2012-01-07, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Vilken tur då att det så gott som aldrig kommer en ensam liten flicka till Sverige, utan så gott som enbart är pojkar (män) i uppgiven ålder av 14-18!

Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Det där är helt enkelt inte sant.

Så du påstår att migrationsverket ljuger för oss?!

"De flesta barnen är pojkar mellan 16-18 år. "

Källa: http://www.migrationsinfo.se/migration/sverige/ensamkommande-barn/

Antalet har ökat från 398 till 2393 endast mellan 2005-2010, innan dess var det ganska ovanligt.

Längst ner kommer en liten rolig rad också:

"Totalt i världen sökte med än 15 500 ensamkommande barn asyl 2010 ...Flest kom till Sverige ..."

(felstavningen är Migrationsverkets, fetningen min)

Hur vore det om du tog till dig fakta istället för att bara tycka och tänka utifrån felaktiga premisser?

Edit: (Kaiser Chef nämnde i ett långt inlägg i en annan tråd, som han hänvisar till här, angående flyktingbarn, att de nu stod för 5% av alla asylärenden, korrekta siffran är faktiskt 10%, en förvånansvärt hög andel.)
Senast redigerad av Dompan75 2012-01-07 kl. 22:08.
Citera
2012-01-07, 22:07
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Edit: (Kaiser Chef nämnde i ett långt inlägg angående flyktingbarn, att de nu stod för 5% av alla asylärenden, korrekta siffran är faktiskt 10%, en förvånansvärt hög andel.)
Siffran snodde jag direkt av Billström som nämnde den vid ett möte. Jag har inte den exakta siffran, men 2500/30000 borde ge en tämligen korrekt uppskattning. Det vill säga, ca 8,3%.
Citera
2012-01-07, 22:09
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Vad fan gör du här Orzion? Du är ju inte mångkulturalist, enligt egen utsago:
"Vi kan inte ha andra matkulturer i landet om samhället inte är mångkulturellt. Det är per definition omöjligt. I och för sig är jag inte mångkulturalist, det förändrar dock inte detta enkla grundläggande faktum att du inte kan ha olika matkulturer utan att samhället är mångkulturellt."
--Orzion (2011-02-08 10:59)
Jag frågade Cimmerian och han definierade mångkulturalist som i princip alla människor som inte ansåg sig vara rasister, då det är hans trådstart gäller hans syn på saken. Själv definierar jag mig dock endast som liberal. Men jag är ju som sagt då liberal och inte rasist och därmed fallet jag inom definition som givits.
Citera
2012-01-07, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Siffran snodde jag direkt av Billström som nämnde den vid ett möte. Jag har inte den exakta siffran, men 2500/30000 borde ge en tämligen korrekt uppskattning. Det vill säga, ca 8,3%.

Ja, att Billström inte är på det klara med siffror vet jag redan
Citera
2012-01-07, 22:10
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Eller varför inte förinta hela jorden? Då blir det ju inga mer krig på jorden längre?

Du gör ett stort logiskt felslut här. "Vår" princip är ju att invånarna i detta land ska ha det så bra som möjligt, och ska lida så lite som möjligt. Att låsa in alla medborgare innebär ju inte detta utan innebär ett ökat lidande. Men att inte släppa in araber, negrer och andra högriskgrupper innebär att lidandet minskar.

Ganska enkel logik, eller hur?
Fast om vi låste in alla vore vi tryggare inte sant, de flesta brott begås trots allt av svenskar, vi vore ju klart tryggare om vi t.ex. låste in alla män men tryggast vore vi ju om alla var inlåsta eller håller du med mig om att vi inte alltid bör försöka maximera tryggheten ni samhället på bekostnad av allting annat?
Citera
2012-01-07, 22:11
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Så du påstår att migrationsverket ljuger för oss?!

"De flesta barnen är pojkar mellan 16-18 år. "

Källa: http://www.migrationsinfo.se/migration/sverige/ensamkommande-barn/

Antalet har ökat från 398 till 2393 endast mellan 2005-2010, innan dess var det ganska ovanligt.

Längst ner kommer en liten rolig rad också:

"Totalt i världen sökte med än 15 500 ensamkommande barn asyl 2010 ...Flest kom till Sverige ..."

(felstavningen är Migrationsverkets, fetningen min)

Hur vore det om du tog till dig fakta istället för att bara tycka och tänka utifrån felaktiga premisser?

Edit: (Kaiser Chef nämnde i ett långt inlägg i en annan tråd, som han hänvisar till här, angående flyktingbarn, att de nu stod för 5% av alla asylärenden, korrekta siffran är faktiskt 10%, en förvånansvärt hög andel.)
"De flesta" eller "så gott som enbart" det är en stor skillnad där.
Citera
2012-01-07, 22:16
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Fast om vi låste in alla vore vi tryggare inte sant, de flesta brott begås trots allt av svenskar, vi vore ju klart tryggare om vi t.ex. låste in alla män men tryggast vore vi ju om alla var inlåsta eller håller du med mig om att vi inte alltid bör försöka maximera tryggheten ni samhället på bekostnad av allting annat?
De flesta brott begås antagligen idag av invandrare.

