Helt vanlig
kokt potatis är bland mina främsta negativa skolmatsupplevelser. Har skummat igenom tråden och ser föga förvånande att fler minns skolans märkliga kokta potatis. Jag minns främst att potatisen hade en slemmig kärna och väldigt gul färg. Jag äter väldigt sällan kokt potatis och när jag gör det är det oftast nypotatis (villket är riktigt gott och något helt annat).
En äcklig rätt (som jag knappt vet om jag smakade) som var otäcka att bara lukta på och se var
hjärnsubstanscrepes, dvs crepes med någon sorts slemmig svampfyllning. Kommer också ihåg att jag hittade en broskbit i falukorven.
Pannkakorna var också vidriga, men det kan bero på att jag tvingades äta kalla pankakor utan något till på dagis. Mådde illa av dem och försökte gömma pannkakan i fickan
Bland mina favoriträtter från skolan finns
italiensk ostsoppa, denna serverades i lågstadiet då maten lagades på skolan (som för övrigt inte var särskilt stor), det bidrog säkert till bättre mat. Som tidigare nämnts var det kalas de få gånger
pizza och piroger serverades.
Gryta med kokosmjölk och en massa kryddor var också gott och min favorit på gymnasiet ( som förövrigt hade en grym salladsbuffe).