulturen råder?

Jag skulle inte vilja leva i vissa kulturer och jag skulle såklart dras till samhällen med en för mig mer passande kultur. I mitt samhälle, där jag bor med samtyckande, kommer vi monokultur. Hur stora vi blir beror helt enkelt på om vår kultur anses vettig eller inte av omvärlden. Självklart ser jag nackdelar med att tvinga ihop två kulturer, som det blir med mångkultur i dagens samhälle, men att denna konflikt inte behöver finnas om spontan ordning råder.

Citat:
3.) Utifrån 1 och 2 och det faktum att det vore mycket svårt att skapa din utopi av många självständiga och frivilliga stater för närvarande så borde väl Sverige bli ett sämre land att leva i om man tar hit för många människor som står upp för totalitära idéer och/eller som föraktar vårt västerländska liberala samhälle?

Jag vet inte om det vore så jättesvårt. Bara att statsvurmare blir storsinta nog att inte hävda äganderätt till min mark.

Det kommer alltid finnas totalitära människor, var dessa bor har mindre betydelse för mig så länge de inte tvingar mig till något. Och det hoppas jag resten av världen vill ge mig rätt att slippa.

Citat:
4.) Om du håller med om 4 varför ska vi ta in många människor med sämre kulturer i vårt land? Du är väl inte av den åsikten att vi ska offra våra liberala fri- och rättigheter för deras bästa? Du är väl inte utilitarist?

För att om de finns folk som av någon anledning vill bo med en/flera personer från andra kulturer så känner inte jag att det är moraliskt försvarbart att jag säger till denne vad han får och inte får göra så länge han inte skadar någon. (Ja med dagens välfärdsstat gör han det).

Jag ser det inte som vårt land. Eller tycker inte det borde vara det iaf. T.ex. en konflikt som denna hade kunnat undvikas om vi bara slutade tro att vi är någon stor vargflock som har nåt uppdrag som alla är oense om.
Citera
2012-01-06, 23:07
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Det är en sak som gått och gnagt i mig ett tag och här måste jag bara få veta:
Det gäller det här med invandrares brottslighet. Ni framkastar i tid och otid att det är individer som begår brott.
Då skulle det vara intressant att veta hur ni rent praktiskt vill gå till väga för att komma till rätta med dessa individer i urskiljningen från skötsamma individer.
Vi kör ett tankeexperiment:
Låt oss säga att 1000 afghaner vill invandra till Sverige. Vi vet, med facit i hand, att afghaner är en folkgrupp som är kraftigt överrepresenterade i kriminalitet.
Några av dem kommer att begå våldtäkt. Vissa kommer att stjäla, en del råna samt andra brott.
Alltså. Vi vet att ett hundratal av dessa afghaner kommer att begå brott, vissa av avskyvärd karaktär, när de väl bosatt sig här.
Ska ni:
1. Stå vid gränsen och peka ut brottslingarna i förväg? Naturligtvis faller det på sin egen orimlighet eftersom man inte vet vilka av dem som är Mr X.
Eller ska ni:
2. Låta dem flytta in till Sverige, fast ni vet att en del av dem är brottslingar, och låta svenskar skadas tills ni identifierat individerna?

3. Finns det fler alternativ att göra det här på?
Mångkulturalisterna har ju blivit indoktrinerade med att svenskar har tonvis med vit skuld att återbetala de stackars offerfolken så mångkulturalisterna orgasmerar när svenskar behandlas illa. De pryglar sig själva om nätterna för att bli av med all deras arvsskuld för slaveri, kolonisering och undermedveten strukturell rasism.
Citera
2012-01-06, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blygakatten
Ibland går det för fort, självklart menade jag "Måste man bo i förorter för att tycka om invandringen enligt dig eller?".
Ja, om jag ska vara lite självkritisk, är jag nog en av de som egentligen inte har en aning om hur det ser ut i en förort. Jag har bara erfarenheter av att bo i områden där nästintill alla är etniskt svenska. Samtidigt är det svårt att veta vem man ska tro på, vissa här på flashback målar upp bilden att förorterna skulle vara ett rent helvete, media verkar ha en helt annan bild. Jag kan tänka mig att det är problematiskt att bo i en förort, men det är inte bara invandringens fel. Anser du att jag inte kan vara för invandringen eftersom jag aldrig har bott i en förort?
Utredningar om hur etniska svenskar har det i utsatta områden borde genomföras, då kanske man kan få fram sanningen om hur det ligger till.

Det är symptomatiskt för sådana som Du och likasinnade att ni blivit vilseledda av gammelmedia och politiker. Jag föreslår att du tar reda på fakta själv och bildar dig en egen uppfattning istället för att tro blint på gammelmedia. Det är numera allmänt känt att gammelmedia mörkat problem som massinvandringen medför. Och det bedrivs också kampanjer i syfte att förvirra svenskarna och göra dem identitetslösa.

Expressens ledareskribent Ann-Charlotte Marteus:

Citat:
Alltså, den svenska kulturen - gör det nåt om den går under?

Citat:
Men den arabiska kulturen är en urgammal, ofantlig skattkammare. Den svenska kulturen är lite mer som en - etta med kokvrå.

