2017-05-18, 13:24
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Bilden med 4 plan var de första bildsetet jag lade upp. Bilden med mörk och ljus strimma var rakt över hkbron.

Min och de flesta andras tolkning är att strimmorna du såg "rakt över hkbron" i själva verket är 2-4 mil ifrån bron.
https://www.pixeltopic.com/image/cwqnltnvezoluhc/

Och det spär väl bara på min tes om att vissa människor har ytterst svårt att begripa vad de ser och varför de har svårt att hitta planen på FR24.
Senast redigerad av madtop 2017-05-18 kl. 13:27.
Citera
2017-05-18, 13:28
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Troll är du nog inte men du är uppenbarligen en chemtrails-troende som väljer att förneka de bevis som finns.

Varför tror du att böcker tryckta på 50- till 90-talet innehåller manipulerade bilder?
Varför väljer du att inte tro på alla de vittnen som påstår att de har sett kvardröjande strimmor sedan lång tid tillbaka.
Varför väljer du att kalla mig lögnare när jag påstår att jag såg kvardröjande strimmor på 70-talet?
(FB) Tråden om Chemtrails (sammanslagen tråd)
Jag visade på hur man lägger strimmor i barnfilmer och legokartongbilder . Det finns filmer som visar på att från originalfilmen mot samma film idag så finns det strimmor men ej originalfilmen.
Tja jag vill absolut inte kalla ngn för lögnare,jag förstår helt enkelt att,om vi är i ungefär samma ålder hur du kunnat se de här avgasmolnen på tex 70-80 tal och ingen av min relativt stora umgängeskrets och jag själv inte sett detta fenomen. Jag vet inte hur jag ska förklara det,önskar att jag kunnat hitta gamla foton här hemma som visat på det,då skulle jag nog släppa ämnet. Men alla plan kors o tvärs gör att många har reagerat här uppe,och tycker som jag att det ser märkligt ut. Du kanske skulle kanske komma på en bira ngn semestervecka 😀 o titta själv hur det der ut så kan vi diskutera. De flesta jag pratat med om detta blir som jag fundersam och orolig vad det är dom släpper ut.
Mvh// nezzom
Citera
2017-05-18, 13:30
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Min och de flesta andras tolkning är att strimmorna du såg "rakt över hkbron" i själva verket är 2-4 mil ifrån bron.
https://www.pixeltopic.com/image/cwqnltnvezoluhc/

Och det spär väl bara på min tes om att vissa människor har ytterst svårt att begripa vad de ser och varför de har svårt att hitta planen på FR24.
Ja det såg så iaf ut som rakt ovanför oss...
Citera
2017-05-18, 13:35
Medlem
madtops avatar
Citat:
Jag vet inte hur jag ska förklara det,önskar att jag kunnat hitta gamla foton här hemma som visat på det,då skulle jag nog släppa ämnet.

Du kan ju alltid köpa någon av böckerna från 50-90-talet som har fotografier med strimmor. Du kan t.ex slå till på den här boken som är från 90-talet:
https://www.amazon.com/Peterson-First-Guide-Clouds-Weather/dp/0395906636

Citat:
Du kanske skulle kanske komma på en bira ngn semestervecka 😀 o titta själv hur det der ut så kan vi diskutera.
Mvh// nezzom

Jag nöjer med att studera himlen 40 mil söder om dig. Och här finns i alla fall inga konstiga chemtrails... det enda jag lyckas spana in är contrails efter vanliga passagerarplan som är synliga på FR24.
Senast redigerad av madtop 2017-05-18 kl. 13:44.
Citera
2017-05-18, 13:55
Medlem
constants avatar
Citat:
Jag visade på hur man lägger strimmor i barnfilmer och legokartongbilder . Det finns filmer som visar på att från originalfilmen mot samma film idag så finns det strimmor men ej originalfilmen.
Kan du länka till något sådant?
Citera
2017-05-18, 14:02
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Du kan ju alltid köpa någon av böckerna från 50-90-talet som har fotografier med strimmor. Du kan t.ex slå till på den här boken som är från 90-talet:
https://www.amazon.com/Peterson-First-Guide-Clouds-Weather/dp/0395906636

Jag nöjer med att studera himlen 40 mil söder om dig. Och här finns i alla fall inga konstiga chemtrails... det enda jag lyckas spana in är contrails efter vanliga passagerarplan som är synliga på FR24.

