2012-04-29, 14:22
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Jag känner till din källa, men enligt Germar Rudolfs forskarrapport har han en helt annan version, därför måste någondera parten ha fel.

Han är ingen forskare.
Han är en påkommen charlatan som satt och debatterade med sig själv under olika psudonymer.
Kanske för att verka viktig?
Det var han inte.

/VV
Citera
2012-04-29, 15:39
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Rudolf Höss skrev en bok på engelska, men kunde inte ett ord engelska. Naturligtvis visste Höss han skulle bli avrättat, vad han försökte göra var att rädda sin familj, som han gjorde med att vara tillmötesgående mot sina bödlar.
Jag vill inte försvara Höss, men man måste se till Historisk Fakta.
Tror du att Höss skrev sin bok på engelska bara för att du kanske har läst den på det språket?

Och sedan skulle jag vilja att du, liksom jag har uppmanat andra, presenterar de historiska fakta (!) som visar på att Höss torterades för att få honom att bekänna mer än sitt riktiga namn. Jag ska nog inte helt bombsäkert påstå att någon vakt inte gav sig på honom även i fängelset eller häktet (för det skulle jag nog själv mycket väl kunna ha gjort), men det hade vad jag vet i så fall knappast något att göra med att få honom att erkänna något (mer än sitt riktiga namn då han påträffades)!

PS: I övrigt vill jag bara instämma med Vänlige Viktor i föregående inlägg.
Senast redigerad av d00rkey 2012-04-29 kl. 15:42.
Citera
2012-04-29, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Han är ingen forskare.
Han är en påkommen charlatan som satt och debatterade med sig själv under olika psudonymer.
Kanske för att verka viktig?
Det var han inte.

/VV
Germar Rudolf är tysk diplom kemist, har sex års studier vid universitet i Bonn med högsta vitsord.
Att kalla honom för klåpare är endast dumheter, även om man inte delar hans åsikter.
Citera
2012-04-29, 17:19
Medlem
Citat:
Germar Rudolf är tysk diplom kemist, har sex års studier vid universitet i Bonn med högsta vitsord.
Att kalla honom för klåpare är endast dumheter, även om man inte delar hans åsikter.

Att kalla honom för lögnare är däremot inte dumheter utan bevisade fakta....

Han är dessutom förintelseförnekare, vilket i klartext betyder att han förnekar alla vedertagna bevis information och fakta som styrker förintelsen, men samtidigt förvanskar och ljuger för att försöka få sin tro att framstå som den rätta.

Ett svin är vad han är.
Citera
2012-04-29, 17:30
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Kemist? Ha! Ja, nåväl. Möjligen... Annars har han påstått sig, eller rättare sagt sina olika alias/pseudonymer som han tidigare tagit som vana att debattera med, vara rätt mycket annat också om jag inte minns helt fel.

PS: I övrigt vill jag bara instämma med Dr Tinnitus i föregående inlägg.
Citera
2012-04-29, 17:51
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Att kalla honom för lögnare är däremot inte dumheter utan bevisade fakta....

Han är dessutom förintelseförnekare, vilket i klartext betyder att han förnekar alla vedertagna bevis information och fakta som styrker förintelsen, men samtidigt förvanskar och ljuger för att försöka få sin tro att framstå som den rätta.

Ett svin är vad han är.

Att en förintelsetroende som dig, ljuger och förvanskar vedertagen fakta helt obesvärat säger en del om vilka svin vi har att göra med. Då det inte finns några fakta som styrker förintelsen kan du ta och redogöra för dessa än att sitta och svamla en massa dynga om och om igen.
Citera
2012-04-29, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Att en förintelsetroende som dig, ljuger och förvanskar vedertagen fakta helt obesvärat säger en del om vilka svin vi har att göra med. Då det inte finns några fakta som styrker förintelsen kan du ta och redogöra för dessa än att sitta och svamla en massa dynga om och om igen.

Då tar jag samma lektion ännu en gång med dig, fast du fått den väldigt många gånger tidigare, men kunskap och minne är ju inte din starka sida här i livet....

Då förintelsen ÄR ett accepterat och vedertaget historiskt faktum, så är det så att det FINNS fakta och bevis som man anser styrker detta, annars hade det inte blivit ett vedertaget historiskt faktum.

Har DU eller andra stollar åsikter om detta, och tycker att det är fel, så är det ERAT ansvar att kunna lägga fram godtagbara bevis som styrker eran åsikt/tes, klarar ni inte det så får ni heller inget gehör för era klagomål och det ruckar därmed inte förintelse som ett historiskt vedertaget faktum.

De bevis som förintelsen vilar på, har alltså hittills visat sig vara oändligt mycket hållbarare än de påståenden som ni förintelseförnekare vilset kastar fram.

VI behöver alltså INTE bevisa förintelsen en gång till, då den reda ÄR bevisad. Utan det är ni förintelseförnekare som måste kunna styrka och bevisa era påståenden, och det har ni ännu inte klarat av att göra trots att ni i 60 år har gastat om att ni minsann har bevis.

Och jag ljuger eller förvanskar inget, jag lägger bara fram vad andra seriösa historiker och forskare har kommit fram till. Jag förstår dessutom vad det är för skillnad mellan att blanda saft till 1 person och till flera hundra, vilket inte du fattade något av..... Koncentration och PPM du vet, svåra grejor som du inte begriper nåt av men ändå påstår både det ena och andra om Zyklon B.....
Citera
2012-04-29, 18:11
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
[...]
Och jag ljuger eller förvanskar inget, jag lägger bara fram vad andra seriösa historiker och forskare har kommit fram till. Jag förstår dessutom vad det är för skillnad mellan att blanda saft till 1 person och till flera hundra, vilket inte du fattade något av..... Koncentration och PPM du vet, svåra grejor som du inte begriper nåt av men ändå påstår både det ena och andra om Zyklon B.....
Åh neeej... Inte PPM- och koncentrationdebatten om igen bara!

Det är rysligt svåra grejor det där, och det fastnar nog aldrig riktigt (hos somliga) skulle jag tro.
Citera
2012-04-29, 18:20
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Rudolf Höss skrev en bok på engelska, men kunde inte ett ord engelska. Naturligtvis visste Höss han skulle bli avrättat, vad han försökte göra var att rädda sin familj, som han gjorde med att vara tillmötesgående mot sina bödlar.
Jag vill inte försvara Höss, men man måste se till Historisk Fakta.

Han kan inte engelska, men skriver en bok på engelska?? Nej min vän, det är väl lite svårt

Hans bok översattes på polska först 1951, sedan publicerades den på tyska 1958. Av den publish, så översattes den på engelska. Nej! Jag vill inte försvara Hös i heller, men har man läst den eng utgåvan. Så ser man en röd tråd, som jag har berättat innan. Han ville förklara för eftervärldens om hans tid och efterspel i lägret. Jag rekommendera läsa den eng utgåvan. Den ger en annan bild på Höss än man hade innan. Om de var så de ville få att erkänna/tvinga han att erkänna. Så hade han inte skönmålat sig så väl, som han gör i den. Där han säger princip jag lydde order, men ville vara en duktig arbetare. Vilket han var... Det fick han betala ett högt pris för.

Citat:
Jag känner till din källa, men enligt Germar Rudolfs forskarrapport har han en helt annan version, därför måste någondera parten ha fel.

Så du litar mer på en amatörforskare, än folk som har jobbat inom den "industrin"

Citat:

Ingen har sagt att han inte är en dålig kemist, men dålig amatör forskare. Som lever i en värld där han inte tro folk ska upptäcka han skriver fel siffror i sina rapporter. För det ska gynna hans ideal.
Där till och med David Irving har förkastat hans teorier. Om man gör sådana stora missar, hur ska man då kunna lita på resten?
Citera
2012-04-29, 18:24
Medlem
felias avatar
Citat:
Då tar jag samma lektion ännu en gång med dig, fast du fått den väldigt många gånger tidigare, men kunskap och minne är ju inte din starka sida här i livet....

Då förintelsen ÄR ett accepterat och vedertaget historiskt faktum, så är det så att det FINNS fakta och bevis som man anser styrker detta, annars hade det inte blivit ett vedertaget historiskt faktum.

