2012-01-05, 23:32
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Men nu råkar det vara så att vi inte har öppna gränser och fri invandring. Tycker du inte att det är intellektuellt ohederligt att fortsätta svara på samma sätt när du pedagogiskt punkt för punkt blivit överbevisad gällande ålderstester av ensamkommande ungdomar?
Vad har jag blivit överbevisad om?
Citera
2012-01-05, 23:33
Medlem
philipabcqs avatar
Varför vill ni ha en islamiserad västvärld? För det är vad som sker när det massimporteras kräsna och otacksamma muslimer.
Citera
2012-01-05, 23:34
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygakatten
Du frågar varför vi hatar vita, jag svarar att vi inte gör det och frågar efter källor. Sedan vill du att man ska svara på frågeställningen, men det blir omöjligt eftersom jag anser att den är felaktig. Det är precis som att jag skulle fråga varför rasister är idioter utan att lägga fram några källor, och när jag får kritik säger jag att de bara ska svara på frågeställningen, källor är för mycket OT.

Nej, snarare är det precis som "Fråga rasisterna" att ställa frågan varför någon är rasist. I den tråden får frågeställaren svar på tal men det verkar omöjligt att få från dig i alla fall.

Citat:
"'När vi är ute på stan och rånar, så krigar vi, vi krigar mot svenskarna!' Det är ett argument som de pojkarna som intervjuats använder för är att förklara vilka känslor de far när de rånar.

http://www.bgf.nu/kriget/svenskmesar.html

Här är ett litet exempel som vem som helst kan googla fram. Personerna som uttrycker föraktet är mångkulturalister.

Citat:
Reinfeldt avslöjar här sitt förakt för det svenska folket. Han menar att alla folkgrupper är värda att skyddas av lagen om hets mot folkgrupp - utom just den svenska. Det är svårt att definiera vem som är svensk. Att säga detta om någon invandrargrupp är otänkbart.

http://tankesmedjanfeminix.blogspot.com/2011/10/reinfeldt-ger-svenskforaktet-ett.html

Jag kan spamma vidare med exempel men vill som sagt inte spamma ned tråden med OT. Nu kan vi släppa den här frågan eftersom du inte kommer att besvara den. Istället kommer du låtsas att det inte existerar vare sig ett förakt mot vita eller svenskar. Gäsp...
Citera
2012-01-05, 23:36
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Vilken tur då att det så gott som aldrig kommer en ensam liten flicka till Sverige, utan så gott som enbart är pojkar (män) i uppgiven ålder av 14-18!
Det där är helt enkelt inte sant.
Citera
2012-01-05, 23:37
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmneHomoMendax
Innan jag fortsätter på ämnet våldtäckt, som är så hett bland invandringskritiker, vill jag veta vad du tror är förklaringen bakom varför män våldtar (främst män)? Vilka är det som du tror våldtar? Och varför just de personerna? Finns det något mönster? Svara inte "för att de är kåta", alla som är kåta våldtar inte.

Innan du börjar diskutera våldtäkt på allvar så bör du titta på detta videoklipp från de norska statliga nyheterna (NRK):

http://www.youtube.com/watch?v=d3LL6hBrj-c

När du gjort det, och efter att du stigit upp från golvet igen om du ramlade av stolen, fundera närmare på vad de sa egentligen. Hur kan det vara så här? Ser du ett mönster?
Citera
2012-01-05, 23:37
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Ny fråga:

En av de mest mångkulturaliserade städerna i Sverige är ju som bekant Malmö. Hur känner ni inför denna skapelse med tanke på de senaste dagarnas skriverier om en frekvent rad mord mm?

Känner ni någonsin att eran ideologi och era värderingar är det som skapat dagens Malmö?

Tar ni ansvar för vad Malmö har blivit?

Om inte ni mångkulturalister är ansvariga för vad Malmö utvecklats till, vem är det då?
Citera
2012-01-05, 23:39
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Vad har jag blivit överbevisad om?
Om varför människor väljer att ljuga om sin ålder, och vilka praktiska konsekvenser det får. Jag tänker inte debattera det med dig igen, du vet att jag har rätt och du framstår bara som rätt löjlig när du låtsas som något annat.

Jag vill ge alla chansen att läsa vårt meningsutbyte, så de inte behöver stå undrande. Man kan börja exempelvis här, eller ett par sidor tidigare i den tråden och följa diskussionen.
Citera
2012-01-05, 23:40
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Det där är helt enkelt inte sant.
80% av de ensamkommande är av manligt kön, över 90% är över 14 år.
Citera
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
Ny fråga:

En av de mest mångkulturaliserade städerna i Sverige är ju som bekant Malmö. Hur känner ni inför denna skapelse med tanke på de senaste dagarnas skriverier om en frekvent rad mord mm?

Känner ni någonsin att eran ideologi och era värderingar är det som skapat dagens Malmö?

Tar ni ansvar för vad Malmö har blivit?

Om inte ni mångkulturalister är ansvariga för vad Malmö utvecklats till, vem är det då?
Malmö är i grunden en trevlig stad även om en del allvarliga problem finns där.

Nej.

Nej.
Citera
Medlem
Eurynomoss avatar
Hur ska ni bekämpa den uppenbara motsättningen mellan mångkultur (som i sin essens är separatistisk) och integration (som syftar till att förena)?
Citera
2012-01-05, 23:42
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygakatten
Jag formulerade mig dåligt. Är verkligen det intressantaste att skydda medborgarna i landet till varje pris? Låt mig då fråga några enkla frågor för att se om det verkligen stämmer.
Satsar vi mycket pengar på polisen så att de kan skydda medborgarna?
Satsar vi mycket pengar på militären så att de kan skydda medborgarna?
Satsar vi på att bygga skyddsrum?
Jag tror du fattar poängen.
Självklart är det fortfarande viktigt att skydda våra medborgare, men det gäller att inte bli för paranoid. Tyvärr har vi än så länge misslyckats med att få ner brottsligheten bland invandrare, men bara för att de är överrepresenterade i dagsläget betyder inte att de alltid kommer vara det.

Det är en moralisk fråga, Blygakatten. Är det en främmande tanke för dig, att det inte är försvarbart, att du betraktar medborgarna i landet som ett ett slags förbrukningsmateriel, som du har rätt att offra?
Citera
2012-01-05, 23:45
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Valen är till för vi ska rösta på de som vi tycker ska bestämma, sen hålls ibland folkomröstningar men dessa är då endast rådgivande (finns ett undantagsfall men det är i princip irrelevant i sammanhanget).

Visst. Så är det. Men det innebär också att folket inte har fått säga sitt i denna fråga. Och då statistiken visar att folket tycker tvärtom som politikerna så kan man säga att politikerna har kört över folket i denna fråga. Och resultatet av denna överkörning ser vi bl.a i Malmö, som har förvandlats från en idyll till ett våldsinferno på bara några decennier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in