Citat:
Ursprungligen postat av veberödsmannen
En tråd för "indicier" är inte vad jag vill ha om jag vill ha bevis.
Den andra tråden innehåller faktiskt inte ett enda godtagbart bevis heller.
Det är bara spekulationer. Nån skrev "var är bevisen", nån kontrade med "tja, 6 milijoner gasade judar är beviset" etc. Childish level allover.
Jag menar, det är ju i alla fall "bevisat" att det var först 6, sen inte 6 utan 4, sen inte 4 utan 2,5-3 miljoner som gasades ihjäl. Dvs ca en fjärdedel av sveriges befolkning vanished bara sådär. Koncentrationslägren var inte operativa lika länga som krigsåren, dvs 39-45. När folkräkningen visade sig vara icke överensstämmande med jud...förlåt, "mitt folks" utsagor så reviderades alltså siffran ner med hälften. Är detta bevis eller retroaktiva reviderade lögner, välj själva.
Jag hävdar att alltihop är skitsnack. Och tills bevisen kommer...så gör jag och varenda person med lite kritiskt tänkande just så.
Så gick det med att be en "revisionist" läsa något
utan skygglappar!
Jag är dock inte speciellt förvånad, eller ens upprörd.. Det är bara att konstatera att så fungerar vissa människor... dessvärre...
Indicietråden är inte
enbart en mängd "indicier" staplade på varandra för att upprätta någon sorts statistik eller för att roa (??) oss "troende".. I normala (demokratiska och offentliga!) rättegångar räknas indicier normalt som bevis, fast ett enda indicium brukar knappast fälla någon för ett påstått brott. Det är bilden som det ena beviset (!) efter det andra och så vidare ger som tillsammans möjliggör för domare, jurister och historiker att skapa sig en bild av hur verkligheten en gång verkligen förhöll sig. Och ingen historia kan vara exakt.. Man kan bara komma så nära den verkliga historien som möjligt!
Men om man vänder på tråden (indiciekedjan) så skulle det väl närmast busenkelt kunna ställas upp en motsvarande tråd för att Förintelsen
inte skedde... eller??? Så det är bara till att presentera bevisen! Men.. Ni har ju inte ens "bevis" för att t ex Adolf Eichmann torterades av israelerna.. Bara er egen
tro och ert eget tyckande!! .. "Förintelsen har inte inträffat (för nazisterna var ju så snälla). Därför
måste Eichmann ha torterats av israelerna.."
.. Och inte kan ni presentera någon (enda) samtida dokumentation som visar att Auschwitz (Birkenau), Treblinka, Sobibor, Majdanek, Chelmno och Belczek bara var transitläger för vidare deportation av judarna österut!
Bara som några exempel..
Nej, jag konstaterar nog helt kallt: Att be en "revisionist" (eg. en
förintelseförnekare) läsa och värdera material och uppgifter utan någon bakomliggande agenda,* utan en förutfattad mening eller utan skygglappar i största allmänhet är dödfött!
*) Ett litet PS bara:
Att förneka (!) Förintelsen utan att göra det med en bakomliggande politisk agenda är som att påstå att man är Napoleon eller Jesus Kristus utan att vara sjuk i huvudet!