Jag hade annars mer än gärna fått skolmaten i repris livet ut, jag får ta till luppen att minnas det äckliga.. den gula potatisen som inte ens gick att dela med en yxa då isf.. och enda ska tilläggas. Svensk skolmat var världsbäst och svenska kockar har också tilldelats världspriser, utifrån mamsens mat. Med el. utan blod i köttet men allt kött har ursprungligen blid och lingon i kål är kulinarisk delikatess som småfjantar inte förstår sig på. Även att buljong istället för grädde som redning är direkt frankst recept, inte lätt att inte ha insyn i de hemliga recepten nej, mmåste göra ont att inte veta allt, usch det sätter säkert spår i tankevertksamheten.
En riktig kallops kunde nog ingen f¨å till det som mttnterna kunde, de var också fantastikska med levergrytan! jag ser dem som mästare i matlagning. De lagade mat med hjärtat, annat idag.. där ska ungen vara nationalekonom och politiker.. för att kanske gilla maten, och ev. inte förära dem spy-miner.
Förresten ingen köttfärssås kan tillagas som solrestaurangernas, har försökt få till det, men fick svettas rejält att inte komma i närheten

... såg inte heller många som satt och surade då heller, fast det kostade ca 0,75 öre per tallrik , lol