2018-01-27, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xiz
Inga moralfasoner nu för fan, bara för jag äntligen experimenterat med detta med hyffsat resultat så förtjänar jag inte smäll på fingrarna utan tvärtom - det är ju experimentell forskning det handlar om.

Innan jag börjar skriva mina experiment så vill jag bara skilja på två ord vilka är drickbart och drickvänligt. Exempel: T-röd med 50% vatten är drickbart men fan inte drickvänligt, vodka från systembolaget är drickvänligt. Så jag hoppas nu att inga jävla muppinlägg postas bara för jag postar detta då syftet är att experimentera fram en fungerande metod att drick teknisk sprit på med hjälp av saker som normalt sett finns i ett hushåll.

Experiment 1, Kemetyl-T med 50% vatten:
Drickbart men fan inte i närheten av drickvänligt, det krävs att skölja munnen flera gånger om efter 1-2 klunkar, så inte ens ett halv glas med blandningen i är någonstans i närheten av enkelt att dricka. Cigaretter hjälper dock att få bort smaken efter ett par sköljningar av mun och hals...

Experiment 2, Kemetyl-T med 50% vatten + färsk timjan som fått stå över natten:
Färgen på kemetylen är grön istället för röd och lukten är inte så värst illa men smaken är fan i mig värre än föregående experiment.

Experiment 3, Kemetyl-T med 50% vatten + en liten klick tandkräm (Colgate Fresh Mint, lila förpackning):
Fyllde 1/4-dels glas med Kemetyl-T, lade till lika mycket vatten och sedan en klick av tandkrämen. Rörde om ganska häftigt med en liten sked då tandkrämen ej vill lösa upp sig helt även då så jag lät det stå i ungefär en 15-20 minuter innan testdrickning. Tyvärr hade tandkrämen ännu ej helt löst upp sig men lukten var avsevärt mycket mindre skräckinjagande än innan tandkrämen lades i. Detta däremot är inte drickvänligt men det mest drickbara jag prövat hittils, kunde ganska enkelt svälja ett halvt glas av detta innan jag sträckte mig mot vattenkranen för munsköljning!

Flera experiment kommer läggas upp vartefter de utförs och på tapeten till nästa inlägg står chili (capsaicin) samt lite annat, stay tuned!

EDIT:

Vad fan är plastdestillera för något? Söker man på det på google får man upp 2 träffar varav den ena refererar till ditt inlägg...

Började läsa ditt inlägg och trodde på allvar att du skulle komma med några kemiska, vetenskapliga experiment på hur man skulle göra t-sprit "drickbar" samt "drickvänlig"... tänkte att det här skall bli intressant!

Nu har jag inget intresse av att själv dricka skiten, men är på riktigt fascineras av de som går genom besväret att få i sig det! Är uppvuxen bland alkoholister som halsade i sig denna ädla dryck till vardags och kan än idag inte förstå riktigt hur man kan hamna i en sådan situation i livet där man kommer på tanken att man måste dricka t-sprit.

Som jag säger, så vill jag absolut inte moralpredika på något sätt. Är enbart nyfiken!
Citera
2018-01-27, 16:25
Medlem
Bertil85s avatar
Blanda ut med socker. Risken finns att du inte kan äta socker efteråt.
T-röd är inte gott. Har smakat gör det inte igen.🗹
Citera
2018-01-27, 18:43
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gatlampa
Luktar det annorlunda när någon druckit t röd än om de druckit vanlig sprit?

Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Första gången jag testade var en vardag, blev rätt bra på kanelen. Dagen efter på jobbet satt jag i ett möte, varpå någon utbrister "Vad är det som luktar? Luktar det inte t-sprit?" Fyllan hade gått ur, men lukten var kvar, hehe

Högst sannolikt..
Citera
2018-01-28, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peatedsoul

Började läsa ditt inlägg och trodde på allvar att du skulle komma med några kemiska, vetenskapliga experiment på hur man skulle göra t-sprit "drickbar" samt "drickvänlig"... tänkte att det här skall bli intressant!

Nu har jag inget intresse av att själv dricka skiten, men är på riktigt fascineras av de som går genom besväret att få i sig det! Är uppvuxen bland alkoholister som halsade i sig denna ädla dryck till vardags och kan än idag inte förstå riktigt hur man kan hamna i en sådan situation i livet där man kommer på tanken att man måste dricka t-sprit.

