2018-05-04, 11:41
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Så du hittar med andra ord inga kommersiella flygbolag i Sverige som inte syns på radar, så det är därför du nu ännu en gång svarar på något helt annat gotcha.

Varför ska du ha reda på vilka Svenska kommersiella bolag som inte syns på flightradar24 när du uttryckligen säger att det aldrig är de som gör sig skyldiga till "chems"?

Citat:
Kommersiellt flyg syns alltid, chemtrails planen syns ALDRIG,

Gotcha!!
Citera
2018-05-04, 11:42
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Varför ska du ha reda på vilka Svenska kommersiella bolag som inte syns på flightradar24 när du uttryckligen säger att det aldrig är de som gör sig skyldiga till "chems"?

För du påstår att dom inte syns, så vilka syns inte? Kom loss bara, sitta och ljuga och klippa och klistra ger ju inte mycket.
Citera
2018-05-04, 11:45
Medlem
constants avatar
Citat:
För du påstår att dom inte syns, så vilka syns inte? Kom loss bara, sitta och ljuga och klippa och klistra ger ju inte mycket.
Alla flygplan syns inte, och alla flygplan syns inte alltid. Så enkelt är det. Det beror på hur systemet fungerar, vilka flygplan som har sina sändare igång om de ens har någon, och var mottagarna finns.

Har du förstått att det inte är en radar?
Citera
2018-05-04, 11:47
Medlem
Citat:

Minst 35% av planen du ser med blotta ögat syns inte på flightradar24 eftersom flightradar24 inte är en radarstation.
Majoriteten av alla plan syns på flygledarnas terminaler, dina så kallade "chemtrailplan" inkluderade!
Citera
2018-05-04, 11:48
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Minst 35% av planen du ser med blotta ögat syns inte på flightradar24 eftersom flightradar24 inte är en radarstation.
Majoriteten av alla plan syns på flygledarnas terminaler, dina så kallade "chemtrailplan" inkluderade!

Citat:
Ursprungligen postat av constant
Alla flygplan syns inte, och all flygplan syns inte alltid. Så enkelt är det. Det beror på hur systemet fungerar och var mottagarna finns.

Har du förstått att det inte är en radar?

Så kom loss då, era ord betyder precis ingenting här med alla våra bevis så vilket kommersiellt flygbolag i Sverige syns inte på radar?

Radar är radar så finns inget att förstå, ni vet inte ens vad ni argumenterar för längre. Jag påstår att chemtrail planen aldrig syns på radar och då försöker ni motbevisa detta genom att påstå att ännu mindre plan syns på radar, lysande.
Citera
2018-05-04, 11:49
Medlem
Citat:
Så kom loss då, era ord betyder precis ingenting här med alla våra bevis så vilket kommersiellt flygbolag i Sverige syns inte på radar?

Radar är radar så finns inget att förstå, ni vet inte ens vad ni argumenterar för längre. Jag påstår att chemtrail planen aldrig syns på radar och då försöker ni motbevisa detta genom att påstå att ännu mindre plan syns på radar, lysande. m

Du påstår ju att planen inte syns på flightradar24 som du nyss påstod inte är en radarstation.
Radar är radar, flightradar24 är INTE en "radar".

Flightradar24 visar enbart runt 65% av planen, vad fan är det du inte fattar?
Citera
2018-05-04, 11:52
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Du påstår ju att planen inte syns på flightradar24 som du nyss påstod inte är en radarstation.
Radar är radar, flightradar24 är INTE en "radar".

Som jag nyss påstod inte är en radarstation? Nej det var inte i närheten av vad jag gjorde men du erkänner ju nu att det inte finns något kommersiellt flygbolag i Sverige som inte syns på radar, därför du undviker frågan ännu en gång.
Citera
2018-05-04, 11:54
Medlem
Citat:
Som jag nyss påstod inte är en radarstation? Nej det var inte i närheten av vad jag gjorde men du erkänner ju nu att det inte finns något kommersiellt flygbolag i Sverige som inte syns på radar, därför du undviker frågan ännu en gång.

Och du påstår ju att Svenska kommersiella bolag aldrig gjort sig skyldiga till att spruta illusionära "chems" så vad vill du egentligen få fram? Att du är efterbliven och saknar slutledningsförmåga?

Ni chemdårar brukar ju dessutom påstå att det är "NATO"-kärror som sprutar vilket medför att den lägre graden 35% gäller för hur många plan som är utrustade med ADS-B som möjliggör att de syns på flightradar24 som INTE är en "radar".
Senast redigerad av LaurentiusLucidor 2018-05-04 kl. 11:58.
Citera
2018-05-04, 11:54
Medlem
Efter mitt tidigare inlägg så har jag pratat med 5 oberoende flygtekniker/mekaniker som har tjänstgjort i Sverige och utlandet på olika civila och militära institutioner. Ingen av dessa har någonsin sett eller hört talas om några tankar för kemikalier som skulle användas för spridning. De förklarade att både civila och militära flygplan har tankar för bränsle ( JET-A) samt för hydraulvätska samt liknande för bromsar ung samma som i bilar. Bränslet är en fraktion mellan diesel och bilbensin dock med höga krav på renhet och kvalitet.
Jag blev även anmodad av en annan i tråden att gå ut och studera verkligheten samt att skaffa utrustning för att verifiera förekomsten av chemtrails. Nu undrar jag var skaffar man den utrustningen och vad består den av? Någon i tråden som kan förklara?
Citera
2018-05-04, 11:55
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Och du påstår ju att Svenska kommersiella bolag aldrig gjort sig skyldiga till att spruta illusionära "chems" så vad vill du egentligen få fram? Att du är efterbliven och saknar slutledningsförmåga?

Du påstår att dom inte syns, så vilka syns inte? Frågan är inte svår att svara på.
Citera
2018-05-04, 11:55
Medlem
constants avatar
Citat:
Tror inte det finns något visst bolag som inte sänder ADS-B-signaler, däremot kan vissa bolag ha flygplan som saknar sändare, eller där sändaren inte är påkopplad alternativt defekt.

För att sedan signalen ska resultera i ett litet flygplan på din skärm krävs att någon med en mottagare som för tillfället fungerar och är igång, tar emot just den signalen.
Citat:
Radar är radar så finns inget att förstå, ni vet inte ens vad ni argumenterar för längre.
Radar är något helt annat än mottagare för ADS-B-signaler. Tekniken är inte ens i närheten.
Flightradar är absolut inte en radar. En radar kan exempelvis se flygvapnets Gripen, en sådan kan du inte se på Flightradar. Däremot SK-60.
Citat:
Jag påstår att chemtrail planen aldrig syns på radar och då försöker ni motbevisa detta genom att påstå att ännu mindre plan syns på radar, lysande.
Eftersom du inte har tillgång till en radar, så faller det hela.
Citera
2018-05-04, 11:59
Medlem
Citat:
Du påstår att dom inte syns, så vilka syns inte? Frågan är inte svår att svara på.

Företrädesvis Amerikanska flygplan syns enbart vid 35% av tillfällena du ser dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in