Citat:
Ursprungligen postat av
Bigzy
Visst mår jag dåligt över att läsa om chemtrails, det är sorgligt.
Men missar vi inte att vi själva åker på semester i tunga flygplan som också spyr ut chemtrails i luften.
Avgaser som förorenar och ger oss sjukdomar, varför gör vi såhär

?
Anledningen ligger alltså i grund och botten i hur vi, du, jag agerar tillsammans.
Visst kan man må dåligt när man ser hur korkade människor det finns som tror på sådant här, jag blir själv smått beklämd.
Sen är det självklart så att flygplansavgaser likväl som bilavgaser, rök från industrier och alla andra avgaser ställer till problem i naturen. Det är dock inte det som kallas chemtrails. Flygplansavgaser är inte något jätteproblem ur miljösynpunkt, de beräknas exempelvis stå för 2-4 % av människans CO2-utsläpp (Den högre siffran tar hänsyn till vattenångans annorlunda inverkan då den släpps ut på hög höjd jämfört med vid marknivå och omräknas till s.k. CO2-ekvivalenter. Snuggyz som är så kunnig kan säkert berätta mer om detta

)
Det riktigt patetiska i denna visa är att samma personer som tror på och/eller predikar om chemtrails
så ofta förnekar de verkliga problemen med avgaser. Det verkar som att det är viktigare för dem att vara avvikande än att söka och tala om sanningen.