2017-05-18, 11:39
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Dina fotografier visar inte 4 flygplan som flyger i bredd.
Vi tar det igen,på två av bilderna var det 4 plan i bredd vi såg dom när de flög över

Samtliga dina fotografier visar strimmor som har varit minst 2 mil bort.
den jag menade var rakt över högakustenbron
Citera
2017-05-18, 11:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Jag skulle inte förneka,jag är inte ett chemtroll bara orolig hur hälsan för barn o barnbarn kan påverkas,och upprörd att sverige har vikit ner sig för nato..

Du har redan förnekat dem även fast du inte sett bilderna...

Men de försvann omgående nästan och syntes bara en liten bit bakom planet..
(FB) Tråden om Chemtrails (sammanslagen tråd)

ser ingen anledning att lägga ner mer jobb på att mata troll.
Citera
2017-05-18, 11:47
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
den jag menade var rakt över högakustenbron
Bilden med 4 plan var de första bildsetet jag lade upp. Bilden med mörk och ljus strimma var rakt över hkbron. Varför diskuterar vi inte fenomenet utan att du attackerar min trovärdighet aggresivt?. Jag är en enkel och ärlig person som härstammar från norrbotten och att ljuga och hitta på är inte min stil. Jag säger inte som tramspellar att det är mindcontrol och förgiftning av befolkning. Titta igenom mina bilder i tråden,tycker du att det ser normalt ut så är jag ok med det...
Citera
2017-05-18, 11:50
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du har redan förnekat dem även fast du inte sett bilderna...

Men de försvann omgående nästan och syntes bara en liten bit bakom planet..

ser ingen anledning att lägga ner mer jobb på att mata troll.
Ja alltså de jag såg iaf,skulle gärna se omanipulerade foton från 70tal med strimmor så långt ögat når. Jag är absolut ej ngt troll utan tror vi missförstod varandra..
Citera
2017-05-18, 12:02
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Sen har viss forskning visat på aluminiumoxid och andra ämnen ökat 1000 falt och aluminiumoxid utvinns ur bauxit i smältugnar under mkt höga temperaturer.
Sedan sade p1 för ngn dag sedan att kol hos personer som aldrig rökt har ökat markant.
Och långvariga övre luftväginfektioner o lunginflammationer med. De som kallar sig visselblåsare inom ämnet påstår att det är kopplat till fenomenet chemtrails. Man blir orolig eftersom ämnen partiklar som läggs ut däruppe tar med sig ner till oss såsom mögelsporer och bakterier vi normalt sett inte ska komma i kontakt med...

När det gäller KOL hos personer som inte rökt är det nog garanterat främst avgaser från bilar och liknande som är ansvariga. Detta får vi i oss betydligt mer koncentrerat än flygavgaser och dieselavgaser ger dessutom upphov till mer partiklar.
Citera
2017-05-18, 12:03
Medlem
Citat:
Sen har viss forskning visat på aluminiumoxid och andra ämnen ökat 1000 falt och aluminiumoxid utvinns ur bauxit i smältugnar under mkt höga temperaturer.
Sedan sade p1 för ngn dag sedan att kol hos personer som aldrig rökt har ökat markant.
Och långvariga övre luftväginfektioner o lunginflammationer med. De som kallar sig visselblåsare inom ämnet påstår att det är kopplat till fenomenet chemtrails. Man blir orolig eftersom ämnen partiklar som läggs ut däruppe tar med sig ner till oss såsom mögelsporer och bakterier vi normalt sett inte ska komma i kontakt med...

Då finns det alltså bot mot KOL?
Lustigt att de läkare jag känner inte nämnt något om det....
För du menar väl inte att "eliten" gasar ihjäl sig själva va?

Om man ska leta anledning till KOL kan man istället börja leta på marknivå, dieselbilar alltså och dess avgasrening, finns ett likhetstecken mellan antalet partiklar och diesel och det är inte vilken generation av motor det sitter i, det är hur mycket diesel det går igenom den.

Med senaste "rena" motorn blir det nästan inga partiklar jämfört med en gammal -70tals motor.......jo, dom är bara så små nu att de inte är mätbara.........
Det finns forskning på detta, sök och du ska finna, nu menar jag riktig forskning alltså och inte youtubehittepå, ska finnas en svensk forskningpå....karolinska kanske...? Minns ej 100% då det var ett tag sen jag såg den.

Contrails fanns på -70 talet, på -80talet och -90talet, att du är för ung att sett de är inget skäl att tro på de som försöker få dig att tro att det inte fanns.......
Citera
2017-05-18, 12:07
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Kolvmotordrivna propellerplan gav helt naturligt mindre kondensstrimmor eftersom dom normalt inte kommer upp till dom höjder där kondensstrimmor lätt bildas så när det gäller kolvmotordrivna flygplan från WWII så kan det mycket väl ha varit rökstrimmor snarare än kondensstrimmor. Man ser ju normalt inga kondensstrimmor från plan som startar och landar på t ex Arlanda eftersom det inte är dom rätta förutsättningarna på låg höjd för att kondensstrimmor skall bildas. Fukten i avgaserna löses bara upp där. Är först när planen kommit upp på hög höjd som vattenångan i avgaserna fryser till synliga iskristaller och sådan höjd når man mycket sällan med kolvmotordrivna plan.
Bombplanet B17 som förekom i flygraiderna övet Tyskland på den tiden har en max flyghöjd på 10850 meter med kolvmotorer. Eftersom även bensin bildar vattenånga och koldioxid vid förbränning så bildas kondensstrimmor även efter dessa. De var inga dåliga förbrännare, tvärtom var de så bra de kunde bli för annars skulle inte motorerna hålla så länge.
Wikipedia om B-17
Citera
2017-05-18, 12:21
Medlem
Tajger66s avatar
Citat:

Hur resonerar du här, skulle de tillföra något tex bauxit i bränslet som sen förbränns i jetmotorerna? En jetmotor är mycket känslig och de skulle inte äventyra motorns känsliga delar med aluminiumoxid, det är rena döden för en sån motor då det skulle byggas beläggningar på turbinblad mm och för att inte tala om injektorerna som skulle sätta igen, bli täta. Du menar kanske att de har en anläggning ombord för att bränna eller ja jag vet inte hur du tänkt dig att det skulle fungera. Att det inte finns separata tankar för detta har vi redan konstaterat.

