2008-06-07, 15:19
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodGuyISwear
Du slirar ju bara på reservhjulet nu för vi har redan gnagt sönder dina klena teorier härvidlad. Jag fattar inte varför du fortsätter detta racet. Är det för att du vill trolla eller är det för att du helt enkelt är förståndshandikappad?
Har du någon bra förklaring till varför ingen civil arbetare blev ålagd att vittna om de hemskheter som du hävdar förekom i lägret?
Citera
2008-06-07, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Du får väl forska om saken, om dessa interners öden (åtminstone de judiska) intresserar dig så. Augusti 1942 verkar ha varit en av de värre perioderna i arbetslägret Auschwitz-Birkenau, med upp mot 300 döda per dygn

Märkligt då att de höjde krematoriekapacitet EFTER att den stora tyfusepedemin dragit över.

Citat:
A report from the Bauleitung in June 1943, after all of the new ovens became operational for at least some period, placed the cremation capacity of all 52 ovens at 4756 per day.
http://www.holocaust-history.org/auschwitz/body-disposal/
Citera
2008-06-07, 16:08
Medlem
Castafiores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
De som till varje pris ville ha ett världskrig, förslagsvis. Dvs. de kretsar i London, Paris, Washington och N.Y.C. som ivrigast verkade för att frambringa ett sinnesrubbat destruktivt anglo-amerikanskt korståg i allians med Sovjetbolsjevismen mot de nationella regimerna i Europa. "Oskyldiga civila" är i detta sammanhang förresten ett propagandabegrepp - individer i koncentrations-och arbetsläger var ofta kriminella på ett eller annat sätt, inga små söndagsskolebarn och offerlamm.[/b]

Jag är helt hänförd av dessa utsagor:

- Att 300 judar per dag skulle dödats systematiskt av de allierade.

- Att de som hamnade i koncentrations- och utrotningslägren var kriminella. Dessa läger drev förmodligen också i de allierades regi med judiska lägerkommendanter.

Här kan man verkligen snacka om ett rejält paradigmskifte, som när det fastställdes att jorden var rund och inte platt...

Det är helt otroligt, även om detta är ett stenseriöst ämne, skrattar jag faktiskt så jag gråter av dina stollerier.
Senast redigerad av Castafiore 2008-06-07 kl. 16:11.
Citera
2008-06-07, 16:39
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castafiore
Jag är helt hänförd av dessa utsagor:

- Att de som hamnade i koncentrations- och utrotningslägren var kriminella. Dessa läger drev förmodligen också i de allierades regi med judiska lägerkommendanter.

Här kan man verkligen snacka om ett rejält paradigmskifte, som när det fastställdes att jorden var rund och inte platt...

Det är helt otroligt, även om detta är ett stenseriöst ämne, skrattar jag faktiskt så jag gråter av dina stollerier.
Är du hänförd torde du vara det av myternas lögner, inte sanningen. Har du en bra förklaring till avsaknaden av kriminaltekniska undersökningar?
Citera
2008-06-07, 17:33
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castafiore
---

Om du inte förmår läsa andra språk än svenska, inte ens engelska, alternativt inte förstår vad du läser, så upprepar jag vad frågan gällde: vem som ytterst var ansvarig även för de döda i tyfusepidemier i arbetslägren (300 per dag när det var som värst i augusti 1942 i Auschwitz). Enligt min mening är det de som frambragte och ville ha ett världskrig för att krossa de tyska, italienska och japanska regimerna och kuva dessa länders befolkning, samt dela upp Europa mellan den usurokratisk-angloamerikanska och den sovjetbolsjevikiska exploaterings-och indoktrineringsockupationen. Att då svamla om att "300 judar per dag mördades systematiskt av de allierade", som du gör, har inget med de faktiska omständigheterna att göra. Tyskarna gjorde vad de kunde för att förhindra dödliga epidemier, de allierades politiker-och finansskikt var genom sin krigshets ytterst ansvariga, men lika lite som axelmakterna sysselsatta med att "systematiskt döda judar".

Citat:
- Att de som hamnade i koncentrations- och utrotningslägren var kriminella. .

Min formulering var: ofta kriminella på ett eller annat sätt. Bestrider du även detta uppenbara faktum? Kanske dags för dig att läsa på lite innan du fortsätter yra?

http://www.vho.org/GB/Books/dth/fndGraf.html

Citat:
"---Other camps under the leadership of criminals, such as Auschwitz and Mauthausen were hotbeds of corruption, where the inmates were cheated out of their rightful allocations of rations in food, clothing, etc. and furthermore mistreated in the grossest manner by their fellow inmates."

---In a U.S. Army report drawn up following the liberation of Buchenwald states that the Communists gradually took power away from the criminal Kapos and - to some extent in collaboration with the SS - killed many inmates. They were said to have been responsible for a large proportion of the brutalities in the camp and were said to have controlled the distribution of food packages.[62] That the camp administration failed to take sufficiently energetic steps to put an end to the actions of the criminals and Communists must be considered a serious act of negligence.---"
Citera
2008-06-07, 17:47
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Märkligt då att de höjde krematoriekapacitet EFTER att den stora tyfusepedemin dragit över.

De nya krematorierna planerades sommaren 1942, alltså före/samtidigt med just den höstens epidemier och samtidigt med de enorma utvidgningsplanerna av Auschwitzlägren (250 000 fångar), vilka dock aldrig realiserades. Där har du den verkliga bakgrunden till de 46 ugnarna (som aldrig var operativa samtidigt - kort sagt, så många retorter krävdes inte).
Senast redigerad av Överliggaren 2008-06-07 kl. 18:03.
Citera
2008-06-07, 17:57
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
A report from the Bauleitung in June 1943, after all of the new ovens became operational for at least some period, placed the cremation capacity of all 52 ovens at 4756 per day.

