2012-04-29, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oscar111
Du kanske skulle hänvisa till vad det är för vetenskapliga sakfel Germar Rudolf har gjort om du kan.

Vi har ett flertal gånger beslagit Germar med att göra vetenskapliga sakfel, förvränga fakta och blåljuga för att få sina åsikter att stämma, och jag minns att du varit med även i de trådarna vid de tillfällena men nu så passligt plötsligt inte minns det utan verkar tro att Germar är fläckfri...

Jag quotar några gamla inlägg som tog några sekunder att hitta...

Citat:
Men Rudolf antar hela tiden att temperaturen i gaskammaren är bara 15 C. Det är förstås inte rimligt i ett rum med så många avklädda människor. Om temperaturen blir 25 C, får Rudolf helt andra lösningar till differentialekvationerna.

Tillägg: Och här är Van Pelts respons till Rudolfs rapport (200 sidor):
http://www.holocaust-history.org/irving-david/vanpelt/

Källa: https://www.flashback.org/sp1911949

Citat:
Pressac är väl apotekare?

Han har säkert lärt sig mer om toxikologi än Germar Rudolf, som är fastatillståndsfysiker.

Källa: https://www.flashback.org/sp1932668

Citat:
Rudolfs metod är fel, för att man kan dö innan koncentrationen i kroppen är så hög som 1 mg/kilo. Blåsyra dödar vid inhalering på samma sätt som kolmonoxid: det binder till hemoglobinet så att det blockerar syretransporten. Det är också så att höga koncentrationer är oproportionerligt snabbare dödliga. Vid 4000 ppm är möss döda i 10 sekunder, vid 500 ppm tar det 5 minuter (se sida 18 i WHO-rapporten som jag länkat till tidigare).

Dr. Rudolf kan nog en del fastatillståndsfysik och en del oorganisk kemi, men toxikologi förstår han inte (eller så låtsas han vara dummare än vad han är).

Källa: https://www.flashback.org/sp1933061

Citat:
Vad hade han för verksamhet på MPI?
Har han publicerat någonting i någon vetenskaplig tidskrift?

Rudolfs rapport är ju ett elende att ta sig genom. Dispositionen är bedrövlig, och pseudovetenskapen når nya höjder. Som tur är finns en mer tillgänglig artikel av Richard Green om Rudolfs berlinerblått.

Källa: https://www.flashback.org/sp1961744

Citat:
Hans källor är pressmeddelanden. Han använder inte toxikologisk kunskap om cyanväte. Han tror felaktigt att man måste ha 0,1 g/kg cyanider i kroppen innan man dör. Han citerar sina pseudonymer som om en annan forskare bekräftade hans påståenden.

Pseudovetenskap. Inte bättre än kreationismen eller de troendes slagruteforskning.

Källa: https://www.flashback.org/sp1970753

Nu är det så att detta alltså användaren quark själv är kemist och har örnkoll på detta och direkt såg felaktigheter i Rudolfs kalkyler påståenden och annat i sin rapport.

Jag ger dig/er länken på sökningen av ”quark rudolf” så har ni 46 inlägg att läsa vilka är tämligen belysande för hur oseriös förintelseförnekare Germar Rudolf är, och därmed har noll trovärdighet och det han påstår är inte värt skiten under skorna ens.

https://www.flashback.org/search.php
Citera
2012-04-30, 01:07
Medlem
Citat:
Apropå din källa. Du ser inget problem med att han inte tror på evulutionen, stöder intelligent design och trots att han har varit lärare i fysik och matte och är flygare har grumliga föreställningar om aerodynamik?
Rekomenderar du också: http://www.gluefox.com/skap/iddebatt/skapkonsp.shtm från samma källa?

Du tror alltså på vad Krister Renard skriver men dissar Germar Rudolf om jag har förstått dig rätt?

Om jag har förstått Xploits följande inlägg rätt...

