2009-01-30, 02:29
Medlem
Surfingbird_swes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Ha-ha! Knappast.. Det enda han ångrade var nog bara att hans "landsfader" inte höll måttet, och att nazisterna förlorade kriget! .. (Fast detta är dock endast min tolkning och hypotes.)

Alla tjuvar ångrar sig när de åker fast.
Citera
2009-02-10, 16:24
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överliggaren
Du räknar alltså med att 'gaskamrarna' användes flera gånger per dag (inte konstigt med tanke på vittnesmålen).

Du glömmer en sak. 'Gaskamrarna' måste röjas innan de kan användas på nytt. Hur lång tid förmodar du att ett arbetslag på kanske max 6-10 personer på grund av utrymmesbrist tar på sig för att släpa 3800 lik till krematorieugnarna en våning upp genom lokaler som är trånga, inkluderar en hiss och alls inte är ägnade för uppgiften?
Därtill kommer väntan på att vätecyaniden utvädras/neutraliseras samt mufflarnas förbränningskapacitet, men koncentrera dig till att börja med på den rena flyttaspekten, tack!

"Bunker 2" (egentligen en polsk stuga) skall inte ha använts efter att de nya krematorierna uppförts. 'Gaskamrarna' i Krema IV och V består av två små rum per byggnad försedda med inifrån eldade kaminer. Uppenbart rör det sig om gaskammare, inte 'gaskammare'. Jag accepterar inte dessa som möjliga massutrotningscentraler.
Om du till äventyrs dock vill hävda detta, vilket är verklighetsfrämmande och komplett barrockt, måste du tyvärr ändå räkna med en åtskilligt lägre gasningskapacitet för dessa installationer.

Vi talar om sommaren 1944. Ca 300.000 'ungerska' judar ska ha mördats under ca 50 dagar = ca 6000 per dag, och för detta räckte faciliteterna till.
Bunker 2 - ursprungligen en polsk stuga - skall åter ha tagits i bruk den sommaren.
Dessutom finns det vittnesmål på att en del människor sköts direkt vid de gropar där man eldade lik. Och dessa gigantiska gropar var ju naturligtvis viktiga komplement till ugnarna.

Om nu sonderkommandot, vilket kunde bestå av 70-80 man under denna tid, hade fått undan de ca 2000 från KII och KIII vardera, så hade det faktiskt varit möjligt komma upp i 10.000/dag.

Kan du inte ge oss de där citaten ang. 10.000, så vi kan studera dem lite närmare?
Citera
2009-02-28, 10:23
Medlem
BlizzardKings avatar
En nyskriven artikel på Michael Hoffmans blogg om gaskammarbluffen och den påstådda rekonstruktionen av en dylik i Auschwitz skriven av Robert Faurisson:

http://revisionistreview.blogspot.com/2009/02/gas-chamber-of-auschwitz-i.html
Citat:
After the war all sorts of deceptive changes were made to the structure by the Polish Communists, with the result being presented as a genuine homicidal gas chamber. It is nothing at all like a “reconstruction”. It is a construction born of the imagination. I discovered this truth on March 19, 1976 in the Auschwitz Archives by finding the plans, which had never yet been published. I also found the plans of the four largest crematoria, situated in Birkenau. Crematoria II and III also had mortuaries, with no "holes" in the roof, as may still be observed by examining the ruins ("No holes, no Holocaust", as I concluded). As for Crematoria IV and V, no part of them could have served as a homicidal gas chamber, as becomes apparent on taking into account the location and configuration of each of their respective parts.
Citera
2009-02-28, 11:03
Medlem
Surfingbird_swes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
En nyskriven artikel på Michael Hoffmans blogg om gaskammarbluffen och den påstådda rekonstruktionen av en dylik i Auschwitz skriven av Robert Faurisson:

http://revisionistreview.blogspot.com/2009/02/gas-chamber-of-auschwitz-i.html

Snälla Blizzardking, det är en bloggartikel...... Om jag bloggar och skriver saker om förintelsen, skulle du länka till detta också?

Däremot finns det annan information i Faurissons bloggartikel som du skulle kunna arbeta vidare med:

"As I put it in my 22-page paper ("The Victories of Revisionism"), with regard to the Auschwitz-I "gas chamber" I had to wait till 1995 to get an admission from the horse's mouth."

Hitta källorna till det som han påstår i bloggen, så kanske det går att diskutera vidare. Men en bloggartikel....... Nja, det känns tunnt i dessa sammanhang.
Citera
2009-02-28, 11:08
Medlem
Surfingbird_swes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Vi talar om sommaren 1944. Ca 300.000 'ungerska' judar ska ha mördats under ca 50 dagar = ca 6000 per dag, och för detta räckte faciliteterna till.
Bunker 2 - ursprungligen en polsk stuga - skall åter ha tagits i bruk den sommaren.
Dessutom finns det vittnesmål på att en del människor sköts direkt vid de gropar där man eldade lik. Och dessa gigantiska gropar var ju naturligtvis viktiga komplement till ugnarna.

Om nu sonderkommandot, vilket kunde bestå av 70-80 man under denna tid, hade fått undan de ca 2000 från KII och KIII vardera, så hade det faktiskt varit möjligt komma upp i 10.000/dag.

Kan du inte ge oss de där citaten ang. 10.000, så vi kan studera dem lite närmare?

Finns det uppgifter om att alla som gasades även kremerades direkt efter? På vissa bilder kan man ju se stora likhögar, kan inte detta vara kroppar som väntar på bränning/kremering?

