2008-06-03, 02:19
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av veberödsmannen
Trots att jag själv har judiskt påbrå, 1/8 eller nåt så sympatiserar jag inte med judar och Israel, jag tycker Palestinierna borde "vinna" och jag tror inte speciellt mycket på Auschwitz. Dvs visst finns det reliker av ett läger, tillika många andra, men jag tror inte man har utrotat så många som det sägs. Vad har Auschwitz, 3-6 krematorieugnar...med dåtidens teknologi så tror jag inte ens man hade kunnat, ursäkta språket.. bränna 10 000 st där mellan åren 39-45. Och då skall man veta att koncentrationslägret ifråga inte var verksamt under alla krigsåren. Helt enkelt för småskaligt. Var finns bevisen? Just det: det finns inga. Bara "bombat" skrot.

Inte ens om man grävde ner de lik man inte bränt skulle man komma upp i den siffran som nämns ang antalet avverkade liv i Auschwitz.

Tror detta är en stor lögn som är judarna till gagn, som en ursäkt för att de skulle få sin älskade stat.

Men men, jag respekterar judar för övrigt - de är framgångsrika (den kan man undra om det beror på ett överlag högre IQ eller ett stort jävla kontaktnätverk), de har flest nobelpristagare etc etc.

Bara just koncentrationsläger som en ursäkt för omvärlden att erkänna Israel...jag vet inte. Jag tror de "passade på" att snabbt som ögat tillskansa sig dessa "läger" som en fördel för dom, som ett mål i deras långsiktiga målplan. Att vara "guds folk" och att "återfå" Israel.

Återigen, det finns inga bevis för gasning eller kremation, i alla fall inte i den stora skala man påtalar. Att där var arbetsläger kan jag köpa. Ungefär som de sibiriska lägren där tyska krågsfångar hamnade i. Men mer än så tror jag inte det var..är faktiskt ganska övertygad efter att ha varit på 6 st "läger".

Judarna använder omvänd logik, dvs "de som dog gasdöden är döda och de kan man inte fråga. Liken är uppbrända" Limma sen på fakta om att judiska folkräkningsantalet för öststaterna och Tyskland inte stämmer by any means, jämfört innan och efter kriget. Dvs fler judar har sagts dö än som bodde där överhuvudtager.
Välkommen till rev-forat veberödsmannen och eloge för ett tänkvärt inlägg.

Det är naturligtvis föga sannolikt att en israelisk stat hade kunnat utropas 1948 utan "Förintelsemyten" och om du följt debatten här så har du säkert noterat vilka stora svårigheter förkunnarna har att hålla myten vid liv. Kan vara riktigt undehållande ibland.

Auschwitz har ju genom åren fått bära det tunga lasset med 4 miljoner påstått mördade ända fram till 1989-90 när dödssiffran sänktes med i runda tal 2,5 miljoner efter öppnandet av de ryska arkiven och bluffen kunde synas i sömmarna. Man undrar var dessa 2,5 miljoner har tagit vägen och offersiffrorna har även skrivits ner i andra läger. Det som var så glasklart efter alla rättegångar är nu ett sjunkande skepp.

Din sista kommentarer om folkräkningen av judar före och efter kriget är intressant. Det måste väl ha varit mellanskillnaden som "aldrig hörde av sig" som de troende alltid framför som belägg för gasningar.
Citera
2008-06-03, 03:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Det är naturligtvis föga sannolikt att en israelisk stat hade kunnat utropas 1948 utan "Förintelsemyten"

Israels bildande godkändes av den brittiska regeringen redan på 10-talet, så vi kan stryka dillerierna om att man måste ljuga om förföljelse och mördande på 40-talet för att så skulle ske.

Citat:
Auschwitz har ju genom åren fått bära det tunga lasset med 4 miljoner påstått mördade ända fram till 1989-90 när dödssiffran sänktes med i runda tal 2,5 miljoner efter öppnandet av de ryska arkiven och bluffen kunde synas i sömmarna.