Siffran 52 retorter stämmer inte emedan Krema I gick ur tjänst och byggdes om till en luftskyddsbunker samtidigt som krematorierna i Birkenau våren 1943 så smått kom igång. Max antal retorter vid någon tidpunkt var alltså 46.
Personligen gissar jag att just det dokumentet är en fejk, som saklig information om krematoriekapacitet är det i vilket fall helt värdelöst.
Senast redigerad av Överliggaren 2008-06-07 kl. 18:00.
Citera
2008-06-07, 18:35
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av veberödsmannen
En tråd för "indicier" är inte vad jag vill ha om jag vill ha bevis.
Den andra tråden innehåller faktiskt inte ett enda godtagbart bevis heller.
Det är bara spekulationer. Nån skrev "var är bevisen", nån kontrade med "tja, 6 milijoner gasade judar är beviset" etc. Childish level allover.
Jag menar, det är ju i alla fall "bevisat" att det var först 6, sen inte 6 utan 4, sen inte 4 utan 2,5-3 miljoner som gasades ihjäl. Dvs ca en fjärdedel av sveriges befolkning vanished bara sådär. Koncentrationslägren var inte operativa lika länga som krigsåren, dvs 39-45. När folkräkningen visade sig vara icke överensstämmande med jud...förlåt, "mitt folks" utsagor så reviderades alltså siffran ner med hälften. Är detta bevis eller retroaktiva reviderade lögner, välj själva.

Jag hävdar att alltihop är skitsnack. Och tills bevisen kommer...så gör jag och varenda person med lite kritiskt tänkande just så.
Så gick det med att be en "revisionist" läsa något utan skygglappar!

Jag är dock inte speciellt förvånad, eller ens upprörd.. Det är bara att konstatera att så fungerar vissa människor... dessvärre...

Indicietråden är inte enbart en mängd "indicier" staplade på varandra för att upprätta någon sorts statistik eller för att roa (??) oss "troende".. I normala (demokratiska och offentliga!) rättegångar räknas indicier normalt som bevis, fast ett enda indicium brukar knappast fälla någon för ett påstått brott. Det är bilden som det ena beviset (!) efter det andra och så vidare ger som tillsammans möjliggör för domare, jurister och historiker att skapa sig en bild av hur verkligheten en gång verkligen förhöll sig. Och ingen historia kan vara exakt.. Man kan bara komma så nära den verkliga historien som möjligt!

Men om man vänder på tråden (indiciekedjan) så skulle det väl närmast busenkelt kunna ställas upp en motsvarande tråd för att Förintelsen inte skedde... eller??? Så det är bara till att presentera bevisen! Men.. Ni har ju inte ens "bevis" för att t ex Adolf Eichmann torterades av israelerna.. Bara er egen tro och ert eget tyckande!! .. "Förintelsen har inte inträffat (för nazisterna var ju så snälla). Därför måste Eichmann ha torterats av israelerna.."

.. Och inte kan ni presentera någon (enda) samtida dokumentation som visar att Auschwitz (Birkenau), Treblinka, Sobibor, Majdanek, Chelmno och Belczek bara var transitläger för vidare deportation av judarna österut!
Bara som några exempel..

Nej, jag konstaterar nog helt kallt: Att be en "revisionist" (eg. en förintelseförnekare) läsa och värdera material och uppgifter utan någon bakomliggande agenda,* utan en förutfattad mening eller utan skygglappar i största allmänhet är dödfött!

*) Ett litet PS bara:
Att förneka (!) Förintelsen utan att göra det med en bakomliggande politisk agenda är som att påstå att man är Napoleon eller Jesus Kristus utan att vara sjuk i huvudet!
Citera
2008-06-07, 20:09
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
*) Ett litet PS bara:
Att förneka (!) Förintelsen utan att göra det med en bakomliggande politisk agenda är som att påstå att man är Napoleon eller Jesus Kristus utan att vara sjuk i huvudet!

Så bekvämt. Det låter lite som den där judiske psykologen eller läkaren eller vad han nu var, som anser att om man är revisionist är man mentalsjuk. Jag trodde ärligt talat att ingen med sund förnuft skulle tro samma trams, men jag hade tydligen fel.
Citera
2008-06-07, 21:25
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TB-303

Så bekvämt. Det låter lite som den där judiske psykologen eller läkaren eller vad han nu var, som anser att om man är revisionist är man mentalsjuk. Jag trodde ärligt talat att ingen med sund förnuft skulle tro samma trams, men jag hade tydligen fel.
Jag påstod aldrig att "revisionister" skulle vara psykiskt sjuka eller labila på något sätt. Jag gjorde en så kallad liknelse.. Men känner du dig träffad, så......
Citera
2008-06-07, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Överliggaren
Personligen gissar jag att just det dokumentet är en fejk, som saklig information om krematoriekapacitet är det i vilket fall helt värdelöst.

Det finns korrespondans sparad mellan Auschwitz-ansvariga och Topf. Där beställer de än mer kremakapacitet och det långt efter tyfusepedemin 1942.
Citera
2008-06-07, 22:54
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Jag påstod aldrig att "revisionister" skulle vara psykiskt sjuka eller labila på något sätt. Jag gjorde en så kallad liknelse.. Men känner du dig träffad, så......
Nädå, läste fel där.

Men visst går det att tycka annorlunda utan ha någon agenda bakom sig, även förintelsen. Den diskussion fanns redan före min tid, och fortsätter fortfarande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in