Vet inte alls vad folk har skrivit förut men här kommer en liten kort sammanställning av mina erfarenheter.
Att köra taxi när man studerar råkkar stärt!
Du kan få precis hur mkt du vill och DU bestämmer när du vill jobba. (Iallafall om du hittar en bra droskägare som har många bilar, brukar inte vara några problem)
Är du hungrig och jobbar hårt, så kommer du att tjäna mer än dom andra slögubbarna som löser korsord
Du får ut din provisionsbaserade lön DIREKT efter avslutat pass. Du behåller mao din del av lönen och lämna resterande av kontanterna till din droskägare.
Kör hårt, men var försiktig med att köra svart. Skulle en kund som du kör svart inte bli nöjd med sin åktur, och sen ringa till växeln för att klaga, så kan dom (iaf på göteborgs största bolag) se om du har haft på taxametern eller inte. Även VAR du kört och NÄR. storebror ser dig
MEN har du rent mjöl i påsen så är de bara till din fördel!
Lycka till!
Joda, här på västkusten behöver man oxå betala för att få gå kursen. 2 papp kan jag tänka mig att taxi Gbg tar för kalaset. Den kursen är på ca 7 dgr tror jag.
Eftersom man inte är anställd av nån när man går kursen och hela taxibranshen är ganska märklig, får man snällt pynta. Ett alternativ är att höra sig för o se om inte nån blivande droskägare kan tänka sig att ta den avgiften.
Att köra taxi när man studerar råkkar stärt!
Du kan få precis hur mkt du vill och DU bestämmer när du vill jobba. (Iallafall om du hittar en bra droskägare som har många bilar, brukar inte vara några problem)
Är du hungrig och jobbar hårt, så kommer du att tjäna mer än dom andra slögubbarna som löser korsord
Du får ut din provisionsbaserade lön DIREKT efter avslutat pass. Du behåller mao din del av lönen och lämna resterande av kontanterna till din droskägare.
Kör hårt, men var försiktig med att köra svart. Skulle en kund som du kör svart inte bli nöjd med sin åktur, och sen ringa till växeln för att klaga, så kan dom (iaf på göteborgs största bolag) se om du har haft på taxametern eller inte. Även VAR du kört och NÄR. storebror ser dig

MEN har du rent mjöl i påsen så är de bara till din fördel!
Lycka till!
Citat:
3500:- ??? Har aldrig hört talas om bolag som tar betalt för utbildningen, borde vara gratis då det ligger i deras intresse att få in nya förare. Men det är väl lite annorlunda marknad i stockholm än som här i uppsala t ex. Sen är ju utbildningen långt mer omfattande där också, pga den större "arbetsytan". Men ändå, 3500....
Ursprungligen postat av Banana
3500:- ??? Har aldrig hört talas om bolag som tar betalt för utbildningen, borde vara gratis då det ligger i deras intresse att få in nya förare. Men det är väl lite annorlunda marknad i stockholm än som här i uppsala t ex. Sen är ju utbildningen långt mer omfattande där också, pga den större "arbetsytan". Men ändå, 3500....Joda, här på västkusten behöver man oxå betala för att få gå kursen. 2 papp kan jag tänka mig att taxi Gbg tar för kalaset. Den kursen är på ca 7 dgr tror jag.
Eftersom man inte är anställd av nån när man går kursen och hela taxibranshen är ganska märklig, får man snällt pynta. Ett alternativ är att höra sig för o se om inte nån blivande droskägare kan tänka sig att ta den avgiften.