Har DU eller andra stollar åsikter om detta, och tycker att det är fel, så är det ERAT ansvar att kunna lägga fram godtagbara bevis som styrker eran åsikt/tes, klarar ni inte det så får ni heller inget gehör för era klagomål och det ruckar därmed inte förintelse som ett historiskt vedertaget faktum.

De bevis som förintelsen vilar på, har alltså hittills visat sig vara oändligt mycket hållbarare än de påståenden som ni förintelseförnekare vilset kastar fram.

VI behöver alltså INTE bevisa förintelsen en gång till, då den reda ÄR bevisad. Utan det är ni förintelseförnekare som måste kunna styrka och bevisa era påståenden, och det har ni ännu inte klarat av att göra trots att ni i 60 år har gastat om att ni minsann har bevis.

Som vanligt utgår du ifrån din skeva verklighetsfrånvända missuppfattning. När du inte kan argumentera i en diskussion hoppar du raskt in i en annan i tron att det försvinner bara du inte talar om det. Vi kan ta det nyligen avhandlade bårhuset där du kom med sedvanligt pladder utan att kunna styrka dina befängda påståenden och nu glider du raskt in i Zyklondimman.

Det går inte att föra en diskussion med dig och jag tror att du har någon defekt som förhindrar logiskt tänkande. Det skulle inte förvåna mig om du är en jude med ditt felnavlade resonemang där inte en rad kan bli riktig. Det är du som gastar att du har bevis, lägg fram dem nu eller knip igen käften.
Citera
2012-04-29, 18:27
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:

Eller som jag skrev i svar en gång :

Citat:

Folk blide anklagade -> Rättegång sattes igång -> Bevis fördes fram emot de anklagade -> Försvaret sade sitt -> Dom föll-> Dom utfärdades, där är vi nu.

Eftersom dom har fallit, så är det försvaret sida att ta fram så starka bevis. Så man kan resa rättegången igen... Så är den normala proceduren , eller?

Det är inte de som anklagar som ska ta fram bevis. Dom har fallit, de skyldiga är dömda och de oskyldiga slapp undan.
Sedan är ni Off Topic
Citera
2012-04-29, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Till och börja med, måste du nog läsa på lite grann. Som vad Auschwitz I var från början , och hur de ändrade det under kriget's lopp. Då får du svar varför sovjet ändrade i kontruktionen och "satte " dit takluckor"
Sedan kan du gå på de som tillverkade ugnarna o gaskamrarna sedan, och läsa på. http://www.topfundsoehne.de/cms-www/index.php?id=120&l=1

Germar Rudolf, som är kanske skicklig kemist. Men en dålig lögnare. Han behöver du läsa på lite grann, och då förstår du hans arbeta kan man ej lita på. Vilket har kommit fram av många här i FB.

Det med 4 miljoner gasades i Auschwitz-Birkenau, hör till 70 talet. Det är ingen som tro på det idag. Inte ens bland de troende, som jag. Därför jag inser du behöver läsa på, kanske därför du inte har fått svar på dina frågor innan.

Det mesta du har tagit upp har ältats hur många gånger som helst, som detta med flygfotona.
Som bara ett test, ta en bild taget från luften, prova räkna hur många stenar det finns på marken.
Vad kommer du fram till ? Ja! just det ZERO! Varför ju för de är så små så de syns inte. Så hur ska en liten taklucka synas på ett flygfoto som är tagen på den höjden? Det är ingen hasselbladare de tog bilder med. Inte ens med förstoring kan du räkna stenar, samma med takluckorna.

Går det inte kremeras med detsamma? Varför skulle de förvaras, när det dog 500 /dygn. Bör de då inte kremeras meddetsamma? Varför skulle de förvaras i gaskammaren?

Här en sida du kan undersöka med lite om lägret. http://gluefox.com/komment/kremas.shtm
Du kanske skulle hänvisa till vad det är för vetenskapliga sakfel Germar Rudolf har gjort om du kan.

Apropå din källa. Du ser inget problem med att han inte tror på evulutionen, stöder intelligent design och trots att han har varit lärare i fysik och matte och är flygare har grumliga föreställningar om aerodynamik?
Rekomenderar du också: http://www.gluefox.com/skap/iddebatt/skapkonsp.shtm från samma källa?

Du tror alltså på vad Krister Renard skriver men dissar Germar Rudolf om jag har förstått dig rätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in