Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-26, 01:28
  #16789
Medlem
Hej, jag är 23år arbetslös varit det ett tag, tänkte börja köra taxi för att få in pengar o samtidigt söka jobb eller eventuella utbildningar om jag hittar nån intressant vad tycker ni om det Flashback? Och vad ungefär kan jag förvänta mig att få ut i månaden om jag jobbar cirka 8h om dagen bor i Stockholm att tillägga.
Citera
2024-01-26, 09:51
  #16790
Medlem
Pissmasters avatar
Hur svårt är det att ha en chaufför som kör svart?

Är uber/bolt bättre än Taxi Kurir/Taxi Stockholm? Hur ofta får man stryk av blattegäng? Finns det folk som vill betala i "natura"?
Citera
2024-03-21, 01:26
  #16791
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vafaculo
Hej, jag är 23år arbetslös varit det ett tag, tänkte börja köra taxi för att få in pengar o samtidigt söka jobb eller eventuella utbildningar om jag hittar nån intressant vad tycker ni om det Flashback? Och vad ungefär kan jag förvänta mig att få ut i månaden om jag jobbar cirka 8h om dagen bor i Stockholm att tillägga.

8h om dagen? 13h räcker knappt! Sitt hellre hemma och lev på studiebidrag om du inte vill vara som en indisk slav
Citera
2024-03-21, 06:19
  #16792
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
Hur svårt är det att ha en chaufför som kör svart?

Är uber/bolt bättre än Taxi Kurir/Taxi Stockholm? Hur ofta får man stryk av blattegäng? Finns det folk som vill betala i "natura"?

Glöm Über / Bolt och Taxi Kurir, kör för något vettigt bolag istället.
Taxi Stockholm beter sig nedlåtande mot sina chaufförer, men intjäningen är ok och kunderna trevliga.
Citera
2024-03-26, 05:42
  #16793
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Finns det nån här inne i tråden som arbetat med taxi 40 år?
För / nackdel?

Vad har hänt med branschen som var bättre förr vs nu 2024 ?
Citera
2024-04-01, 01:55
  #16794
Medlem
Förr fanns det nästan bara svenska chaufförer.
Man fick alltid 10% dricks.
Alla var nöjda och glada.
Antal bilar var reglerat och fungerande , utom på nyårsafton.
Citera
2024-04-10, 01:24
  #16795
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackniggeryoe
Förr fanns det nästan bara svenska chaufförer.
Man fick alltid 10% dricks.
Alla var nöjda och glada.
Antal bilar var reglerat och fungerande , utom på nyårsafton.

Nu är det för mycket bilar och alla samlas på Arlanda och ingen tjänar ett skit. Snarare slagsmål vid laddastolparna.

Finns bara utländska förare idag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback