2012-07-24, 02:24
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Det kan jag gärna göra, när vi har utrett om: CDOH påstår att inte Degesh inte visste vad de sysslade med? att de inte kunde utveckla , och visste vilka risker det innebar?
Eller kan jag acceptera din tystnad, som du insåg tabben? Att cdoh måste ha skrivit fel , och Degesh som ett företag visste vad de sysslade med, och de visste vad de utvecklade.
Jasså, CODOH påstår det? Utveckla, tack...
Citera
2012-07-24, 04:24
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Jasså, CODOH påstår det? Utveckla, tack...
Nej men Blizzard har du redan glömt ?? Du var själva som påstod CODOH hade bevisat Nizkor lögner. ..
Vidare, Nizkors falska påståenden blir motbevisade här:

Vad var Nizkor's påstående?? https://www.flashback.org/sp38423020

VV såg det också :
Citat:
Citat:

Motbevisas?
Menar du på fullt allvar att du tror det går åt lika mycket för löss som för människor?

/VV

Det är därför jag frågar återigen: CODOH påstår att inte Degesh inte visste vad de sysslade med? att de inte kunde utveckla , och visste vilka risker det innebar?
Citera
2012-07-24, 10:59
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Nej men Blizzard har du redan glömt ?? Du var själva som påstod CODOH hade bevisat Nizkor lögner. ..

Vad var Nizkor's påstående?? https://www.flashback.org/sp38423020

VV såg det också :
Citat:

Motbevisas?
Menar du på fullt allvar att du tror det går åt lika mycket för löss som för människor?

/VV

Det är därför jag frågar återigen: CODOH påstår att inte Degesh inte visste vad de sysslade med? att de inte kunde utveckla , och visste vilka risker det innebar?
Var gör CODOH det?

Ja, det är skillnad på att ta död på en människa och tusentals löss. Hur svårt är det att begrpa?
Citera
2012-07-24, 15:55
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Var gör CODOH det?

Ja, det är skillnad på att ta död på en människa och tusentals löss. Hur svårt är det att begrpa?
Antalet spelar väl ingen roll ?? Det är mängden som vederbörande inte tåler lika mycket, som det står beskrivit i instruktionenen från degresh. En lus tåler väl inte mindre/mer, för den har 100 tals kompisar runt om sig.
Det krävs fortfarande mer mängd för döda en lus än döda en människa. Precis som degresh beskrev...

Q. and I want to ask you about your answer to me. I said it takes a higher concentration of hydrogen cyanide to exterminate insects than it does to kill human beings. You said no. We go to the Degesh manual and it says that it requires twenty times as much to kill beetles as to kill rats and it takes three times as much to kill rats than it does to kill humans.

Så jag fråga återigen : Har degresh fel , när de beskriver att det går åt 20 gånger mer döda skalbaggar, än döda en råtta. Det tar 3 gånger mer döda råttor än döda människor?

Leutcher, som är kunnig sade nej !!! I så fall hade Degresh fel och inte vet något om hur en människa är uppbyggd jämfört med en lus.
Citera
2012-07-24, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Från Mars 15 - till Oktober 25 1943 levererades 628,5 ton koks till Auschwitz för krematorierna.
Det skulle bli ett månadssnitt på ca 87 ton som förbrukades varje månad.
Det var ca 100 personer av de internerade som dog varje dag, som gör ca 3000 kroppar skulle kremeras varje månad. Varje kremering skulle förbruka ca 29 kg koks, vilket verkar rimligt.
Men nu var det också 1,1 miljoner som blev gasade, som gör ca 1,100 kroppar måste kremeras varje dag eller 33.000 varje månad.
Det kunde inte finnas någon koks för de gasade att kremeras, vad jag kan förstå.
Någon kanske har en förklaring på det här problemet ?
Jag har väntat på en förklaring av problemet med koksen för att kremera de gasade personerna, jag själv kan inte se någon vettig förklaring.
Citera
2012-07-24, 20:20
Medlem
Citat:
Jag har väntat på en förklaring av problemet med koksen för att kremera de gasade personerna, jag själv kan inte se någon vettig förklaring.

Jag tror att ditt ”problem” med koksen beror på att du inte har inkorrekta siffror på hur mycket externt bränsle som kremeringarna i Auschwitz’s av Topf specialdesignade krematorieugnar egentligen krävde när de väl var i full gång.

Om du läser igenom denna (förvisso väldigt långa) sida så torde du finna förklaringar på dina funderingar. Särskilt då avsnitten Crematory Capacity och Fuel Consumption, men läs gärna hela.

http://www.holocaust-history.org/auschwitz/body-disposal/
Citera
2012-07-25, 11:06
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:

Läs dessutom igenom denna långa tråd. Sök på lämpliga söktermer så kommer du att finna att det går åt BETYDLIGT mycket mindre koks när processen startat, precis som Dr Tinnitus påpekade.
Att kremera en kropp kräver alltså mkt mer koks/kropp än att kremera 1000 kroppar.
Ett faktum som revisionisterna alltid missar då de alltid(?) räknar på en kropp.

