Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Dr.F.Piper anses som ledande expert om Holocaust, som chef för museet har han också tillgång till material som kanske inte andra har. Googla in honom det kommer många siter upp, du är rädd någon revisionist sida kan komma upp, jag anser man skall ta information från båda sidorna" Ett mynt har alltid två sidor". Med Auschwitz museet är det som att de vill visa upp förintelse, brutal död, lidande m.m. Men det kanske är besökarna som önskar det, annars finns det mycket annat att visa upp, som inte görs. Besökarnas höjdpunkt är gaskammaren och muren där avrätting av dödsdömda skedde. Enligt ryska arkiv var det 1646 personer mellan 1940-1944 som blev avrättade genom arkebusering eller hängning, de mesta brotten var mord på andra fångar våldtäkt m.m. straffen var hårda på lägret.
Jag har undrat varför inte de dödsdömda skickades till gaskammaren, mycket enklare än de här arkebuseringarna.
Jag har undrat varför inte de dödsdömda skickades till gaskammaren, mycket enklare än de här arkebuseringarna.
Nej det kommer ingen info upp om honom. Mer än revisionistiska sidor. Det vill jag inte ha eftersom de är vilseledande information. Så du kan inte hitta han någon annanstans ? Konstigt
Han borde vara med i någon vetenskaplig tidning eller något liknande. Han är ju en "DR".Man kan inte förvränga information, som jag upptäckt de gör. Att han ska vara ledande är jag tveksam på... Inte vad hittills jag har läst om honom...
De avrättades i avskräckande syfte ?? Helst när de skulle plocka ut information om något. Det står på hur många ställen , att de brukade göra. Vilket man bruka fortfarande göra lite varstans i världen.
de var något nytt, finns hur många vittnen som helst, om att det var många avrättningar som skedde inför uppställningen på morgonen. Även inom SS var det många som nämnde det, hur kan det komma sig??