2012-05-01, 18:02
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Googla in på " Zyklon-B mannen "
Han försökte mörda sin sambo med att lägga ut Zyklon-B i kvinnans bostad och bil, hon kände andningsbesvär när hon körde bil, men inget annat hände.
Troligen var temperaturen för låg, zyklon-b behöver ca 26C grader för att förångas, enligt uppgift.

Vilken uppgift då? Berätta gärna från vilken källa du fick det.

Ska vi av ditt inlägg förmoda att du tror att om temperaturen är lägre, som händer ingenting?
Ingen gas från granulatet?
Är det verkligen så? Är du så korkad eller råkade du skriva fel i hastigheten?

/VV
Citera
2012-05-02, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Vilken uppgift då? Berätta gärna från vilken källa du fick det.

Ska vi av ditt inlägg förmoda att du tror att om temperaturen är lägre, som händer ingenting?
Ingen gas från granulatet?
Är det verkligen så? Är du så korkad eller råkade du skriva fel i hastigheten?
/VV
Förångningstemperaturen för Zyklon B är 25,7 C grader, vid högre temperatu blir det snabbare förångning, vid lägre långsammare.
Vid avlusningskammare var det vanligt de värmdes upp til 30 C grader och mer för att få snabb förångning.
Citera
2012-05-02, 10:34
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Förångningstemperaturen för Zyklon B är 25,7 C grader, vid högre temperatu blir det snabbare förångning, vid lägre långsammare.
Vid avlusningskammare var det vanligt de värmdes upp til 30 C grader och mer för att få snabb förångning.

Så bra att du äntligen fick till det.
Varför var det så svårt att skriva ut att det fungerar i alla fall?

Dessutom vet du väl att det är stor skillnad på att döda löss och människor med gasen?
Lusen kräver högre koncentration av gas för att uppnå samma effekt på samma tid.
Vilket säkerligen påverkade hur man gjorde.
Men det vet du säkert redan om.

/VV
Citera
2012-05-02, 10:47
Medlem
felias avatar
Citat:
Så bra att du äntligen fick till det.
Varför var det så svårt att skriva ut att det fungerar i alla fall?

Dessutom vet du väl att det är stor skillnad på att döda löss och människor med gasen?
Lusen kräver högre koncentration av gas för att uppnå samma effekt på samma tid.
Vilket säkerligen påverkade hur man gjorde.
Men det vet du säkert redan om.

/VV

Då kan du ta och redogöra för när Zyklon B uppnår dödlig koncentration vid 15 grader i en likkällare.
Citera
2012-05-02, 11:55
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:

I en källare råder lägre temperatur. Det är ju som en "kyl" förr, Men om du tar X antal person en trångt utrymme, som värmer ytan. Hur lång tid tar det innan det är över 25,7 grader?
Det märks tydligt när man står en konsert , eller hur? även kylig lokal som i en ishockeylokal, blir det snabbt varm. Det är på en sådan stor luft yta som det är där.

Men jag hittad en länk via ställe här , som visar en del frågor du hade och varför det stämmer med det vi har sagt.

http://www.chgs.umn.edu/educational/video.html

The Architecture of Auschwitz by Professor Robert Jan Van Pelt, University of Waterloo, Canada. Van Pelt is the author of THE CASE FOR AUSCHWITZ and with Deborah Dwork, AUSCHWITZ: 1270 TO THE PR ESENT. Van Pelt was a principal witness in the London legal case brought by David Irving against Deborah Lipstadt. The court concluded that Irving was a Holocaust denier.

Där finns x antal länkar till videos, där bland nr 4 eller 5, handlar om uppvärmning av lokalen. Ta titt på dem och se. Och att det var helt fullt möjligt att döda med zyklon B.
Senast redigerad av Herkulesbig 2012-05-02 kl. 12:21.
Citera
2012-05-02, 15:53
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
[...]
Men jag hittad en länk via ställe här , som visar en del frågor du hade och varför det stämmer med det vi har sagt.

http://www.chgs.umn.edu/educational/video.html

The Architecture of Auschwitz by Professor Robert Jan Van Pelt, University of Waterloo, Canada. Van Pelt is the author of THE CASE FOR AUSCHWITZ and with Deborah Dwork, AUSCHWITZ: 1270 TO THE PR ESENT. Van Pelt was a principal witness in the London legal case brought by David Irving against Deborah Lipstadt. The court concluded that Irving was a Holocaust denier.

Där finns x antal länkar till videos, där bland nr 4 eller 5, handlar om uppvärmning av lokalen. Ta titt på dem och se. Och att det var helt fullt möjligt att döda med zyklon B.
Tack för att du påpekar detta (igen), Herkulesbig!

