Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
1) Vänta nu lite. Exakt vad är det vi diskuterar här? Diskuterar vi utifrån hur det ser ut i Sverige nu, eller diskuterar vi ett hypotetiskt Sverige där dina åsikter har slagit igenom? För i det första fallet så påverkar faktiskt mångkulturen mig negativt, och detta har jag redogjort för flera gånger. I det andra fallet så är det helt ointressant, eftersom jag inte är så övertygad att folk i gemen är villiga att omvandla sitt land till ett anarkoliberalt samhälle av den typ du förespråkar. Företräds dina åsikter ens av något parti med någon sorts väljarbas att tala om?
I verkligheten så som den nu är beskaffad innebär mångkultur för vita människor en rad negativa effekter.
I verkligheten så som den nu är beskaffad innebär mångkultur för vita människor en rad negativa effekter.
Jag diskuterar hur det borde vara enligt mig. I dagens Sverige påverkar mångkultur dig negativt ja, det gör svenskars sjukvård och äldreomsorg också. Det jag vill uppnå är ett tillstånd där ingen behöver känna att den delar en stor båt där alla ror åt olika håll, utan snarare en samling mindre båtar som är överens om sina destinationer. Jag förstår inte hur du kan tycka det vore något dåligt?
Citat:
2) Men varför skulle vi nöja oss med ett futtigt samhälle när vi kan ta tillbaka ett helt land? Tror du att såna som jag accepterar det ni har gjort med landet? Tror du att vi skulle nöja oss med det du föreslår? Då har du missbedömt oss.
Varför nöja oss med ett helt land när vi kan slänga ut svarta ur hela Europa? Tror du jag accepterar det de andra länderna gjort med vårt vita Europa? Eller vänta varför inte slänga ut svarta i rymden? De låter ju logiskt efter som rymden är svart!
Motivera varför du borde ha rätt att bestämma över en landyta där du inte bor? Har det med de där stecken på jordgloben att göra?
Citat:
3) Före tusende gången: du får ha din tomt och du får gifta dig med din svarta kvinna. Men om du vill uppleva mångkultur så åk till Brasilien eller nåt.
Men hur många svarta kvinnor får jag ha på min tomt då? Var går denna godtyckliga gränsesn? Om du är konsekvent borde mångkultur tillåtas så länge du inte påverkas.
Citat:
4) Kan du motivera varför det eviga spelet om makten, med våldet som kommer med det, inte längre är en faktor att räkna med när man bygger ett samhälle?
Därför att de som dras till t.ex. mitt samhälle är emot statligt våld. I ditt skulle nog alla vara för en stat med en homogen befolkning. I Rosengård hade nog alla etnicitetr hängt och frodats.
Citat:
5) Det kan knappast kallas för en etnisk konflikt om du, som vit kille, hatar vita. Det brukar gå under namnet stollerier och i värsta fall: förräderi.
Jo det är en etnisk konflikt om jag inte gillar vita bara pga. deras etnicitet. Jag medger att det skulle vara ovanligt dock. Min poäng var mer att konflikter inte bara föds ur etnisk diversitet utan när folk med olika åsikter tvingas ihop. Det som du förespråkar alltså.
Citat:
6) Ja, samhällen är i sanning konfliktsfyllda samhällskroppar. Och att till alla dessa jäsande konflikter lägga till en etniskt dimension kan knappast sägas vara en klok sak att göra.
Och då vore väl det smartast för dig om du tyckte detta i ett samhälle som håller med dig? Varför ska du envisas med att äga all mark i Sverige och tvinga på alla just din agenda. Det kan inte bli annat än dåligt.