Vad skrev Hilberg redan 1964?
Citera
2008-06-03, 03:21
Bannlyst
Citat:
GGIS påstår sig ha "ögnat lite"[sic] i boken och försöker förtvivlat hitta den felande länken ur hans synvinkel

Du har ju själv inte läst boken (jag har den) utan bara klippt och klistrat på internet i vanlig ordning. (Utan att ens notera såna detaljer som jag pekade på)

Citat:
Trots att Auschwitz var ett sammansatt lägerkomplex

Auschwitz var verkligen inget "sammansatt lägerkomplex". De olika delarna var hårt åtskilda med övervakning och stänsel, på ett område som var större än Norrköping. Auschwitz bestod av 49 subläger. Och många av dem låg långt ifrån huvudkomplexet.
Att "arbetare kom och gick i Auschwitz", säger inte ett jota.
Citera
2008-06-03, 04:55
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
/.../
d00rk, den stackaren, som må vara ursäktad eftersom han erkänner att han läst mycket lite revisionistlitteratur och därför kanske inte förstår vad arbetare gjorde i lägerkomplexet Auschwitz och att ingen frivilligt ställer sig upp och basunerar ut en förnekelse trots att mängder av de anställda sannolikt arbetat i hela Auschwitz-Birkenaukomplexet, försöker sig på ett par monologer, varav en tydligt visar på okunskap:
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
- Jag såg inga massgasningar i Birkenau?
- När var du där?
- I september 1941?
- Vet du om att det inte förekom några massgasningar vid den tiden?
- Öh, ja.. Det var nog därför jag inte såg några....

Från Carlo Mattognos Auschwitz: The First gassing:

http://vho.org/dl/ENG/atfg.pdf

"---The first homicidal gassing in the Auschwitz
concentration camp was allegedly carried out between September 3 and
5, 1941,...
---"
/.../
Åhåå! Det var till att nappa.. Jag behövde inte ens småpimpla lite.

Jag hade naturligtvis inte de rätta datumen i huvudet när jag skrev inlägget (och den något skönlitterära (alltså tänkta) dialogen), och eftersom jag litar på din uppgift (vad det gäller datum), så må jag bara tillägga:

Jo, men den första gasningen var experimentell.. Den skedde mot ett antal sovjetiska krigsfångar och i Auschwitz I (Stammlager) för att utröna om lusbekämpningsmedlet även kunde användas mot människor. Hur lång tid det sedan tog till nästa större gasning (alltså med mer än, låt oss säga, tio personer) har jag inte heller i huvudet, så du eller någon kanske kan "lysa upp" mig och min tillvaro (så okunnig som jag är)?

Kan du nu vara så hygglig att även styrka (på något sätt) att civila arbetare skulle ha varit i närheten av den byggnad (har för mig att det var Block 11, i Stammlager alltså) vid just den här nämnda tidpunkten, under den här första gasningen, så skulle jag bli glad ... ääöh.. mera tillfreds.. skulle jag nog hellre vilja säga!?
Citera
2008-06-03, 06:43
Medlem
Ronaldinhos avatar
BlizzardKing.

Du har hävdat att ingen av dessa arbetare såg en skymt av det folkmord som påstås ha pågått för fulla muggar med gasningar av tusentals människor varje dag vid tidpunkten. Jag vill då gärna se något uttalande från någon eller några av dessa arbetare som inte såg en skymt av det folkmord som påstås ha pågått för fulla muggar med gasningar av tusentals människor varje dag vid tidpunkten.

Svårare än så är det inte och eftersom du inte vill ta tillbaka din utsaga eller försvara den så tycker jag vi avslutar debatten här. Du bjuder bara in till pajkastning när du istället för att debattera anmärker på inbillade språkliga fel och drar felaktiga slutsatser utifrån motdebattörernas svar till dig.
Citera
2008-06-03, 09:20
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Därför att tyfusepidemierna redan var ett faktum.

Redan ett faktum???
Det var intressant.
Här ett klipp från en site du säkert känner igen.

http://www.ihr.org/jhr/v18/v18n3p-4_Weber.html

Citat:
When typhus broke out in the Auschwitz camp for the first time in the summer of 1942,

Men samtidigt säger texten du länkat till:

Citat:
Numerous private firms worked at Auschwitz constantly for the entire period
of activity of the camp, from 1940 to 1945.

Eller kort och gott, det fanns MASSOR (enl dina källaor alltså) med arbetare i Auschwitz INNAN tyfusepidemin.
Men INGEN av arbetarna har, trots ditt ljug om att epidemin redan var ett faktum, rapporterat om denna epidemi.

Hur går nu detta ihop???
Det skulle jag vilja veta.

För har ingen av arbetarna rapporterat om epidemin, kan den ju inte har existerat, eller hur?

