2025-05-21, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Nej jag har inte fel, det är du som inte förstår vad jag skriver.

Jag säger att 100% av de strimmande flygplanen går att identifiera. Om du misslyckas med att identifiera dem så beror det på dig och inte på att de inte finns med i FR24.

Du har altså 100% koll på alla sprayande plan.
Gäller detta i hela Sverige och kanske andra länder ochså?
Hur klarar du detta?
Citera
2025-05-21, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam
Plan som inte sprayar är häller inte nåt jag gjort til huvudteman, bara nämnt då det relateras till Flightradar-observationer.
Du är i så fall hält skruvat i huvuden som vrider på elementer på det viset, upphängd i bagateller.

Det är väl inte bagateller att göra en empirisk studie på de strimmande flygplanen och på så sätt konstatera att det uteslutande handlar om vanliga passagerarplan.

Att studien sedan visar att det inte finns några mystiska chemplan som strimmar är ett faktum du får tugga i dig.
Citera
2025-05-21, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam
Du har altså 100% koll på alla sprayande plan.
Gäller detta i hela Sverige och kanske andra länder ochså?
Hur klarar du detta?

Nej självklart inte, jag har bara koll på de strimmande flygplan jag kan se. Och i de fallen handlar det uteslutande om vanliga passagerarplan.

Så man kan väl säga att det inte finns några chemtrails där jag befinner mig. Helt omöjliga att få syn på, handlar bara om contrails.
Citera
2025-05-21, 14:23
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ni har verkligen ingen som helst koll på när cirrusmoln och contrails skapas. De uppträder typisk när det drar in en front och varm och fuktig luft tvingas uppåt. Först skapas contrails och slöjmoln och därefter tätnar molntäcket mer och mer.

Man kan alltså göra en väderprognos utifrån förekomsten av contrails. Om det bildas mycket contrails och fjädermoln kommer det med stor sannolikhet att bli ett väderomslag.

Vad menar du med att "alla strimmande flygplan" syns via FR24 nu igen? Vad är "strimmande flygplan"?

Och har du mätt och analyserat alla strimmor som flygplan avger?
Citera
2025-05-21, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Vad menar du med att "alla strimmande flygplan" syns via FR24 nu igen? Vad är "strimmande flygplan"?

Du befinner dig i en tråd som behandlar contrails. Kondensationsstrimmor på svenska. Så vad fan tror du jag menar med strimmande flygplan?

Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Och har du mätt och analyserat alla strimmor som flygplan avger?

Jag har sett långt över 100 strimmande flygplan och har kollat upp dessa i FR24. Och samtliga av dessa var helt vanliga passagerarplan.

Eller uttryckt på ett annat sätt: Där jag befinner mig är det helt omöjligt att få syn på chemtrails, alla synliga strimmor är contrails. Jag har verklig helhjärtat försökt få syn på dessa chemplan men de finns aldrig där jag befinner mig.

För övrigt tycker jag att alla som tror på den här idiotisk konspirationsteorin ska göra samma sak. Kolla själva upp de strimmande flygplanen i FR24 så kommer ni kunna konstatera att de är synliga på FR24 och att det handlar om helt vanliga passagerarplan som flyger helt vanliga rutter.
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-05-21 kl. 14:41.
Citera
2025-05-21, 15:26
Medlem
Citat:
Du befinner dig i en tråd som behandlar contrails. Kondensationsstrimmor på svenska. Så vad fan tror du jag menar med strimmande flygplan?

Jag har sett långt över 100 strimmande flygplan och har kollat upp dessa i FR24. Och samtliga av dessa var helt vanliga passagerarplan.

Eller uttryckt på ett annat sätt: Där jag befinner mig är det helt omöjligt att få syn på chemtrails, alla synliga strimmor är contrails. Jag har verklig helhjärtat försökt få syn på dessa chemplan men de finns aldrig där jag befinner mig.

För övrigt tycker jag att alla som tror på den här idiotisk konspirationsteorin ska göra samma sak. Kolla själva upp de strimmande flygplanen i FR24 så kommer ni kunna konstatera att de är synliga på FR24 och att det handlar om helt vanliga passagerarplan som flyger helt vanliga rutter.

En annan sak som de som tror på cheeeeemtrails vanligen missar är att det är förbannat svårt att bara med ”ögonmått” avgöra var någonstans det där flygplanet man ser där uppe på himlen egentligen befinner sig rent geografiskt. T ex om man ser ett flygplan en bit över horisonten så är det svårt att veta hur långt bort det egentligen är, alltså över vilken punkt på jorden de flyger.