BRÅ 1996:2 som studerade tidsperioden 1985-89 skattade att 68.5% av brotten gjordes av personer med svenskfödda föräldrar. 12 år senare skattade BRÅ 2005:17 som studerade tidsperioden 1997-2001 att personer med svenskfödda föräldrar gjorde 55% av brotten. En minskning med 13.5% på bara 12 år! Idag, 10 år senare, efter massinvandring framförallt från de mest brottsbenägna grupperna begår antagligen personer med svenskfödda föräldrar en minoritet av brotten. Sedan är överrepresentationen högst för våldsbrotten så andelen invandrare är antagligen mycket högre för våldsbrotten.
Citera
2012-01-07, 22:20
Medlem
Citat:
Men vore vi inte ännu tryggare om vi låste in alla? Om ni rasister vill maximera trygghet borde ni väl förespråka att alla låses in och övervakas? Själv föredrar jag frihet, öppna gränser och människors rätt att leva sina egna liv.

Svara på frågan.
Har förhärdade brottslingar och krigsförbrytare lika stor rätt att leva i Sverige som de skötsamma, enligt dig ?
Citera
2012-01-07, 22:24
Medlem
anonymidiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fovea
Än tycker jag inte riktigt vi fått svar på dessa 2 frågor:

1. Varför är det i allmänhet PK att misstänka män i högre grad för brott än kvinnor medan det inte är PK att misstänka invandrare i högre grad för brott än etniska svenskar?
Statistikt är det en liknande situation, med enda skillnaden att det andra antagandet berör invandrare.

2. Hur förhåller ni mångkulturalister er till att vi urvattnar sämre ställda länder på kompetens och att människorna blir en handelsvara (då ni alltid menar att importen är produktiv för landet) medan ni förkastar slaveri och kolonialisering?

1: Vad som anses vara politiskt korrekt är det väll inte mångkulturalisterna som ansvarar för utan snarare samhällets attityd om åsikter i stort, att du inte får svar på den frågan är helt enkelt för att den inte är relevant. Att påstå att invandrare från framför allt u-länder är överrepresenterade inom ett flertal olika brottskategorier är väll för övrigt inte särskilt kontroversiellt, det är snarare när man diskuterar orsaker där det kan väcka känslor, framförallt när åsikter i stil med "han har mycket pigment, därför måste han vara våldsam" vädras.

2: Människor lämnar frivilligt sina länder för att söka lycka någon annanstans, det är knappast någon som tvingar dem komma till Sverige, eller hur? Var fick du kolonisering ifrån föresten, vet du ens vad begreppet innebär? Huruvida invandringen är vinst eller förlust ekonomiskt har inte alla mångkulturalister samma åsikt om, det beror ju på om man ser långsiktigt eller kortsiktigt, om man är höger eller vänster och så vidare.
Citera
2012-01-07, 22:28
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Vi rasister har uttömmande och ibland upprepade gånger svarat på frågor från er mångkulturalister i tråden "Fråga Rasisterna". Jag tänkte se om mångkulturalisterna är lika tillmötesgående som oss rasister, och om de kan svara lika utförligt som vi har gjort. Det finns nämligen ett par saker som vi rasister vill ha reda på om hur NI tänker och resonerar också. Jag kan börja med en enkel fråga:

Är ni medvetna om att invandringen från balkan-, arab- och negerländer ökar brottsligheten i landet? Om nej, anser ni att så inte är fallet? Om ja, hur är det tänkt att detta - rent konkret - ska lösas?

Finns det några vita länder på jorden som har lyckats komma tillrätta med detta problem? Om inte - hur ska Sverige klara det?

Som sagt, konkreta förslag till lösningar efterlyses.

NOT: jag förutsäger också att denna tråd aldrig kommer att komma i närheten av Fråga Rasisterna. Och vet ni varför jag kan förutspå detta? Jo, därför att ni mångkulturalister hatar att behöva svara på raka frågor, och ni hatar att behöva förtydliga vad NI står för. Kanske saknar ni övertygelse, kanske står ni egentligen inte för något? Vi får väl se.

Bevisa mig gärna fel angående min förutsägelse.

Vad är det exakt för problem du syftar på?
Citera
2012-01-07, 22:29
Medlem
anonymidiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tornet75
Svara på frågan.
Har förhärdade brottslingar och krigsförbrytare lika stor rätt att leva i Sverige som de skötsamma, enligt dig ?

Konstigt formulerad fråga. Vad menar du?
Citera
2012-01-07, 22:45
Medlem
Citat:
"De flesta" eller "så gott som enbart" det är en stor skillnad där.

Jag har aldrig stött på en sån oärlig och intetsägande debattör någonsin. Du kringgår så gott som konstant frågor, du hoppar över obekväma fakta och du vrider och vänder på små beståndsdelar i varje argument för att på något sätt få en känsla av att du har rätt, ändå, trots alla bevis på motsatsen. Det roliga i kråksången är att du antagligen inte ens inser att väldigt få är så oerfarna inom debatt att de inte ser igenom detta löje. För du bör vara medveten om att många rent av skrattar åt dina idiotier.

Du uttrycker dig väl i skrift, har en del poänger förvisso då och då, men din attityd att aldrig kunna backa om något som helst är rent tröttsam, och snart finns det ingen som fortfarande kan ta dig på allvar. Efter att ha läst debatten i tråden https://www.flashback.org/t828531p139 ,från den sidan och några framåt, så tappade jag allt förtroende för dig.

Mer konkret OnTopic: Jag trodde detta var Fråga Mångkulturalisterna, går man igenom alla posts så ser det ut som att de som ska svara istället ställer massor med frågor och motfrågor enbart. Känns lite fånigt i min mening. Är det verkligen så svårt att svara rakt på raka och enkla frågor?

Hittills ser jag bara en person som ärligt gör ett försök och det är Blygakatten, all heder och respekt till dig. Måste kännas ensamt på "din läktare". Jag håller på dig, även om jag inte alltid håller med dig .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in