/VV
Citera
2008-06-03, 09:35
Medlem
Bara en kort och avslutande kommentar till de dumheter som Blizzard spritt även i denna tråd.
Citat:
Det förhåller sig uppenbarligen så som Ezzelino beskrev det tidigare i tråden, "...att krematorierna ofta besöktes av civila arbetare som var där för att reparera maskineriet är bara ytterligare spikar i kistan för den hårdlanserade men nu svårt anfrätta Holocaustmyten."
Ja din skröna ansluter sig ju väl, som jag påpekat, till Ezzelinos avlivade lögnaktiga påståenden i tråden "Mitt besök i Auschwitz", http://www.flashback.org/showthread.php?t=632008&page=9 om att "civila arbetare och Röda Korsets personal kom och gick i Auschwitz". Röda Korset gjorde alltså under alla åren ETT av dem själva påtvingat besök i Auschwitz. De civila arbetarna, med undantag av personal från Topf & Söhne, rörde sig säkert rätt litet just i gaskammare/krematoriedelen av Auschwitz, alltså Birkenau.

Blizzard skriver: "Babord försöker dessutom verifiera sin utsaga genom att referera till Wikipedia, något som inte ens den mest fanatiska ortodoxa historiker skulle hänvisa till och naturligtvis fanns det reparationsarbeten och byggnationer att utföra även i "dödslägret" Birkenau. ".

Det är faktiskt inget fel att referera till Wikipedia, den innehåller många gånger bra och träffande sammanfattningar och givetvis alltid sanningsenligare än det Blizzard lyckats att tota ihop!

Som jag refererade: "Die Häftlinge, die die Selektion überlebten, mussten dann in den an das Lager angrenzenden Industriebetrieben arbeiten, die hauptsächlich mit dem Bau von Industrieanlagen zur Herstellung von synthetischem Benzin oder Synthesekautschuk (sog. Buna für die I.G. Farben beschäftigt waren". Alltså att de som uttogs till arbete vid ankomsten till Auschwitz i allmänhet sändes till att arbeta i industrier som Bunawerken m.m., inte alltid i närheten av Birkenau. DÄR var det givetvis många civila arbetare som kom och gick!

Räckte det verkligen inte med dina otroliga (nej förresten inte....) skriverier om det präktiga och sanningsenliga "vittnet" Josef Burg, som står att läsa under "Mitt besök i Auschwitz" !
Citera
2008-06-03, 11:51
Medlem
Castafiores avatar
Ursäkta om jag ställer en liten försiktig fråga.
Var försvann alla de judar som uppebarligen inte återfanns någonsin efter andra världskriget?

Fick de tyfus? Drabbades inte de som övervakade dem?
Eller var det mest homosexuella, utvecklingsstörda, romer, intellektuella etc (i det första skedet) eller judar som råkade ut för denna åkomma?
Citera
2008-06-03, 12:05
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodGuyISwear
Israels bildande godkändes av den brittiska regeringen redan på 10-talet, så vi kan stryka dillerierna om att man måste ljuga om förföljelse och mördande på 40-talet för att så skulle ske.
Skitprat! McMahon lovade Palestina till araberna två år innan Lord Balfour blev förd bakom ljuset av Chaim Weizmann och britterna hade väl ingen rätt att ge bort ett geografiskt område redan bebott av människor till andra, än mindre eftersom de inte ens hade ockuperat området som de senare fick hjälp av arberna att erövra.
Har knappast i en Auschwitz-tråd att göra:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=188289
Citat:
Vad skrev Hilberg redan 1964?
Vad Hilberg skrev -64 har mycket lite med saken att göra. Hur många "vanliga svenssons" känner till vem Hilberg är?
Jag talar om den officiella versionen så som gemene man känner den, och där är det sannolikt fortfarande 6 miljoner martyrer varav 4 i Auschwitz som gäller. Sanningen sveder dig i skägget va?
Senast redigerad av BlizzardKing 2008-06-03 kl. 12:12.
Citera
2008-06-03, 12:09
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodGuyISwear
Du har ju själv inte läst boken (jag har den) utan bara klippt och klistrat på internet i vanlig ordning. (Utan att ens notera såna detaljer som jag pekade på)
Återigen försöker du smutskasta debattören därför att du saknar hållbara argument och till skillnad från dig så använder jag mig av referenser till mina uttalanden.
Citat:
Auschwitz var verkligen inget "sammansatt lägerkomplex". De olika delarna var hårt åtskilda med övervakning och stänsel, på ett område som var större än Norrköping. Auschwitz bestod av 49 subläger. Och många av dem låg långt ifrån huvudkomplexet.
Att "arbetare kom och gick i Auschwitz", säger inte ett jota.
Jo det var det, därav namnet på lägerkomplexet; Auschwitz-Birkenau.
Du har inga som helst bevis för dina fjantiga påståenden om stängsel och övervakning. Inte heller vet du hur gästarbetare kom och gick i lägret, varför de inte behövde skriva på någon tystnadsplikt eller vad de såg och inte såg. Du lever i en våt dröm på ett sjunkande skepp som du förgäves försöker hindra nå det stormande havets botten. Förint£$emyten är inom överskådlig framtid död och begraven. Welcome to reality!
Citera
2008-06-03, 12:16
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Åhåå! Det var till att nappa.. Jag behövde inte ens småpimpla lite.