Lokalerna (i åtminstone Krema II och III) värmdes upp inte bara av människorna själva utan även av heta rökgaser från krematorierna ovanför.

Frågan är bara vad våra vänner "revisionisterna" vill försöka få detta till?
Antingen att liken måste ha det varmt och behagligt eftersom de menar att det handlar om (underjordiska) bårhus? Eller så måste luftskyddsrummen (?) vara försedda med helt felvända dörrar som dessutom hade tittglas som var förstärkta och okrossbara på insidan?

Edit:
För inte kan det väl ändå vara så att lokalerna värmdes upp samt hade "felvända" dörrar med "felkonstruerade" tillglas för ett annat syfte än just bårhus alternativt skyddsrum?
Senast redigerad av d00rkey 2012-05-02 kl. 16:02.
Citera
2012-05-02, 17:04
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Tack för att du påpekar detta (igen), Herkulesbig!

Lokalerna (i åtminstone Krema II och III) värmdes upp inte bara av människorna själva utan även av heta rökgaser från krematorierna ovanför.

Frågan är bara vad våra vänner "revisionisterna" vill försöka få detta till?
Antingen att liken måste ha det varmt och behagligt eftersom de menar att det handlar om (underjordiska) bårhus? Eller så måste luftskyddsrummen (?) vara försedda med helt felvända dörrar som dessutom hade tittglas som var förstärkta och okrossbara på insidan?

Edit:
För inte kan det väl ändå vara så att lokalerna värmdes upp samt hade "felvända" dörrar med "felkonstruerade" tillglas för ett annat syfte än just bårhus alternativt skyddsrum?

Ja det kan man undra De var kanske till för "björträdsrökning " av liken? Men fick inget svar sist väl heller? De blide tyst från dem då. Så det blir sannolikt tyst här igen också

Jag vet inte varför man behöver titthål i en likkällare.

Eller varför bårhuset behöver värme ...
Citera
2012-05-02, 19:33
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Då kan du ta och redogöra för när Zyklon B uppnår dödlig koncentration vid 15 grader i en likkällare.

Här kan du läsa på själv.

http://www.who.int/ipcs/publications/cicad/en/cicad61.pdf

Varsågod!

/VV
Citera
2012-05-02, 21:51
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
[...]
Eller varför bårhuset behöver värme ...
Jo. Jag kommer faktiskt ihåg att vår språkekvilibrist till Förintelseförnekare Ezzelino nog allt försökte. Han ville förklara uppvärmingen med att liken inte skulle frysa, men då jag påtalade att det är en källarlokal vi pratade om, typ som en jordkällare, så blev det rätt tyst (som vanligt), vad jag kommer ihåg.

(Nog bättre för "dem" att tjata om ungefär samma saker om igen skulle jag tro?)

PS: I mitt föregående inlägg ser jag nu att jag skrivit "tillglas" på slutet. Jag menade självfallet tittglas.

Edit:
Citat:
[...]
Jag vet inte varför man behöver titthål i en likkällare.
[...]
Ja, det finns väl i princip bara två logiska förklaringar till detta?

Antingen var det trots allt inga likkällare/bårhus, som det står på pappren, och där det alltid stod exakt vad det var och absolut ingenting annat?

Eller så var väl SS-nazisterna helt enkelt livrädda för judiska zombies, och därför ville man hålla koll på att inget rörde sig inne i lokalen innan man öppnade?
Senast redigerad av d00rkey 2012-05-02 kl. 21:58.
Citera
2012-05-02, 22:02
Medlem
felias avatar
Citat:
Här kan du läsa på själv.

http://www.who.int/ipcs/publications...en/cicad61.pdf

Varsågod!

/VV

Du får precisera var i dokumentet Zyklon B's dödlighet vid 15 grader står angivet.
Citera
2012-05-02, 22:48
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Du får precisera var i dokumentet Zyklon B's dödlighet vid 15 grader står angivet.

Tror du inte gasen är dödlig vid 15graderC?

Det har med koncentration och tid att göra.
Inte temperatur.

Läs från sidan 25 och framåt.

/VV
Citera
2012-05-02, 23:45
Medlem
felias avatar
Citat:
Tror du inte gasen är dödlig vid 15graderC?

Det har med koncentration och tid att göra.
Inte temperatur.

Läs från sidan 25 och framåt.

/VV

Tala om vilken sida det står att Zyklon B blir dödligt vid 15 grader och hur lång tid det tar att uppnå den koncentrationen.

Normalt så brukar man klippa in citat och länka till dokumentet, fast du är ju inte normal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in