Citat:
Ursprungligen postat av Xploit
[....]
I modern vetenskap finns det en väldigt liten minoritet som tror på Intelligent Design och en överväldigande majoritet som tror på evolutionsteorin. En del i det senare lägret vill inte ta debatten med de i det förstnämnda lägret helt enkelt eftersom det skulle ju allmänheten en illussion om att det faktiskt finns en debatt och en splittring i vetenskapen i frågan, vilket det egentligen inte gör med tanke på hur liten den lilla fraktion som förespråkar Intelligent Design är. Eftersom man kan tala ungefär samma propotion när det gälller revisioniser och de som förespråkar att förintelesen faktiskt ägde rum, misstänker jag att vissa historiker inte vill ta debatten offentligt av samma anledning; det kan ge allmänheten bilden av det råder en stor debatt och osäkerhet inom historieforskningen om huruvida förintelsen äger rum, vilket även revisionister måste erkänna att så är inte fallet; en överväldigande majoritet tror att förintelsen har ägt rum.
https://www.flashback.org/sp19249397

...så dubbeldissar Krister Renard sig själv genom att ta debatten med tvivlarna offentligt i två frågor där majoriteten i modern vetenskap är överväldigad, och inte vill ta debatt som kan ge allmänheten illusioner att den (debatten) finns?

I följande tråd citeras hur Dawkins dissar kreationisterna genom att jämföra dom med Förintelserevisionister:

"Dawkins jämför kreationister med revisionister"
https://www.flashback.org/t1000752

Voffor gör di på detta viset?

Motsatsen till Guilt by association?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Guilt_by_association

Gillande via dissociation?
Senast redigerad av Erleb 2012-04-30 kl. 01:13.
Citera
2012-04-30, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Han kan inte engelska, men skriver en bok på engelska?? Nej min vän, det är väl lite svårt
Vad som påståtts är att manuskriptet var på engelska och han kunde inte ett ord engelska. Möjligheten finns någon annan än Höss skrev manuskriptet.
Citera
2012-04-30, 05:37
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Du kanske skulle hänvisa till vad det är för vetenskapliga sakfel Germar Rudolf har gjort om du kan.

Apropå din källa. Du ser inget problem med att han inte tror på evulutionen, stöder intelligent design och trots att han har varit lärare i fysik och matte och är flygare har grumliga föreställningar om aerodynamik?
Rekomenderar du också: http://www.gluefox.com/skap/iddebatt/skapkonsp.shtm från samma källa?

Du tror alltså på vad Krister Renard skriver men dissar Germar Rudolf om jag har förstått dig rätt?

Det har jag gjort ett par gånger innan. Det är bättre folk får upptäcka det själv nu. Om du fortsatte läsa inlägg längre fram, så kommer det upp igen. Om vad Germar Rudolf tycker, hur tokigt det är. Som Dr Tinnitus nämner följande inlägg mycket tydligt.

Jag har inte nämnt något om hans övriga saker, men hans trovärdighet har sjunkit mer och mer, när man upptäcker saker som inte stämmer. Det är tack vare han, jag ändrade mig från tveksam till troende. Därför han skrev uppgifter som ej jag var överens med. Det checkade jag upp och jag hade rätt. Hur vill man då ska tro på resten av hans forskning? Därför dissar jag Germar Rudolf, fler har fått följa..
Citera
2012-04-30, 06:06
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Vad som påståtts är att manuskriptet var på engelska och han kunde inte ett ord engelska. Möjligheten finns någon annan än Höss skrev manuskriptet.

Hur var det med, "möjligheten=OM"?

Detta står i inledningen i boken
"the diary is handwritten and a carefule comprarion of the handwrittng with other documents known to have been written by hoess, both before and after his arrest, proves it's authenticty...... The other documents are in most easy type-written, some being stenograms, but internal ecidence proves them to becertainly genuine as well."
I en dagbok eller egna anteckningar. Så skriver man "jag" gjorde si and so... Vilket står i boken. Hade det varit anteckningar så hade det stått "Mr hoess" was made that... blah blah..or that..

Men jag kan tänka sedan till rättegången och förhöret, så översattes stora delar av hans anteckningar till eng. Är det dem du tänker på ?
Senast redigerad av Herkulesbig 2012-04-30 kl. 06:11.
Citera
2012-05-01, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Vi har ett flertal gånger beslagit Germar med att göra vetenskapliga sakfel, förvränga fakta och blåljuga för att få sina åsikter att stämma, och jag minns att du varit med även i de trådarna vid de tillfällena men nu så passligt plötsligt inte minns det utan verkar tro att Germar är fläckfri...
Citat:
Men Rudolf antar hela tiden att temperaturen i gaskammaren är bara 15 C. Det är förstås inte rimligt i ett rum med så många avklädda människor. Om temperaturen blir 25 C, får Rudolf helt andra lösningar till differentialekvationerna.