Citat:
Kawthars pappa Abbas brukade lära sina barn att recitera arabiska dikter utantill när de var små. Jag undrar, vad går igenom en kultiverad invandrares huvud när han bestämmer sig för att seriously adoptera den svenska kulturen?
Och får veta att han först och främst måste lära sig att älska juvelen i vår kulturella krona: Emil i Lönneberga.

Mona Sahlin vill inte vara sämre:

Citat:
Ni har en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana töntiga saker.

Citat:
Om två lika meriterade personer söker jobb på en arbetsplats med få invandrare, ska den som heter Muhammed få jobbet

Inte heller Reinfeldt:

Citat:
Att det finns en grupp som skulle kunna definieras som svenskar visar sig väldigt ofta vara svårt att försvara.

Citat:
Ursvenskt är bara barbariet

Ser du ett mönster i allt detta?
Citera
2012-01-06, 23:15
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Ser du ett mönster i allt detta?

Jag ser ett mönster! Monokulturalisten är duktig på att klippa och klistra efter behag, ungefär som när zverigedemokraten info ett antal sidor längre tillbaka kokar ihop lögner från en rapport som inte säger vad han vill säga, en revidering alltså.

Varför detta behov av lögner? Är ni så veka i argumentationen att ni måste ljuga, då borde ni hålla käft för att bevara ett uns med värdighet. Å andra sidan kan man inte ha någon värdighet som rasist.
Citera
2012-01-06, 23:17
Medlem
billftws avatar
Citat:
1) Till och med i teorin låter det fullkomligt vansinnigt. Vi skulle gå tillbaka till en folkvandringstidsliknande tillvaro, och detta råkar vara en av de otryggaste och våldsammaste perioderna i vår historia. Och inte för att vara taskig mot dig, men dina samhällen fyllda med liberaler skulle utplånas först från denna din drömvärld. Er förmåga att utöva våld är inte den bästa, generellt sätt.

Nej, men förmodligen skulle världen ställa sig på vår sida om en hord med nationalister angrep oss. Om du inte tror mig kan du ju försöka i dagens samhälle och se om inte folk redan idag tagit ställning mot våld och låter dig bortföras av män i uniformer.

Citat:
2) Vad andra länder gör och inte gör har jag inte med att skaffa. Jag talar bara för Sverige.

Du borde äga rätt över min tomt lika mycket som du äger rätt över en japans tomt. Kan du förklara varför du borde ha den rätten nån jävla gång?

Citat:
3) Motivera varför jag inte ska få flytta hem till din tomt imorgon. Har det med de där strecken från lantmäteriet att göra?

För att folk inte skulle acceptera att du nekade mig rätten till min egendom. och du skulle bli bortförd av Polis. Du hävdar ju inte bara rätt över min egendom utan alla i vårat lands.

Citat:
4) En motsägelse. Jag är vit. Alla större ansamlingar av icke-vita i mitt land påverkar mig negativt.

HUR? Om de vistas på min tomt endast, hur i hela friden kan de påverka dig på något sätt?

Mig kanske icke-vita påverkar positivt. Men jag antar att det bara, helt magiskt, ÄR så att just din åsikt är rätt.

Citat:
5) Och du tror att du kan skapa en värld där alla klumpas ihop i samhällen utifrån sina önskningar och åsikter? Det har inte slagit dig att det skulle uppstå samhällen vars önskningar skulle vara erövring, kuvande, enande till en starkare enhet? Slaveri? Som sagt: studera folkvandringstiden - där har du ditt samhälle i realiteten. Det är ingen plats för en man utan ett svärd och utan en armé bakom sig.

Nej jag tror inte erövring står högt på listan då vi inte ser någon erövring idag. Varför skulle slavarna envisas med att vara kvar i dessa samhällen när vi i mitt fria samhälle gärna tar in folk?

Läs lite om "vilda" västern. En lugn och väl fungerande anarki:
http://mises.org/journals/jls/3_1/3_1_2.pdf

Citat:
6) Ett samhälle där alla håller med alla är en omöjlighet. Ett fantasteri.

Ja, men ett samhälle där den som inte håller med den andra låter bli att tvinga denne är inte en omöjlighet.
Citera
2012-01-06, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Jag ser ett mönster! Monokulturalisten är duktig på att klippa och klistra efter behag, ungefär som när zverigedemokraten info ett antal sidor längre tillbaka kokar ihop lögner från en rapport som inte säger vad han vill säga, en revidering alltså.

Varför detta behov av lögner? Är ni så veka i argumentationen att ni måste ljuga, då borde ni hålla käft för att bevara ett uns med värdighet. Å andra sidan kan man inte ha någon värdighet som rasist.
Kan du utveckla vad som är lögn?
Alltihop är citat taget från verkligheten. Inte en enda lögn.
Citera
2012-01-06, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull

Du kan själv leta upp citaten så kan du se om det är lögner eller ej. Och det är ju klart att gammelmedias agenda är politisk vilket även du borde förstå.. Eller inte. När argumenten tryter brukar mångkulturalisterna komma med förvirrade angrepp.
Senast redigerad av Pazzamo 2012-01-06 kl. 23:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in