Det är märkligt att du har missat detta faktum så ofta som det tagits upp igen och igen och igen.
Förmodligen är du heller inte den siste förnekare som missar på detta så se dig inte som unik.

/VV
Citera
2012-07-25, 18:39
Medlem
Citat:
Läs dessutom igenom denna långa tråd. Sök på lämpliga söktermer så kommer du att finna att det går åt BETYDLIGT mycket mindre koks när processen startat, precis som Dr Tinnitus påpekade.
Att kremera en kropp kräver alltså mkt mer koks/kropp än att kremera 1000 kroppar.
Ett faktum som revisionisterna alltid missar då de alltid(?) räknar på en kropp.

Det är märkligt att du har missat detta faktum så ofta som det tagits upp igen och igen och igen.
Förmodligen är du heller inte den siste förnekare som missar på detta så se dig inte som unik.

/VV

Förintelsekremeringarnas bränsleförbrukning gällde även likbålen i de rena förintelselägren - de som tände på feta fruntimmer:

Citat:
According to Polish-Jewish historian Rachel Auerbach, fuel to burn bodies was not needed at Treblinka because "the bodies of woman," which had more fat, "were used to kindle, or more accurately put, to build the fires among the piles of corpses." Even more incredible, "blood, too, was found to be first-class combustion material," she wrote. (note 60)

http://www.ihr.org/jhr/v12/v12p133_Allen.html

Enkel kunskap räcker för förståelse:

Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey

Citat:
Ursprungligen postat av Transform
[...] Är det bara judiska lik som brinner av sig själva? Kanske skulle de spara en hel del pengar i Israel på att bara lägga liken i en tunna och antända de avlidna judarna med en tändsticka istället för att använda dyra och advancerade krematorier?
Total befängt! Antändning och kremering är egentligen inte samma sak. Du behöver egentligen inte ens ha en tändsticka till hands... Allt handlar till syvende och sist om temperatur och syretillförsel... Hört talas om självantändning någon gång kanske? (Och då menar jag självfallet inte Spontanous Human Combustion.)

Kokset (bränslet) i krematorier fixar temperaturen initialt och sedan fungerar de brinnande kropparna mer eller mindre, tillsammans med syre- och lufttillförsel så klart, som temperaturhållare för att antända följande kroppar. Enkel kunskap som jag faktiskt trodde att de flesta besitter.

https://www.flashback.org/sp31726830

Blod, fett och...ja, vad mer kan man begära? Syre?

Citat:
Eld är en enkel Kemi...
QUOTE=Herkulesbig]Nej! Vem har sagt de ska antända sig själva?
Det behövs tre grejor för saker ska kunna brinna. SYRE - VÄRME - BRÄNNBART MATERIAL. Tar du väck någon av dessa, så funkar det ej…

SYRE! Hela jorden översvämmas av sådant, Så det är inga problem
https://www.flashback.org/sp31730338

D00rkey citerar Herkulesbig i nästföljande inlägg, enär han glömt det självklara - brännbart material:

Citat:
Självklart. Brännbart material glömde jag ju i mitt tidigare inlägg (#2622).

Det torde dock för alla och envar, utom alltså för fanatiska förintelse"revisionister", framgå att en människokropp också är brännbart material. Och alla brännbara material avger värme då de brinner. (Ja, människokroppar avger ju till och med värme (i mindre grad) då de lever.)
https://www.flashback.org/sp31731423

Enkel kemi...och räcker inte det, så har Dr Tinnitus en länk:

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Om du läser igenom denna (förvisso väldigt långa) sida så torde du finna förklaringar på dina funderingar. Särskilt då avsnitten Crematory Capacity och Fuel Consumption, men läs gärna hela.

http://www.holocaust-history.org/aus...body-disposal/

Här är en utbruten tråd i ämnet på FB, dessutom:

Fettets inverkan på förbränningsprocessen [Utbruten tråd //Mod]

Från trådstart:

Citat:
När man ber er "revisionister" om en åsikt eller argument så länkas det genast till en massa ordbajseri på olika suspekta (?) hemsidor.. Alldeles för ofta har dessa sidor ett omfång och ett.. ja.. ordbajseri som vida överstiger vad de verkar vilja ha sagt, och för en (vanlig dödlig) läsare blir det både trist, plågsamt och rätt så enahanda att behöva plöja sig igenom dessa länkars material. Jag önskar att åtminstone min situation (och ork) var annorlunda. Men istället för att bara länka så skulle ni ju kunna bemöda er om att åtminstone ge ett kortare referat av länkarnas tyngsta argument i sakfrågorna som för tillfället avhandlas.. Om det inte anses för mycket begärt, alltså?

https://www.flashback.org/sp9806013

Har vi fått vad man kan begära av "egna ord" från Förintelsens sällsamma värld?