Tillägg: Och här är Van Pelts respons till Rudolfs rapport (200 sidor):
http://www.holocaust-history.org/irving-david/vanpelt/
Jag minns diskussionen ganska väl i fallet ovan är det ganska uppenbart att han talar om temperaturen på golvet av cementgolvet och då på vintern. Den plats cyanvätegranulatet skulle förångrats från. Annars är det mest lite trams om Lethal dose femtio eller hundra som har blåsts upp till orimliga proportioner.

Jag har dock ganska svårt att tro att den gode Kvark skulle använda Krister Renard som källa som Herkulesbig. Tycker du att han är tillförlitlig själv?
Senast redigerad av Oscar111 2012-05-01 kl. 00:34.
Citera
2012-05-01, 02:46
Medlem
Om temperaturen i gaskammaren låg mellan 0 och 15C och större delen av året + 7 C grader. Det här rör sig om en fuktig källarlokal med cementgolv. Att få upp temperaturen till 25 C grader måste ses som en omöjlighet. En golvtemperatur på 15 C grader
enligt Germar Rudolf måste ses som mycket hög.
Den som har erfarenhet av fuktig källarlokal vet om hur svårt det är att få upp golvtemperaturen.
Citera
2012-05-01, 03:40
Medlem
Citat:
Jag minns diskussionen ganska väl i fallet ovan är det ganska uppenbart att han talar om temperaturen på golvet av cementgolvet och då på vintern. Den plats cyanvätegranulatet skulle förångrats från. Annars är det mest lite trams om Lethal dose femtio eller hundra som har blåsts upp till orimliga proportioner.

Jag har dock ganska svårt att tro att den gode Kvark skulle använda Krister Renard som källa som Herkulesbig. Tycker du att han är tillförlitlig själv?

Citat:
Om temperaturen i gaskammaren låg mellan 0 och 15C och större delen av året + 7 C grader. Det här rör sig om en fuktig källarlokal med cementgolv. Att få upp temperaturen till 25 C grader måste ses som en omöjlighet. En golvtemperatur på 15 C grader
enligt Germar Rudolf måste ses som mycket hög.
Den som har erfarenhet av fuktig källarlokal vet om hur svårt det är att få upp golvtemperaturen.

Fast det verkar ju inte som granulatet hamnade på golvet alls....

I gaskamrarna fanns ju stålnätskollumner, i vilka man sänkte ner en ”korg” som innehöll granulatet. Denna korg kunde sen hissas upp igen efter att gasningen var klar, så man kunde återanvända granulatet.

Ett flertal vittnen har beskrivit dessa kolumner, och man har även hittat dessa på inventarielistior för gaskamrarna.

Så då blir ju ändå Germars siffror för tempen fel, dessutom så förklarade quark att Zyklon B avsöndrade dödlig gas även vid låga temperaturer bara att det då tio längre tid.

Läs igenom denna länk så förklaras det hela.
http://www.holocaust-history.org/auschwitz/intro-columns/
Citera
2012-05-01, 09:53
Medlem
Inventarielistan är från 31 mars 1943 och tillhör bårhuset och saker från den, har ingenting med någon gaskammare att göra.
Om de här stålnätskollumner hade installerats i en gaskammare hade de måst förankras i golvet och några sådana anordningar eller spår av det har inte funnits på betonggolvet.
En sådan nätkollumn är också mycket lätt att riva ner, skulle inte fungera i praktiken.
Vittnen beskriver alltid det ena och andra, det mesta kommer från rykten, det måste finnas tekniska bevis och det finns inga sådana, vad gäller stålnätskollumnen.
Citera
2012-05-01, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Fast det verkar ju inte som granulatet hamnade på golvet alls....

Så då blir ju ändå Germars siffror för tempen fel, dessutom så förklarade quark att Zyklon B avsöndrade dödlig gas även vid låga temperaturer bara att det då tio längre tid.
Googla in på " Zyklon-B mannen "
Han försökte mörda sin sambo med att lägga ut Zyklon-B i kvinnans bostad och bil, hon kände andningsbesvär när hon körde bil, men inget annat hände.
Troligen var temperaturen för låg, zyklon-b behöver ca 26C grader för att förångas, enligt uppgift.
Citera
2012-05-01, 11:49
Medlem
Citat:
Inventarielistan är från 31 mars 1943 och tillhör bårhuset och saker från den, har ingenting med någon gaskammare att göra.
Om de här stålnätskollumner hade installerats i en gaskammare hade de måst förankras i golvet och några sådana anordningar eller spår av det har inte funnits på betonggolvet.
En sådan nätkollumn är också mycket lätt att riva ner, skulle inte fungera i praktiken.
Vittnen beskriver alltid det ena och andra, det mesta kommer från rykten, det måste finnas tekniska bevis och det finns inga sådana, vad gäller stålnätskollumnen.