Jag hade naturligtvis inte de rätta datumen i huvudet när jag skrev inlägget (och den något skönlitterära (alltså tänkta) dialogen), och eftersom jag litar på din uppgift (vad det gäller datum), så må jag bara tillägga:

Jo, men den första gasningen var experimentell.. Den skedde mot ett antal sovjetiska krigsfångar och i Auschwitz I (Stammlager) för att utröna om lusbekämpningsmedlet även kunde användas mot människor. Hur lång tid det sedan tog till nästa större gasning (alltså med mer än, låt oss säga, tio personer) har jag inte heller i huvudet, så du eller någon kanske kan "lysa upp" mig och min tillvaro (så okunnig som jag är)?

Kan du nu vara så hygglig att även styrka (på något sätt) att civila arbetare skulle ha varit i närheten av den byggnad (har för mig att det var Block 11, i Stammlager alltså) vid just den här nämnda tidpunkten, under den här första gasningen, så skulle jag bli glad ... ääöh.. mera tillfreds.. skulle jag nog hellre vilja säga!?
Stackars d00rk, jag lider verkligen med dig, jag behövde inte ens ha en maggot på kroken så nappade inte bara du, utan alla ni förljugna desinformatörer som fortfarande är kvar på forat utan att vara klonade troll , som hungriga sillsvansar. Dina inlägg är understundom så förvirrande att vän av ordning undrar hur det är ställt.

Du har inga som helst hållbara bevis för några "experimentgasningar", nada nil zero. I annat fall bör du presentera något som styrker ditt svammlande men någon autentisk dokumentation får du nog svårt att hitta:

http://vho.org/dl/ENG/atfg.pdf
Citat:
It is purported to have lasted
15 hours, followed by another two days of ventilation
and removal of the corpses of 850 victims.
Jag nöjer med med att kunna ha styrkt att ingen av dessa knegare tycks ha rapporterat om den pågående massavlivning meddelst gas som påstås ha förekommit i lägerkomplexet på en daglig basis under flera års tid.
Citera
2008-06-03, 12:24
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronaldinho
BlizzardKing.

Du har hävdat att ingen av dessa arbetare såg en skymt av det folkmord som påstås ha pågått för fulla muggar med gasningar av tusentals människor varje dag vid tidpunkten. Jag vill då gärna se något uttalande från någon eller några av dessa arbetare som inte såg en skymt av det folkmord som påstås ha pågått för fulla muggar med gasningar av tusentals människor varje dag vid tidpunkten.

Svårare än så är det inte och eftersom du inte vill ta tillbaka din utsaga eller försvara den så tycker jag vi avslutar debatten här. Du bjuder bara in till pajkastning när du istället för att debattera anmärker på inbillade språkliga fel och drar felaktiga slutsatser utifrån motdebattörernas svar till dig.
Äsch Ron, jag har dragit ner byxorna på dig och blottad din kalhuggna föryngringsyta. Inte ett skit på fötterna har du och försöker bara debattera med pseudoåsikter och medvetet missförstå det jag skriver och refererar till.

Varför fortsätter du bråka och vara bångstyrig när du som svar på min fråga i inlägg #1820 svarade:

Citat:
Tror du verkligen det är möjligt att ingen av alla dessa knegare inte såg en endaste liten skymt av det massmord som påstås ha pågått?
Citat:
Ursprungligen postat av Ronaldinho
Möjligheten finns och kan inte uteslutas.
? Jag tolkar det som en öppning från din sida att kanske, säger kanske, pågick inga massmord.

Jag accepterar med glädje ditt initiativ till ett avslutande av din pajkastning och pseudoretorik.
Senast redigerad av BlizzardKing 2008-06-03 kl. 12:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in