Jag kan ge ett exempel.
Jag flög till Arlanda-Rom och när vi flög över Öland och ”hörnet” på Blekinge, så kunde jag se Öresundsbron och Danmark långt där borta åt höger. Jag såg alltså tvärs över hela Sverige och in i Danmark, när jag var ovan Öland. Givetvis skulle så danskar samtidigt kunna se kondensslingor från mitt flygplan om den avgav sådana vid det tillfället.
Citera
2025-05-21, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
En annan sak som de som tror på cheeeeemtrails vanligen missar är att det är förbannat svårt att bara med ”ögonmått” avgöra var någonstans det där flygplanet man ser där uppe på himlen egentligen befinner sig rent geografiskt. T ex om man ser ett flygplan en bit över horisonten så är det svårt att veta hur långt bort det egentligen är, alltså över vilken punkt på jorden de flyger.

Jag kan ge ett exempel.
Jag flög till Arlanda-Rom och när vi flög över Öland och ”hörnet” på Blekinge, så kunde jag se Öresundsbron och Danmark långt där borta åt höger. Jag såg alltså tvärs över hela Sverige och in i Danmark, när jag var ovan Öland. Givetvis skulle så danskar samtidigt kunna se kondensslingor från mitt flygplan om den avgav sådana vid det tillfället.

Håller med, de flesta som tror på chemtrails fattar inte hur väl strimmorna syns även på avstånd och att ett flygplan som befinner sig 20 grader över horisonten befinner sig 3 mil bort.

Jag såg igår ett flygplan som la ut en lång och kvardröjande strimma. När jag kollade upp flygplanet i FR24 handlade det om en A320 från Finnar och som befann sig cirka 4 mil bort.
Citera
2025-05-22, 01:23
Medlem
Citat:
Håller med, de flesta som tror på chemtrails fattar inte hur väl strimmorna syns även på avstånd och att ett flygplan som befinner sig 20 grader över horisonten befinner sig 3 mil bort.

Jag såg igår ett flygplan som la ut en lång och kvardröjande strimma. När jag kollade upp flygplanet i FR24 handlade det om en A320 från Finnar och som befann sig cirka 4 mil bort.

Har ingen aning om hur många grader över horisonten vi som flög på marschhöjd på ca 10-11 000 m över Öland sett av någon på Danmarks kust mot Sverige, men det är i alla fall 10-20 mils sträcka som jag såg från flygplanet när det var över Öland och Blekinges och Skånes östkust och jag såg tvärs över hela Sverige bort till Danmark.

Här en bild jag tog då där man kan se Turning Torso och Öresundsbron fast mitt flygplan flög i luftrummet snett över Öland och strök utanför Simrishamn
https://ibb.co/r2n568LS

Mindre inzoomat så man ser ”hörnan” på skånekusten när man är utanför Simrishamn, med Öresundsbron inringad
https://ibb.co/hxXQjX5x
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2025-05-22 kl. 01:45.
Citera
2025-05-22, 07:13
Avstängd
SvartaVargens avatar
Fattar inte vad distansen på strimorna har för betydelse. Dom sprayar ju så högt dom kan för att blocka solen på så brett avstånd som möjligt.

Världen är sjuk, vakna upp ni som tvivlar. Bara för det sitter människa som förnerlar det som sker framför våra ögon så betyder det inte att det ej sker.

Detta har gjorts illegalt med geoengineering i flertalet amerikanska stater.
Citera
2025-05-22, 08:14
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaVargen
Fattar inte vad distansen på strimorna har för betydelse. Dom sprayar ju så högt dom kan för att blocka solen på så brett avstånd som möjligt.

Världen är sjuk, vakna upp ni som tvivlar. Bara för det sitter människa som förnerlar det som sker framför våra ögon så betyder det inte att det ej sker.

Hur kan du ha så bra koll på USA? Du besöker väl inte konspirationsteorisidor?
Citera
2025-05-22, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hur kan du ha så bra koll på USA? Du besöker väl inte konspirationsteorisidor?

Varfor inte besöka sidor som syslar med att exponera och avslöja konspirationer? Konspirationer är ju kriminella händelsar som måste avslöjas. Dom som ställer i stand kriger och elende är ju banditer och parasiter. Dom måste rensas bort, men ni förnekare skyddar dom aktivt med att konstant motarbeta sanningssökarna.
Det är absolut inte rätt.
Citera
2025-05-22, 09:13
Medlem
Citat:
Fattar inte vad distansen på strimorna har för betydelse.

Om du vill identifiera flygplanet i t.ex FR24 så måste du såklart veta hur långt bort flygplanet är.

Jag finner det märkligt att så få chemtroende är intresserade av att kolla upp fakta och söka svar. Ni är ointresserade av att läsa på om molnbildning, ni är ointresserade att lyssna på icke troende, ni skiter i att leta efter flygplatser och ni vill inte kolla upp flygplanen i FR24. Det är som att ni egentligen är helt ointresserade av ämnet utan mest vill ha något att gnälla om.

Citat:

Har det fått någon effekt eller är lagen helt meningslös?

Det är ju en sak att förbjuda icke existerande chemtrails och en helt annan sak få contrails och naturlig molnbildning att försvinna. Jag är övertygad om att det strimmas lika mycket ovanför Tennessee idag som för ett år sedan av den enkla anledningen att det handlar om contrails och inte chemtrails.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in