2009-09-02, 16:34
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sl4k
Så äre, destå mera skit man har i ryggsäcken och destå svagare man är destå lättare faller man för drogerna.

Sen så kan man ju fråga sig vem som hade roligast i slutändan av han som spela bingolotto varje fredag med sin feta otacksamma fruga nykter och som tog det lungt med festandet i unga år för att spara pengar och som levde till 95. Eller han som festade hade kul och hade fjöz till höger o vänster men dog som 67. Jag väljer hällre det sista.

Du förstår ju fortfarande inte. Antagligen är Bingo Lotto-gubben en festtyp, som tycker om att ha tråkigt. Fester är skittråkiga. Tråkiga människor tar droger för att festa.

Det jag menade med problem var i alla fall snarare sådant som
  • att hellre dricka vatten än att äta, bara för att det blir en Romresa att laga middag;
  • att låta tvätten ligga i smutskorgen i en månad, bara för att man inte lyckas planera det där med att boka tvättiden och komma ihåg den;
  • att helst undvika att gå och handla, eftersom man kan råka träffa på någon man känner och bli tvungen att stanna och prata.

Det är sådana problem man löser med alkohol och narkotika. Kalla det svagt, om du vill, men det handlar snarare om att vara missanpassad.
Citera
2009-09-02, 17:05
Bannlyst
[quote=Arkomann]Du förstår ju fortfarande inte. Antagligen är Bingo Lotto-gubben en festtyp, som tycker om att ha tråkigt. Fester är skittråkiga. Tråkiga människor tar droger för att festa.

• att hellre dricka vatten än att äta, bara för att det blir en Romresa att laga middag;
  • att låta tvätten ligga i smutskorgen i en månad, bara för att man inte lyckas planera det där med att boka tvättiden och komma ihåg den;
  • att helst undvika att gå och handla, eftersom man kan råka träffa på någon man känner och bli tvungen att stanna och prata.

Det är sådana problem man löser med alkohol och narkotika. Kalla det svagt, om du vill, men det handlar snarare om att vara missanpassad.[/QUOTE

Du är en djup och ibland funderar man nästan inte ifall du är ett geni.
Citera
2009-09-02, 17:19
Medlem
santanders avatar
snacka om OffTopic
Citera
2009-09-02, 17:29
Medlem
ekwohos avatar
[quote=MagiskaPuffan]
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Du förstår ju fortfarande inte. Antagligen är Bingo Lotto-gubben en festtyp, som tycker om att ha tråkigt. Fester är skittråkiga. Tråkiga människor tar droger för att festa.

Det är sådana problem man löser med alkohol och narkotika. Kalla det svagt, om du vill, men det handlar snarare om att vara missanpassad.[/QUOTE

Du är en djup och ibland funderar man nästan inte ifall du är ett geni.

så jävla smart kan jag inte instämma att det är. det är ju det han känner och så som det är..
tycker mest det är tråkigt att det skall behöva bli så.
är man ett geni för det då vet jag inte.

magiskapuffan du kanske skulle försöka se på saker på andra sätt. för det som skrivs tycker inte jag är nått märkvärdigt.
mest förundrad över det du skrev, finner inget i det.
Citera
2009-09-02, 18:28
Medlem
Herr gurkas avatar
Kommer ihåg alkisarna där hemma som filtrerade den genom fransbröd. Det skulle ta bort det "fula" i spriten. Om de fungerade vettefan men tänkte va snäll och ta upp det här!
Senast redigerad av Herr gurka 2009-09-02 kl. 18:35.
Citera
2009-09-02, 20:10
Medlem
Citat:

Det är sådana problem man löser med alkohol och narkotika. Kalla det svagt, om du vill, men det handlar snarare om att vara missanpassad.

Det är första gången du argumerar mot mig på detta så förstår inte hur jag inte "fortfarande inte kan förstå" :P.