Om inte, så har Ezzelino i en annan tråd citerat Jean-Francois Steiner , vars bok om Treblinka gavs ut på Bonniers förlag 2002:

Citat:
The wood was arranged under the grill of the pyre in little piles which resembled camp fires. The moment of truth had come. He was solemnly handed a box of matches. He bent down, lit the first fire, then the others, and as the wood began to catch fire he walked back with his odd gait to the group of officials who were waiting a little way away.

The mounting flames began to lick at the bodies, gently at first, then with a steady force like the flame of a blow torch. Everyone held his breath, the Germans anxious and impatient, the prisoners dismayed and terrified. Only Floss seemed relaxed; very sure of himself, he was muttering abstractedly, 'Tadellos, tadellos...' The bodies burst into flames. Suddenly the flames shot up, releasing a cloud of smoke, a deep roar arose, the faces of the dead twisted with pain and the flesh crackled. The spectacle had an infernal quality and even the S.S. men remained petrified for a few moments, contemplating the marvel. Floss beamed. This fire was the finest day of his life.
https://www.flashback.org/sp1990898

Helt i linje med koksfria krematorier i Auschwitz eller hur?
Senast redigerad av Erleb 2012-07-25 kl. 18:49.
Citera
2012-07-25, 21:15
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erleb
Helt i linje med koksfria krematorier i Auschwitz eller hur?

Vem har någonsin, ja förutom du då, talat om koksfria krematorier?

/VV
Citera
2012-07-26, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor

/VV
Det måste ha varit mycket unika kremeringsugnar, eftersom en människokropp innehåller ca 60%
vatten och vattnet tycks ha varit brännbart.
Citera
2012-07-26, 12:43
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Det måste ha varit mycket unika kremeringsugnar, eftersom en människokropp innehåller ca 60%
vatten och vattnet tycks ha varit brännbart.
Ja klart de var unika, varför tro du de satt 30 tal ingenjörer till knoppa ihop det? När de redan hade standard modeller klara?
60 % är när de är under normala förhållande. Hur vet du de hade 60 % under sin tid under de förhållanden?

Sedan är det bar jämnföra med en bil. En kall bil dricker mer i starten , överens?
Kanske den dricker 12 dl/ km i början. överens. Sedan för sjunka ner till 6 dl/km när motorn i varm.
Du stannar bilen 10 min, för sedan starta bilen igen då skulle den dricka 12 dl/ km igen enligt din utsago? Hur mycket hade den druckit om den aldrig stod stilla mer än 1 min? 12 dl/km??
Sedan brände de inte en kropp i taget, stannar ugnen. låter den svalna sedan för tända den igen.
De brände kroppar i 20 min cirklar. så samma mängd kunde bränna upp till 4 kroppar samtidigt, samtidigt höll de uppe värmen som var så viktig. Sedan är människor brännbart material också precis som ved, bensin och dylikt. Fast ej samma koncentration som ved, bensin har..

Alltså de mängden ni vill få till, kan ej stämma då klart.. om ni räknar på det viset *suck* de brände aldrig en o en, lät ugnen svalna i mellan.
Citera
2012-07-26, 17:30
Medlem
Caritass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Jag är också medveten om andra sk 'tester' som gjorts i revisionismens namn.
Tex detta test.
Kolla igenom tråden så ska du få lära dig att en flashig titel och påhittade kundskaper är av noll och intet värde om det blir skit ut.

https://www.flashback.org/t235671

Oavsett vad du tycker och tror är det naturligtvis viktigt att om man ska kullkasta en händelse av Förintelsens dignitet så ska man ha gjort grundarbetet ordentligt.
Testerna måste vara vetenskapligt genomförda.

Test ala Dr Töben, Fred Leuchter mfl duger inte.
Ordlekar eller ej.

/VV

Oavsett vem som skickade in proverna för undersökningar så kan du inte falsifiera resultatet! Du och Herkules försöker enbart smutskasta människor och det är väldigt fult gjort. När jag läser era tidigare inlägg så kan jag inte sluta tänka på djävulens advokat. Ni försöker stenhårt att få igenom er version av berättelsen och ni har de värsta extrema teorierna att gå på.

Ta detta med koks till Auschwitz t.ex. Enligt dig så öka de takten genom att bränna flera kroppar samtidigt och detta ska fungera hur bra som helst, ungefär som "två gratänger" i en ugn. En annan hänvisar till den "super special designade deluxe" version av ugnarna som kunde vara ännu snabbare än dagens ugnar. En tredje menar att det är hur lätt som helst, det är ju enkel kemi, syre, eld och brännbart material så är det fixat.... Räcker en minut på micron till att tillaga 4 potatisgratänger på 4 kg st? Det mesta ni skriver är era egna påfund. Ni hittar på de mest extrema historierna för att få igenom den officiella historian.

Jag förstår inte varför man inte ska granska vittnen och lyssna på andra personer så man få en helhetsbild utav händelsen.
http://www.youtube.com/watch?v=RPR3_zOPRlw&feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=LbRJ_-XbhvM

Med "ni" så syftar jag på troende i forumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in