Som jag säger, så vill jag absolut inte moralpredika på något sätt. Är enbart nyfiken!
De kemiska metoderna har fått vänta tyvärr! Därför jag ej uppdatera om det ännu! Mycket i mitt liv skiftar titt som tätt och har gjort under cirka 1-2 år. Men så fort jag får tid att utföra en del flera experiment (har gjort 4/26 experiement som jag tänkt ut för att kunna göra en "kemisk karta" på vad som verkligen händer och ett enkelt sätt att veta VARFÖR) kommer jag självklart att posta om resultaten, samt en TLC-analys OM SÅ BEHÖVS. HAHA.

EDIT: Om du undrar över VARFÖR eller HUR jag ens kan finna NÅGOT intresse i detta så handlar det om att utforska och förstå. Jag har varit halvt besatt av kemi sedan 2012-2013. Nu har jag 10000 projekt på samma gång och är fortfarande i utbildning och annat skit. Kommer säkerligen åka på "semester" för en hel del olagligt shit med rätt snart. Men men, kunskap + erfarenhet = the real deal, så vad som än händer klarar jag mig. Roflmaool.

EDIT2: Har forskat mer inom Bupropion (det är en katinon... så en pyrrolidin-ring på den verkar ju FETT.... Ja ni kemihuvuden förstår säkerligen vad jag menar...) samt DMT än detta med T-Röd. Det fall faktiskt bort lite när jag flyttade ifrån SKOGEN till ANINGEN MER NÄRA STAN och fick nära till systemet så då började intresset upphöra litegrann. Sen har jag varit på utomlands en vecka, med alla förberedelser det innebär osv... Men! Det kommer! Den som väntar på något gott... XD

EDIT3: ÄR FULL OCH RIKTIGT JÄVLA HÖ>G JUST NU"! SÅ ni vet!
Senast redigerad av xiz 2018-01-28 kl. 12:29.
Citera
2018-03-16, 11:06
Medlem
kumlafucker84s avatar
Du får spå ut med med hälften vatten. Om inte mer. Sen får du grogga på det. Då kanske det funkar
Citera
2018-05-16, 19:23
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Hur lindrar ni bäst bakfyllan utav denna djävulsdryck? Jag dricker vitamintabletter(A-D vitaminer) samt enbart vatten+mjölk. Åker i regel ändå på en rekorderlig bakfylla. Svepte precis i mig min typ sista 6'a t-sprit, dvs. typ 2.5 6'or vanlig sprit. Och fyllan är överhängande, har typ redigerat detta inlägg 6 gånger nu. Vore schysst om det fans fler tips till att undvika bakfylla utöver de steg jag redan stigit.
Mvh
Citera
2018-05-19, 21:15
Medlem
nittontrettons avatar
Så det finns fortfarande folk som förtär denna vidriga vätskan? Tänkte bara det var en skröna. Smidigt när man ska och campa , bränsle till stormköket och till mannen.
Citera
2018-05-20, 07:36
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xiz
Inga moralfasoner nu för fan, bara för jag äntligen experimenterat med detta med hyffsat resultat så förtjänar jag inte smäll på fingrarna utan tvärtom - det är ju experimentell forskning det handlar om.

Innan jag börjar skriva mina experiment så vill jag bara skilja på två ord vilka är drickbart och drickvänligt. Exempel: T-röd med 50% vatten är drickbart men fan inte drickvänligt, vodka från systembolaget är drickvänligt. Så jag hoppas nu att inga jävla muppinlägg postas bara för jag postar detta då syftet är att experimentera fram en fungerande metod att drick teknisk sprit på med hjälp av saker som normalt sett finns i ett hushåll.

Experiment 1, Kemetyl-T med 50% vatten:
Drickbart men fan inte i närheten av drickvänligt, det krävs att skölja munnen flera gånger om efter 1-2 klunkar, så inte ens ett halv glas med blandningen i är någonstans i närheten av enkelt att dricka. Cigaretter hjälper dock att få bort smaken efter ett par sköljningar av mun och hals...

Experiment 2, Kemetyl-T med 50% vatten + färsk timjan som fått stå över natten:
Färgen på kemetylen är grön istället för röd och lukten är inte så värst illa men smaken är fan i mig värre än föregående experiment.