Skulle säga att det nog är väldigt mkt mindre som knarkar av samma anledning som dig än som knarkar för att stå ut pga depression, smärta, dålig uppväxt, hemska upplevelser osv.

Kan säga att jag har exakt samma problem som du, men jag bultar min skalle varje dag för att stå imot sånt skit, och försöker endå. Så ja jag tycker det är svagt, men klandrar dig inte för att välja knarket då jag vet att jag skulle kunna hamna där med. Men ja jag har hjälp av concerta, även om jag inte alltid haft det eller inte alltid har. Så du kan väl dra vilken slutsats du vill om det.

Bingo snubbe diskutionen drar jag mig ut då vi snackar om olika saker o då käns det inte lönt o argumentera :P.
Citera
2009-09-02, 22:14
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Det är första gången du argumerar mot mig på detta så förstår inte hur jag inte "fortfarande inte kan förstå" :P.

Jag uttryckte mig väl klantigt. Jag menade i alla fall, att du inte hade förstått min poäng.

Citat:
Skulle säga att det nog är väldigt mkt mindre som knarkar av samma anledning som dig än som knarkar för att stå ut pga depression, smärta, dålig uppväxt, hemska upplevelser osv.

Har du någon statistik på det eller är det bara en vild gissning? Själv skulle jag nog faktiskt tippa på motsatsen. De flesta pundare har nog social fobi, generaliserad ångest, ADHD, et c... däremot behöver man inte ha haft en särdeles taskig uppväxt för att knarka.

Citat:
Kan säga att jag har exakt samma problem som du, men jag bultar min skalle varje dag för att stå imot sånt skit, och försöker endå. Så ja jag tycker det är svagt, men klandrar dig inte för att välja knarket då jag vet att jag skulle kunna hamna där med. Men ja jag har hjälp av concerta, även om jag inte alltid haft det eller inte alltid har. Så du kan väl dra vilken slutsats du vill om det.

"Untreated adults with ADHD often have chaotic lifestyles, may appear to be disorganized and may rely on non-prescribed drugs and alcohol to get by. They often have such associated psychiatric comorbidities as depression, anxiety disorder, bipolar disorder, substance abuse, or a learning disability."
(Wikipedia)

Om du inte alltid har Concerta, fastän du har det på recept, så lär du ju inte ta det enligt ordination och i så fall pundar du ju.

Citat:
Bingo snubbe diskutionen drar jag mig ut då vi snackar om olika saker o då käns det inte lönt o argumentera :P.

Nä, det var dessutom ganska offtopic.
Citera
2009-09-06, 23:23
Medlem
Citat:
Jag uttryckte mig väl klantigt. Jag menade i alla fall, att du inte hade förstått min poäng.

Har du någon statistik på det eller är det bara en vild gissning? Själv skulle jag nog faktiskt tippa på motsatsen. De flesta pundare har nog social fobi, generaliserad ångest, ADHD, et c... däremot behöver man inte ha haft en särdeles taskig uppväxt för att knarka.

"Untreated adults with ADHD often have chaotic lifestyles, may appear to be disorganized and may rely on non-prescribed drugs and alcohol to get by. They often have such associated psychiatric comorbidities as depression, anxiety disorder, bipolar disorder, substance abuse, or a learning disability."
(Wikipedia)

Om du inte alltid har Concerta, fastän du har det på recept, så lär du ju inte ta det enligt ordination och i så fall pundar du ju.

Nä, det var dessutom ganska offtopic.

Verkligen inte aspergers-dono, helt o hållet egna erfarenheter, andras erfarenheter och logik. Människan har en väldig tendens att vända sig till droger vid depression. Nästan alla alkolister och pundare som pundar under som jag känner eller känner till gör det för att fly vardagen pga dem blir behandlade som skit i skola/jobb/familj, dem har skulder, nån familjemedlem dött, ja asså det finns så många anledningar att jag inte orkar skriva alla. Inte för att självmedicinera sig som om jag nu förstår det rätt du gör. Men jag håller med dig, "däremot behöver man inte ha haft en särdeles taskig uppväxt för att knarka.". Säger bara att det inte är majoriteten. Fast nu såg jag ju att du skrev "ångest" med, ja självklart dricker man när man har ångest, det jag också försöker säga.

