Citat:
kom att tänka på en insändare i lokalblaskan. En äldre herre, troligtvis adjunkt ondgjorde sig över att taxibilarna stod på tomgång timmar i sträck. Denne adjunkt hade troligtvis inte kört taxi och visste heller inte hur det är att sitta i en svinkall bil när det är -10 grader ute.
Jag tillstyrker givetvis tomgångskörning på vintern av de skäl som du har anfört. (Även om jag iofs tror att det är olagligt även då). Fina sommarnätter däremot: ge fan.
Citat:
Sen det här med taxiförare som tjoar
"BröööööööööölllllllVRÅÅÅÅÅÅÅÅÅLL!!" tror jag inte är så vanligt. Bor man i sthlms innerstad är det säker vanligare med ordinära fyllon som ropar så. Har själv bott på Söder, det var ovant ibörjan med all trafik och tjo o tjimmande, men efter ett tag vande jag mig. Är fiket på Tideliusgatan fortfarande ett populärt och frekvent taxiställe? Skulle inte du som bor där i närheten kunna lägga upp en film eller ljudfil med tjoandet, det vore intressant att lyssna till. Är det mycket tjoande? kanske får du höra en del "Jalla jalla " också?
Det var många år sedan mina föräldrar i all välmening sparkade ut mig från mitt älskade barndomshem på Tidelius, så idag har jag ingen välgrundad uppfattning om sakläget. Filmen vore olaglig, utöver de praktiska svårigheterna, så jag ser inga möjligheter.
Överhuvudtaget har detta, för mig oväntat, utvecklats till en principdiskussion om taxifik och de hatade innerstadsjävlarnas rättigheter/skyldigheter. Jag ville bara ge en liten anekdot från den tid då jag var 14-15 år, och jag trodde den skulle ge upphov till samma munterhet som hos mig själv.