En intressant diskussion som kan infinna sig,är vad kommer sig fenomenet ifrån?. Som tog fart strax efter 00 talet varför fanns inte diskussione innan?. Om jag googlar ämnet så kommer ju mkt upp,mkt virrpannor det medges,men enligt newsvoice har nasa erkänt detta. Är allt bara "foliehatt"?. Jag har alltid trott att i strömmen av info så finns det korn av sanning. Titta bara på hur usa kan kolla våra datorer tvapparater telefoner mm,håll med att dom har stora medel till sitt forfogande. Jag hoppas iaf att min oro är obefogad det vore ju fruktansvärt om nato använder våran luft och luftrum för att spionera på ryssland...
Citera
2017-05-18, 14:06
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Kan du länka till något sådant?
Titta gärna hela filmen,men från ca 2.30 börjar barnpropagandan
https://youtu.be/IqiASyd_T0k
Citera
2017-05-18, 14:17
Medlem
constants avatar
Citat:
Titta gärna hela filmen,men från ca 2.30 börjar barnpropagandan
https://youtu.be/IqiASyd_T0k
Trodde du menade att man lagt till strimmor som inte funnits med på originalet.

Att det finns strimmor är inte konstigare än att det finns träd eller hus.
Citera
2017-05-18, 14:20
Medlem
madtops avatar
Citat:
En intressant diskussion som kan infinna sig,är vad kommer sig fenomenet ifrån?. Som tog fart strax efter 00 talet varför fanns inte diskussione innan?
Folk har väl alltid trott på en massa saker. Förr trodde man på häxor, tomtar och åskgudar. Idag har den tron ersatts av modernare trosåskådningar såsom kristaller, farliga vaccin och chemtrails.

Citat:
Jag har alltid trott att i strömmen av info så finns det korn av sanning.
Det är en lite naiv inställning. Det finns gott om "strömmar" som informerar om t.ex Flat Earth, Gang Stalking & Alien Shiftshapers. Och det finns väl lika mycket korn av sanning i de teorierna som det det finns i "chemtrails".

Citat:
Jag hoppas iaf att min oro är obefogad det vore ju fruktansvärt om nato använder våran luft och luftrum för att spionera på ryssland...

Så din tes är att NATO lägger ut strimmor över Härnösand för att spionera på Ryssland? Det borde finnas enklare sätt att spionera - speciellt med tanke på att strimmorna är tämligen värdelösa som verktyg för spionage.
Senast redigerad av madtop 2017-05-18 kl. 14:24.
Citera
2017-05-18, 14:44
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
En intressant diskussion som kan infinna sig,är vad kommer sig fenomenet ifrån?. Som tog fart strax efter 00 talet varför fanns inte diskussione innan?. Om jag googlar ämnet så kommer ju mkt upp,mkt virrpannor det medges,men enligt newsvoice har nasa erkänt detta. Är allt bara "foliehatt"?. Jag har alltid trott att i strömmen av info så finns det korn av sanning. Titta bara på hur usa kan kolla våra datorer tvapparater telefoner mm,håll med att dom har stora medel till sitt forfogande. Jag hoppas iaf att min oro är obefogad det vore ju fruktansvärt om nato använder våran luft och luftrum för att spionera på ryssland...

Nej, NASA har bara berättat att de sedan 40 år tillbaka (vilket går stick i stäv med teorierna om att chemtrails skulle vara något nytt) skickar upp raketer (s.k. sounding rockets) som bland annat kan släppa ut spårämnen som lithium eller barium för att se hur vindarna blåser högt upp i atmosfären..

Newsvoice och Sassersson är idioter och lögnare som medvetet förfalskar, förvanskar och klipper bort delar som motbevisar det de vill hitta på...

https://www.nasa.gov/mission_pages/sounding-rockets/index.html
https://www.nasa.gov/mission_pages/sounding-rockets/tracers/faqs.html

Här diskuteras samma telefonsamtal som newsvoice citerat delar ur: https://www.metabunk.org/debunked-nasa-scientist-admitting-chemtrails-for-decades-actually-sounding-rockets.t2009/
Citera
2017-05-18, 14:51
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Men snälla... newsvoice? Ingen källkritik alls? Sveriges största foliehattsida...
En blogg hos Vetenskap och Folkbildning
Citera
2017-05-18, 14:56
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Trodde du menade att man lagt till strimmor som inte funnits med på originalet.

Att det finns strimmor är inte konstigare än att det finns träd eller hus.
Göta kanal kanalkungens hemlighet på slutet är en strimma inlagd som "flimrar"så att man måste titta på den..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in