Typiskt förintelserförnekartrams, alltså att vägra erkänna någonting som kan gå mot deras tro och påståenden...

Exakt hur vet du att det inte gick att sätta fast dessa kollumner bra nog, eller inte finns spår efter det, vem har frilagt hela golvet och kollat? Det räcker ju med att skruva fast dem i golvet.

Kan du förklara vad sådana nätkollumner hade för funktion i ett bårhus? Är liken så bråkiga att vanlig ventilation inte funkar eller?

Hur då lätt att riva ner, det handlade inte om en konstruktion i hönsnät utan betydligt kraftigare.

Men vi har alltså ett flertal likstämmiga vittnesmål som beskriver dessa nätkollumner, samt att vi har dokument som visar att de ingick som inventarier i en byggnad och lokal som vittnesmål och andra dokument visar användes som gaskammare.

T ex så finns det beställningsorder m.m. på extra förstärkta och gastäta trädörrar, med lås och handtag endast på utsidan samt extra förstärkt tittglas med gallerskydd på INSIDAN. Varför skulle det behövas i ett bårhus? Vad i hela friden skulle man behöva ha det för i ett bårhus....?

Men, om man nu använder det man har mellan öronen, och tittar på de fakta som finns (vittnesmål från fångar och SS, dokument från SS och tillverkare m.m.) som säger att det som på de första ritningarna var just bårhus, sen ändrades till att bli en gaskammare, så passar bitarna ihop. Då finns det en logiskt förklaring till denna förstärkta gastäta dörr (ja man hittade t o m sådana dörrar, finns bilder på dem, när Auschwitz befriades) och nätkollumnerna dokumenten ventilationen och uppvärmningsanordningen vittnesmålen och annat, och de olika delarna styrker varandra.

Citat:
Han försökte mörda sin sambo med att lägga ut Zyklon-B i kvinnans bostad och bil, hon kände andningsbesvär när hon körde bil, men inget annat hände.
Troligen var temperaturen för låg, zyklon-b behöver ca 26C grader för att förångas, enligt uppgift.

Nej, helt fel, vilket även quark visade i flera inlägg.

Det är så att HCN, i form av Zyklon B, förångas bäst vid temperaturer 26° C och över, men det betyder inte att det inte förångas vid lägre temperaturer, för det gör det bara att det går långsammare. Och det bara behövs rätt lite ventilering för att dödliga koncentrationer av HCN ska sjunka till nivåer där människan kan vistas och kanske inte märka nåt alls eller bara får mindre besvär, så är det inget märkligt alls med den historien med han som försökte mörda sin sambo.

Ser man sen på detta med gaskamrarna i Auschwitz så är det så att dessa på ganska kort tid värms upp till hög nog temperatur för att godtagbar förångning av HCN ska ske, därför att med dessa nätkollumner så hamnar sannolikt granulatet inte nere på golvnivå utan stannar korgen högre upp. Och då en människokropp helt normalt utstrålar ca 150W värmeenergi så betyder massor med människor trångt packade i ett rum att temperaturen i rummet stiger fort. Vi har väl alla någon gång suttit samlade många i ett rum på ett möte eller liknande? Det brukar inte ta många minuter (tros normal ventilation) innan det börjar bli duktigt varmt och kvavt i rummet, för att människorna själva värmer upp det. Människan har ca 20-26° C på kroppsytan.
Citera
2012-05-01, 13:46
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:

Ring hör med ett kemiskt laboratorium.

Gör inte samma miss, som dessa herrar gjorde i denna tråd
https://www.flashback.org/t235671

Där de princip gjorde bort sig totalt, med zyklon B skulle var ofarligt.
Det var en av de första rev trådarna jag läste.
Du kan läsa om Dan Andersson, här http://sv.metapedia.org/wiki/Dan_Andersson Och ställ dig frågan hur han kunde dö av cyanid, där. Det var knappast 26 grader i det rummet på 1920 talet, eller hur? Så det är trams som vanligt, med det är inte dödligt under 26 grader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in