Du kan med fog vara orolig för din och våra barns hälsa då vi redan släpper ut så mycket föroreningar att vi bevisligen blir sjuka av det men att de skulle behöva späda på detta med chemtrails, nä det finns ingen anledning alls. Då undrar jag varför motortillverkarna hela tiden förbättrar effektiviteten på jetmotorer för att sen, ja sprida ut än mer gift an vad de sparat in?

Jag har redan i ett tidigare inlägg räknat på kostnaden för att sprida chemtrails för att motbevisa att det skulle göras för att tex läkemedelsindustrin ska tjäna mer pengar. Det gick inte ihop för chemtrailandet skulle överstiga eller äta upp vinsterna de redan har. Det är dyrt att flyga omkring med ett jetplan modell Boeing 737 och ännu dyrare att flyga med militära plan likt JAS. I det inlägget räknade jag ändå inte på löner för piloter markpersonal och ev tillverkning och handhavande av vad det nu är i det påstådda chemet.
Citera
2017-05-18, 13:04
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kkkrim
Då finns det alltså bot mot KOL?
Lustigt att de läkare jag känner inte nämnt något om det....
För du menar väl inte att "eliten" gasar ihjäl sig själva va?

Om man ska leta anledning till KOL kan man istället börja leta på marknivå, dieselbilar alltså och dess avgasrening, finns ett likhetstecken mellan antalet partiklar och diesel och det är inte vilken generation av motor det sitter i, det är hur mycket diesel det går igenom den.

Med senaste "rena" motorn blir det nästan inga partiklar jämfört med en gammal -70tals motor.......jo, dom är bara så små nu att de inte är mätbara.........
Det finns forskning på detta, sök och du ska finna, nu menar jag riktig forskning alltså och inte youtubehittepå, ska finnas en svensk forskningpå....karolinska kanske...? Minns ej 100% då det var ett tag sen jag såg den.

Contrails fanns på -70 talet, på -80talet och -90talet, att du är för ung att sett de är inget skäl att tro på de som försöker få dig att tro att det inte fanns.......
Du jag är 50 plus....
Citera
2017-05-18, 13:08
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tajger66
Hur resonerar du här, skulle de tillföra något tex bauxit i bränslet som sen förbränns i jetmotorerna? En jetmotor är mycket känslig och de skulle inte äventyra motorns känsliga delar med aluminiumoxid, det är rena döden för en sån motor då det skulle byggas beläggningar på turbinblad mm och för att inte tala om injektorerna som skulle sätta igen, bli täta. Du menar kanske att de har en anläggning ombord för att bränna eller ja jag vet inte hur du tänkt dig att det skulle fungera. Att det inte finns separata tankar för detta har vi redan konstaterat.

Du kan med fog vara orolig för din och våra barns hälsa då vi redan släpper ut så mycket föroreningar att vi bevisligen blir sjuka av det men att de skulle behöva späda på detta med chemtrails, nä det finns ingen anledning alls. Då undrar jag varför motortillverkarna hela tiden förbättrar effektiviteten på jetmotorer för att sen, ja sprida ut än mer gift an vad de sparat in?

Jag har redan i ett tidigare inlägg räknat på kostnaden för att sprida chemtrails för att motbevisa att det skulle göras för att tex läkemedelsindustrin ska tjäna mer pengar. Det gick inte ihop för chemtrailandet skulle överstiga eller äta upp vinsterna de redan har. Det är dyrt att flyga omkring med ett jetplan modell Boeing 737 och ännu dyrare att flyga med militära plan likt JAS. I det inlägget räknade jag ändå inte på löner för piloter markpersonal och ev tillverkning och handhavande av vad det nu är i det påstådda chemet.
Eftersom fenomenet är militärt och locket är pålagt över diskussion lr seriös forskning,gör det hela lite svårdiskuterat. Jag vet inte 100 vad som sker bara observerar konstigt flygbeteende och att de planen ej syns på flightradar. Man blir bara fundersam och lite orolig,o vill försöka visa på fenomenet och hitta en trolig plan med det hela....
Citera
2017-05-18, 13:09
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ja alltså de jag såg iaf,skulle gärna se omanipulerade foton från 70tal med strimmor så långt ögat når. Jag är absolut ej ngt troll utan tror vi missförstod varandra..

Troll är du nog inte men du är uppenbarligen en chemtrails-troende som väljer att förneka de bevis som finns.

Varför tror du att böcker tryckta på 50- till 90-talet innehåller manipulerade bilder?
Varför väljer du att inte tro på alla de vittnen som påstår att de har sett kvardröjande strimmor sedan lång tid tillbaka.
Varför väljer du att kalla mig lögnare när jag påstår att jag såg kvardröjande strimmor på 70-talet?
Citera
2017-05-18, 13:23
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Du jag är 50 plus....
Själv är jag 60+ och minns strimmor sedan 60-tal. Jag har en bild i ett familjefotoalbum från 1964 som visar en strimma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in