Liksom i andra verksamheter kan det ju ha uppstått "flaskhalsar". Rimligtvis borde kapaciteten att mörda människor med gas under vissa perioder kunna överstiga kremeringskapaciteten.
Citera
2009-02-28, 12:11
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surfingbird_swe
Hitta källorna till det som han påstår i bloggen, så kanske det går att diskutera vidare. Men en bloggartikel....... Nja, det känns tunnt i dessa sammanhang.

Betänk att Faurisson är deras överstepräst!
Hallelujah, Herr Faurisson har skrivit i en blogg.

/VV
Citera
2009-02-28, 12:23
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Finns det uppgifter om att alla som gasades även kremerades direkt efter? På vissa bilder kan man ju se stora likhögar, kan inte detta vara kroppar som väntar på bränning/kremering?

Liksom i andra verksamheter kan det ju ha uppstått "flaskhalsar". Rimligtvis borde kapaciteten att mörda människor med gas under vissa perioder kunna överstiga kremeringskapaciteten.
Jag vet inte vilka bilder du menar.
Man kan nog förmoda att man ville undvika flaskhalsar, och därför höll elden i groparna länge igång.
Minns den tyska kvinnliga tandläkaren som nattetid sett enorma flammor från Birkenau.
Senast redigerad av FritzDaCat 2009-02-28 kl. 12:27.
Citera
2009-02-28, 12:43
Medlem
felias avatar
Citat:

Så intressant. Det uppstod alltså flaskhalsar när gasmördandet stod på topp och krematoriekapaciteten inte räckte till. Låter precis som sedvanlig tysk precision. Tyfus kan ju knappast ha med saken att göra.

Varför utnyttjade man inte alla lokaler för gasning? Gastäta dörrar behövdes ju inte och man visste att det tog ca 20 min att släcka livslågan med Zyklon B. Man kunde ju ha gasat hela baracker och sen bara bränt ner dem. Med alla dessa utomhuskremeringar måste det finnas hur mycket benrester som helst kvar att gräva fram.
Senast redigerad av felia 2009-02-28 kl. 12:47.
Citera
2009-02-28, 12:50
Medlem
blackie_lawlesss avatar
Citat:
Snälla Blizzardking, det är en bloggartikel...... Om jag bloggar och skriver saker om förintelsen, skulle du länka till detta också?
Vad spelar det för roll om det är publicerat på en blogg? En av förintelsetroendes favoritsajter på senare tid är ju Holocaust Controversies som det länkats till åtskilliga gånger här på forumet. Inte mig emot.
http://holocaustcontroversies.blogspot.com/
Det är väl vad som skrivs som är av intresse, inte på vilket forum det är publicerat?
Citera
2009-02-28, 16:16
Medlem
Surfingbird_swes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackie_lawless
Vad spelar det för roll om det är publicerat på en blogg? En av förintelsetroendes favoritsajter på senare tid är ju Holocaust Controversies som det länkats till åtskilliga gånger här på forumet. Inte mig emot.
http://holocaustcontroversies.blogspot.com/
Det är väl vad som skrivs som är av intresse, inte på vilket forum det är publicerat?

Jag håller inte med om detta. Det räcker med att titta på vad som skrivs här på Flashback för att man ska inse det orimliga i att bara ta till sig det som skrivs.
Citera
2009-02-28, 16:20
Medlem
Surfingbird_swes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Så intressant. Det uppstod alltså flaskhalsar när gasmördandet stod på topp och krematoriekapaciteten inte räckte till. Låter precis som sedvanlig tysk precision. Tyfus kan ju knappast ha med saken att göra.

Varför utnyttjade man inte alla lokaler för gasning? Gastäta dörrar behövdes ju inte och man visste att det tog ca 20 min att släcka livslågan med Zyklon B. Man kunde ju ha gasat hela baracker och sen bara bränt ner dem. Med alla dessa utomhuskremeringar måste det finnas hur mycket benrester som helst kvar att gräva fram.

Du läser mina inlägg som fan läser bibeln.

jag skriver att det "kan det ha uppstått flaskhalsar". Icke att förväxla med påståendet "det uppstod flaskhalsar".

Det är väl ett rimligt antagande att det kan ha uppstått logistiska problem mellan gaskammare och krematorium.

Detta är en verksamhet som har pågått under flera år och i en betydande omfattning. T.o.m. SAAB har problem med att få ihop logistiken.

Att gasa i baracker och bränna ner dem låter som ett argument som bara kan komma från dig. Det är helt enkelt ett oseriöst argument, oavsett vilken hållning man har i frågan.

Vad är det som säger att det inte finns hur mycket benrester som helst att gräva fram?
Citera
2009-02-28, 16:41
Medlem
Surfingbird_swes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Jag vet inte vilka bilder du menar.
Man kan nog förmoda att man ville undvika flaskhalsar, och därför höll elden i groparna länge igång.
Minns den tyska kvinnliga tandläkaren som nattetid sett enorma flammor från Birkenau.

Det finns olika bilder.

http://wyolife.com/kerryfest/auschwitz%20body%20pile.jpg

http://wyolife.com/kerryfest/luketravels-burning.gif

http://www.auschwitz.dk/Nyiszli.htm

Vi har ju tidigare diskuterat varför man inte har sett rök ur skorstenarna på krematorierna. Jag tror inte att det är en orimlig hypotes att man periodvis har gasat, men inte kremerat, och tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in