2017-05-18, 11:20
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
du missar poängen att strimmorna du såg kommer från flygplan som befann sig 2-4 mil från din position.

Och jag är ganska övertygad om att det på eftermiddagen fanns gått om flygplan inom 4 mils radie. Under två timmar på eftermiddagen passerade:
SAS46, SAS1017, NAX43, SAS1012, SAS1035, NTJ32, SCW268, NAX14, SAS069, BRX054, NTJ3JA, SAS2002, NAX15, SAS013, NAX44, NAX4097, SAS2030

Är du säker på att det inte var ett av ovan plan som skapade strimmor?
Det var i stort nästan rakt över oss...
Citera
2017-05-18, 11:21
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hur förklarar ni troende att mängder av privatpersoner (mig själv inkluderad) har massor av privata foton från 70-talet och framåt där det syns tydliga contrails?
Jag har lagt upp många konstiga bilder,lägg gärna upp dina så vi får se..
Citera
2017-05-18, 11:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Men de försvann omgående nästan och syntes bara en liten bit bakom planet..

Tramsar du med oss? Det finns mängder av bilder med långa contrails från den tiden, contrails som korsar varandra osv och säkert även obegränsat med super 8-filmer och tidiga videos (sådana har dock inte jag, jag har endast gamla foton med lååååånga contrails i min privata samling..)
Citera
2017-05-18, 11:24
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Nej jag skämtade lite,de plan jag kollar på som flyger i formationer om 4 som jag sett och lägger ut molndis syns ej på flightradar och gissar på militära natoplan..
Molndiset skulle jag gissa är vanliga kontrails.
Citera
2017-05-18, 11:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag har lagt upp många konstiga bilder,lägg gärna upp dina så vi får se..

Då måste jag scanna och retuschera eller klippa bort motiven - fotona är inte fokuserade på spåren utan det är vanliga familje / fest / egendomsbilder... Är dessutom helt övertygad om att du bara kommer förneka dem, påstå att de är nyare än de är, påstå att strimmorna försvann 2 sekunder senare osv..
Vad skulle det vara bra för?
Citera
2017-05-18, 11:25
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ja vi komner ju ej längre än såhär,och för sista gången från min sida. Jag har studerat himlen och faschinerats av plan och kollat efter strimmor sen jag var liten pöjk.
Och har aldrig före ca 00 sett detta fenomen.

Nej vi kommer verkligen inte längre.

Även jag har kollat efter strimmor sedan jag var liten pojk och jag har sett kvardröjande strimmor sedan 70-talet.

Vi har även länkat till böcker och fotografier från 40-90 talet som beskriver fenomenet. Så vi kan slå fast att kvardröjande strimmor verkligen inte är något nytt.
Citera
2017-05-18, 11:26
Medlem
madtops avatar
Citat:

Men dina fotografier visar strimmor som är minst 2 mil bort...
Citera
2017-05-18, 11:27
Medlem
madtops avatar
Citat:
Nej jag skämtade lite,de plan jag kollar på som flyger i formationer om 4 som jag sett och lägger ut molndis syns ej på flightradar och gissar på militära natoplan..

Jag vill gärna se fotografier på det du påstår.
Citera
2017-05-18, 11:29
Medlem
nezzoms avatar
Sen har viss forskning visat på aluminiumoxid och andra ämnen ökat 1000 falt och aluminiumoxid utvinns ur bauxit i smältugnar under mkt höga temperaturer.
Sedan sade p1 för ngn dag sedan att kol hos personer som aldrig rökt har ökat markant.
Och långvariga övre luftväginfektioner o lunginflammationer med. De som kallar sig visselblåsare inom ämnet påstår att det är kopplat till fenomenet chemtrails. Man blir orolig eftersom ämnen partiklar som läggs ut däruppe tar med sig ner till oss såsom mögelsporer och bakterier vi normalt sett inte ska komma i kontakt med...
Citera
2017-05-18, 11:31
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Jag vill gärna se fotografier på det du påstår.
Men dom finns ju i tråden lite bakåt som du avfärdat som nonsens. Det vi häruppe tycker ser märkligt ut har du inte fäst ngt större avseende vid...
Citera
2017-05-18, 11:37
Medlem
madtops avatar
Citat:
Men dom finns ju i tråden lite bakåt som du avfärdat som nonsens. Det vi häruppe tycker ser märkligt ut har du inte fäst ngt större avseende vid...

Dina fotografier visar inte 4 flygplan som flyger i bredd.

Citat:

Samtliga dina fotografier visar strimmor som har varit minst 2 mil bort.
Citera
2017-05-18, 11:37
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Då måste jag scanna och retuschera eller klippa bort motiven - fotona är inte fokuserade på spåren utan det är vanliga familje / fest / egendomsbilder... Är dessutom helt övertygad om att du bara kommer förneka dem, påstå att de är nyare än de är, påstå att strimmorna försvann 2 sekunder senare osv..
Vad skulle det vara bra för?
Jag skulle inte förneka,jag är inte ett chemtroll bara orolig hur hälsan för barn o barnbarn kan påverkas,och upprörd att sverige har vikit ner sig för nato..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in