Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Minskas kremeringstiden måste temperaturen höjas och det åtgår mera koks, samt att skulle bli större påfrestningar på ugnarna.
Jag anser du skall ta reda på hur mycket koks som togs in till Auschwitz- Birkenau även om ved tagits in, de här uppgifterna borde museet ha.
Sedan kan du räkna fram hur många som blev kremerade, du kan ta 30 kg koks för varje kremerat kropp, är det inte för högt.
Jag väntar med intresse på resultatet.
Jag anser du skall ta reda på hur mycket koks som togs in till Auschwitz- Birkenau även om ved tagits in, de här uppgifterna borde museet ha.
Sedan kan du räkna fram hur många som blev kremerade, du kan ta 30 kg koks för varje kremerat kropp, är det inte för högt.
Jag väntar med intresse på resultatet.
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Du undviker fortfarande frågorna jag ställde , varför då? Men som vanligt svara du inte, utan börja ta upp en ny sägnen. Det hör till en bra ton besvara frågor till det har blivit utrett.
När du har besvarat dem , så det låter rimligt . Så kan vi fortsätta.
Kanske bäst skriva frågorna igen!
Så jag frågar igen. Varför beställde SS stora mastadont ugnar? När de fanns vanliga standard ugnar att bränna med? Det var ju framför allt mycket billigare. De nöjde sig sig inte med standard ugn, de ville ha större och kraftfullare, varför? om man inte kan bränna en kropp/ timmen.
Dessa hade en kapacitet på 4 416 personer per dygn enligt officiella källor. Kapaciteten kunde ökas till 8 000 per dygn genom att kremeringstiden förkortades.
I så fall varför sådan över kapicitet om de bara dog 100 - 500st om dagen. Som du sade för ett X antal inlägg sedan.
När du har besvarat dem , så det låter rimligt . Så kan vi fortsätta.
Kanske bäst skriva frågorna igen!
Så jag frågar igen. Varför beställde SS stora mastadont ugnar? När de fanns vanliga standard ugnar att bränna med? Det var ju framför allt mycket billigare. De nöjde sig sig inte med standard ugn, de ville ha större och kraftfullare, varför? om man inte kan bränna en kropp/ timmen.
Dessa hade en kapacitet på 4 416 personer per dygn enligt officiella källor. Kapaciteten kunde ökas till 8 000 per dygn genom att kremeringstiden förkortades.
I så fall varför sådan över kapicitet om de bara dog 100 - 500st om dagen. Som du sade för ett X antal inlägg sedan.
Dessa specialugnar som SS beställde till Auschwitz från Topf hade flera tekniska lösningar för att minimera behovet av koks och skynda på kremeringen.
De hade bl a ett raster inne i brännkammaren som gjorde att ett lik som blivit ”halvkremerat” kunde ramla igenom och ner till en lägre nivå och där fortsätta att förbrännas, samtidigt som det gav plats till att ladda in nya lik ovanför, för att få en kontinuerlig kremering av flera kroppar samtidigt.
Ugnarna hade även uppsamling och återledning av kroppsfett som alltid uppstår även av mycket magra lik, från hud och annat. Detta fett återinfördes i förbränningen och blev alltså en betydande energikälla som gjorde att behovet av koks minskade betydligt.
Allt detta har beskrivits många gånger i vittnesmål och div. dokument.
... det finns 100 tals av dem, många av dem lever i dag fortfarande.
Finns för mycket som talar emot er..