Experiment 3, Kemetyl-T med 50% vatten + en liten klick tandkräm (Colgate Fresh Mint, lila förpackning):
Fyllde 1/4-dels glas med Kemetyl-T, lade till lika mycket vatten och sedan en klick av tandkrämen. Rörde om ganska häftigt med en liten sked då tandkrämen ej vill lösa upp sig helt även då så jag lät det stå i ungefär en 15-20 minuter innan testdrickning. Tyvärr hade tandkrämen ännu ej helt löst upp sig men lukten var avsevärt mycket mindre skräckinjagande än innan tandkrämen lades i. Detta däremot är inte drickvänligt men det mest drickbara jag prövat hittils, kunde ganska enkelt svälja ett halvt glas av detta innan jag sträckte mig mot vattenkranen för munsköljning!

Flera experiment kommer läggas upp vartefter de utförs och på tapeten till nästa inlägg står chili (capsaicin) samt lite annat, stay tuned!

EDIT:

Vad fan är plastdestillera för något? Söker man på det på google får man upp 2 träffar varav den ena refererar till ditt inlägg...

Helt UNDERBART inlägg, tillsammans med de andra som du har gjort i den här tråden!

Gällande det fetade+understrukna+kursiverade:

Alkoholhaltiga drycker rekommenderas ju när man äter stark mat, eftersom etanolen bryter ned kapsaicin väldigt effektivt, vilket sedermera får som effekt att hettan reduceras.

Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia: Kapsaicin
Det är bra att komma ihåg att ämnet är fettlösligt när man förtärt starkt kryddad mat som innehåller kapsaicin. För att mildra den brännande känslan är det bättre att äta eller dricka fet mat som jordnötter eller mjölk än att dricka vatten. Vatten sprider bara ut kapsaicinet i munhålan. Alkoholhaltiga drycker löser också upp kapsaicin, tack vare etanolets kolkedja.

Från Wikipedia: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Capsaicin

Därför är jag måttlöst intresserad hur ditt försök gick när starka frukter som chili blandades in?
Senast redigerad av EchoesOfSilence 2018-05-20 kl. 07:39.
Citera
2018-07-24, 19:57
Medlem
Tillbakablickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peatedsoul

Det är väldigt enkelt; Man har tänkt klart! https://www.youtube.com/watch?v=8HtGzDED5nQ
Citera
2018-08-02, 18:51
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Dricker man det så finns risken att man få gå med en lång vit käpp resten av livet, dessutom så lär det väl knappast vara speciellt gott.

Nu är det som sagts etanol och inte metanol i T-röd så den är inte faligare än annan sprit med samma alkoholhalt!
T-Röd saknar till och med varningstext om att den skulle vara farlig att förtära!
Citera
2018-11-22, 19:41
Medlem
sommarlovs avatar
Jag har ögnat igenom denna tråd, av ren nyfikenhet.

Här kommer en liten sammanfattning.

Extremt mycket off-topic i tråden, det är därför den så lång, mest några få som snackar.
Minst en som har skrivit i tråden är död…
En video finns som bör ses: https://www.youtube.com/watch?v=OppHuUF_Y08

Hård fakta för dig som faktiskt vill dricka T-röd:
Drick en kork i taget.
Späd med vatten till ungefär hälften, annars skadar du svalg och slemhinnor, prova inte att späda med något annat alls!
Nej man kan inte injicera eller ta i rumpan, det gör mycket ont.
Nej T-röd innehåller inte kräkmedel, bara ämnen som smakar illa.
Det enda som hjälper är att äta Piggelin, före och efter varje klunk.

Teori
T-sprit är etanol som denaturerats, dvs gjorts odrickbar via tillsats av Bitrex. Bitrex är produktnamnet för denatonium bensoat.
Denatonium bildar vid tillsats av natriumhypoklorit en vit fällning som kan filtreras bort. Natriumhypoklorit är i sin tur den aktiva beståndsdelen i Klorin. Klorinet (hypokloriten) förbrukas alltså vid fällningsreaktionen och filtreras sedan bort.

Bensoaten fälls däremot inte ut av klorintillsatsen utan stannar i lösningen. Detta är dock inget problem eftersom natriumbensoat är ett godkänt konserveringsmedel för livsmedel (E 211). Bensoatoncentrationen är dessutom mycket låg.*
Genomförande
Bitrex kan alltså tas bort ur spriten på följande sätt:
1. Tillsätt 0,20 ml Klorin per liter T-sprit.*
2. Filtrera bort den vita fällningen mha. ett kaffefilter.
Källa:*http://www.forensicscience.pl/pfs/63_zuba3.pdf

Propanol som ofta tillsätts T-sprit, handsprit osv går väldigt lätt att fälla ut med vanlig salt. Den blir då till en grumlig gelé som lägger sig på ytan av av etanolen. Sen är det bara att plastdestillera, och eftersom att det mesta består av sprit så är inte temperaturen under destillationen särskilt viktig, bara att dundra på med en vanlig vattendestillator och sen har ni ren etanol utan propanol.

