Citat:
Ursprungligen postat av
pewana
En sak är uppenbar i detta dravel, nämligen att du inte begriper vad begreppet "vetenskaplig teori" betyder.
Dessutom använder du ordet "troende" på ett obegripligt sätt. Vad menar du med "troende".
Jag lyssnar just på en låt där en kvinna pratar om chemtrails och hur det är en del av hjärntvätt av de troende. Låten heter "Vendetta Kingz - Spirit (Greater Than) Matter" och finns på youtube.
Hon förklarade att hjärntvätten går till så att ni ska tro på teorier som säger att ni inte ser några chemtrails enligt dom som ni litar på att kolla efter på den läskiga mardrömmen åt er.. som SMHI.
Chemtrails-vetare är väl lite för läskiga när dom är övertygande om vad dom vet och ser medans de troende säger att SMHI har koll åt oss och dom hittade ju inget som tyder på att kvarliggande spår täcker skyn.. och om dom syns så är det bara contrails som inte beter sig som contrails genom att dunsta på 30 sekunder.
Citat:
Ursprungligen postat av
madtop
Varför är det "fysiskt omöjligt"?
Varför kan inte stora mängder vattenånga bilda iskristaller när det är -50 grader kallt?
Ditt påstående strider mot bevisade fakta så du har onekligen en del att förklara.
Och jag kan väl tillägga att jag nyss spanande in ett par kvarliggande contrails.
(FB) Tråden om Chemtrails (sammanslagen tråd)
Som vi fysiskt vetande människor säkert har skrivit flera gånger här i tråden för er troende.. så övergår inte het ånga till iskristaller som är stora nog att flyga iväg i flera timmar. Om dom kunde göra det så kunde man inte köra bil i kallt väder på grund av alla kvarliggande moln som skapades bakom bilarna.. i din fantasivärld lixom.
Din bevisade fakta är inget annat än teorier som vem som helst kan hitta på. Både du och jag skulle kunna hitta på en big bang teori på 5 minuter.. eftersom vi inte behöver några vetenskpliga tester som bevisar att våran teori är fakta.
När ni säger att vetenskapliga teorier är precis som fakta så bevisar ni bara att ni inte greppar att en teori INTE gick eller går att vetenskapligt bevisa som faktaresultat genom återproducerbara tester.
Jag antar att vetenskapliga teorier är en teori som baseras på något annat helt ovesäntligt vetenskapligt test som "delvis"/kanske kan bevisa teorin och därför kallar dom teorin för vetenskaplig lol.. (som expanderande-universum-tester som "bevisar" en stor smäll av skapelse vetenskaplig teoretiskt enligt de treoden ateisterna) trots att teorier inte kan vara vetenskapliga så säger dom det vilket borde diskvalisera alla de vetenskapsmän som pratar om teorier.. från att få kalla sig för vetenskapsmän eftersom riktiga vetenskapsmän gör tester som bevisar saker.. dom håller inte på med teorier och jonglerar massa mumbo jumbo och låtsas som att deras teorier och galna fantasier är bevisad verklighet som en stor smäll av skapelse som hette big bang teori, och kvarliggande contrails lixom skärp till er lite.
Troende har inte klurat ut skillnaden mellan bevisad fakta och teorier som kallas för vetenskapliga.
Och detta bevisar ni allihopa.