Om du sen vill ta upp "Untreated adults with ADHD often have chaotic lifestyles, may appear to be disorganized and may rely on non-prescribed drugs and alcohol to get by." så beror det också på själva naturen av ADHD. Faller lättare för depression, tar hårdare på när närma människor försvinner osv och då kommer flaskan lr sprutan in i bilden.

Därimot känner jag några som "självmedicinerar" sig med alkohol o droger.

Jasså? Så vad är skillnaden? Jag har ADHD på papper bara att jag inte gjort det där samtalet och bett om medicinering som jag kan göra imorgon om jag så vill. Men jag väljer att inte göra det, anledningen till det håller jag för mig själv.

Jag tar concerta inte för att bli hög, utan för att jag ska få hjälp att fungera bättre i vardagen. Jag behöver det inte, men jag fungerar bättre på det och väljer alltså att medicinera mig själv med det.

På 18mg concerta så blir jag ingen tjack torsk, det enda du skulle märka på mig om du känt mig en längre tid är att jag har lättare för att kolla människor i ögonen, jag pratar snabbare och utan slödder. Men det sistnämnda är pga en bieffekt, att man blir torr i munnen. Men jag blir inte torr då jag har överdriven saliv produktion.

Men ja, jag tar concerta enligt ordination, när jag kan.
Citera
2009-09-07, 01:09
Medlem
Zickan_s avatar
Späder ni inte ut T-röden? 95% lär ju bränna rätt hårt!
Och finns det inga kräkmedel eller dyl. i t-röd? Annars är det ju ett riktigt bra alternativ för det fattige 19 åringen!
Citera
2009-09-07, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zickan_
Och finns det inga kräkmedel eller dyl. i t-röd? Annars är det ju ett riktigt bra alternativ för det fattige 19 åringen!

Späda ut det gör ju bara att man måste dricka mer av skiten. Visst bränner det, men piggelin hjälper. Finns ej något kräkmedel i dock bitrex som är väldigt bittert och gör smaken rätt obehaglig.
Citera
2009-09-07, 20:16
Medlem
Läste att kolfilter fungerar för att få bort bitrexen, eller? är det något som gör stor skillnad eller är det bara något man gör om man pallar och har tid?
Citera
2009-09-08, 08:53
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Läste att kolfilter fungerar för att få bort bitrexen, eller? är det något som gör stor skillnad eller är det bara något man gör om man pallar och har tid?

Kolfilter borde visserligen fungera alldeles utmärkt, men det är förknippat med en hel del ofördelaktiga omständigheter. Exempelvis skulle man bränna sönder filtret ganska omgående, om man inte spädde ut spriten till åtminstone 50 %, och i likhet med pengar växer kolfilter inte på träd. Dessutom fastnar den aptitretande röda färgen i filtret och smakar inte Piggelin.

Citat:
Ursprungligen postat av Zickan_

Bitrex är egentligen inte så farligt äckligt i måttliga mängder, även om det lämnar en lång eftersmak, som man gärna skulle kunna vara utan. Det stora problemet med T-Röd är i stället vävnadsirritationen i svalg och luftvägar, vilket man skulle kunna lösa genom att späda ut det med vatten, men det är samma sak som att vattna en smakrik whisky för att ta fram karaktären.

Citat:
Ursprungligen postat av Diesel
Späda ut det gör ju bara att man måste dricka mer av skiten. Visst bränner det, men piggelin hjälper. Finns ej något kräkmedel i dock bitrex som är väldigt bittert och gör smaken rätt obehaglig.

Hej, vad hände med min tårta?

Och när skall vi fortsätta se Rederiet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in