Metylketon och kanske etyletanoat går att få bort med tillsats av NaOH.Ketonerna polymeeriseras och bildar svårlöslig gegga och etylacetatet blir ju etanol och natriumacetat.
Sen är det dax att destilera bort Bitrex + gegga.Det är bara att kora över etanolen.Explosionsrisk! :använd inte en öppen låga. Vattenbad på en vanlig spisplatta fungerar bra!!
---
Det här låter minst sagt sketchy. Även om ämnena reagerar och skulle bilda en fällning som oskadliggör både hypokloriten och bitrex:et, så måste man ju ha*exakt*rätt mängd för att inte antingen få med bitrex eller ett överskott hypoklorit i sin lösning. Det är i princip omöjligt.*

Det aktiva ämnet i klorin är natriumhypoklorit. Detta ämne är instabilt och sönderfaller till syre och natriumklorid (koksalt). Hastigheten med vilken hypokloriten sönderfaller beror på pH, temperatur och ev. närvaro av katalysatorer/inhibitorer. Så, klorin innehåller förutom en högst varierande halt natriumhypoklorit även baser som natriumhydroxid och troligen efter ett tag även karbonat, dessa tillsätts vid tillverkning för att hypokloritjonen inte ska brytas ned.*

Natriumhypoklorit reagerar med etanol under bildning av natriumformat, natriumhydroxid och kloroform.*

T-röd innehåller även isopropylalkohol (IPA) och MEK (metyletylketon). IPA oxideras till aceton som i haloformreaktionen med hypoklorit spjälkas till acetatjon och kloroform, MEK spjälkas i samma reaktion till propionat och kloroform.

Det kan nog bli en smaksensation, det här.

Random inlägg i tråden, jag kunde inte citera, tråden var för lång:

När jag jobbade på ortopeden i Malmö på 80-talet så gjorde vi så här för att ta bort bitrexen.
Vi spädde den till ca 40-45% styrka därefter så blandade vi i två påsar aktivt kol från apoteket och lät det stå och dra ett tag.
Sen filtrerade vi alltihop genom dubbla melittapåsar, om det fortfarande kunde skönjas rester av kolet så körde vi en gång till genom melittafilter.
Alltså, aktivt kol binder bitrex, blanda aktivt kol och det som innehåller bitrex och filtrera sedan bort kolet så har du en ren produkt.

Du skall först ta några isbitar att tugga på. Därefter skall du blanda önskad mängd Rödsprit och Saftkoncentrat 50/50. Sedan skall du svepa din härliga grogg och därefter tugga isbitar och dricka mycket vatten. Då lindrar du smaken av bitrex effektivt enligt min subjektiva mening.

Propanol som ofta tillsätts T-sprit, handsprit osv går väldigt lätt att fälla ut med vanlig salt. Den blir då till en grumlig gelé som lägger sig på ytan av av etanolen. Sen är det bara att plastdestillera, och eftersom att det mesta består av sprit så är inte temperaturen under destillationen särskilt viktig, bara att dundra på med en vanlig vattendestillator och sen har ni ren etanol utan propanol.
Citera
2018-11-22, 19:56
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Långt inlägg...
Den stora och översvallande frågan som genast poppar upp är ju VARFÖR?

Varför göra sig sådant omak och riskera cancer senare i livet och må illa och tvingas äta Piggelin och fram och tillbaka, bara för en billig fylla på sprit som man kan köpa på macken? Är det inte bättre att i absolut värsta fall, ifall man inte har möjlighet att åka över till exempelvis Tyskland hyfsat regelbundet, att bränna lite hemma med exempelvis en billig plastbrännare? Jag menar, jag är till hundra procent positivt inställd till idén om att hindra staten från att slå mynt av mitt supande... Men, T-sprit?

Jag får i förbifarten be om ursäkt om trådens syfte är något annat än vad jag uppfattat den som. Den är över 1300 inlägg lång och jag har naturligtvis bara läst igenom de 30-40 senaste inläggen så jag reserverar mig ifall jag har missförstått. Men ändå... Det här känns lite som att kissa i byxorna för att man fryser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in