2017-05-18, 10:58
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Är du säker på att du kan tolka vad du ser? Med tanke på vinkeln mellan horisont och dina fotograferade strimmor skulle jag gissa att flygplanen befinner sig 2-4 mil bort. Du ska mao inte söka efter flygplan som finns på platsen du befinner dig utan du ska söka efter flygplan som befinner sig flera mil från din position.

Jag gjorde en snabb koll på FR24 på trafik den 12/5 och det fullkomligen dräller av flygplan i en 4 mils radie från Högakustenbron. Mellan kl 7 och kl 9 passar följande plan som passar in på dina foton: AFL150, SAS1012, SAS1004, SAS024, NAX53, NAX4095, SCW256, SAS1013 NJT315,SAS2023,NAX8GH, UAE230, NAX4096,SAS005
Det var på eftermiddagen när vi såg planen..
Senast redigerad av nezzom 2017-05-18 kl. 11:01.
Citera
2017-05-18, 11:00
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Hur vet du om de olika strimmornas faktiska beskaffenhet?

De kanske kommer från olika flygplan, med olika motorer, med olika gaspådrag, har olika täthet, kan ligga på olika höjd, kan ligga i olika temperatur, kan ligga i olika lufttryck, kan ligga i områden med olika luftfuktighet.....

Precis som att moln kan se olika ut i form och nyanser fast de ser ut att ligga nära varandra, eller olika bilar kan ge olika utseende eller mängd synliga avgaser fast de kör runt en i trafiken, så kan kondesslingor från flygplan se olika ut med.

Att du sen inte sett kondesslingor före 80talet, eller vad du nu påstod, betyder inte ett skit. Jag såg min första Ferrari 1973, betyder det att Ferrari inte existerade före 1973.....?

Kondesslingor från flygplan finns bevittnat, fotograferat, och dokumenterat från flygets barndom näst intill. T ex finns det bilder på kondenslingor efter bombplanen under WW2
Det var plan med kolvmotorer som var propellerdrivna med mkt dålig förbränning
Citera
2017-05-18, 11:00
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Likaväl som man är noga med att lägga in strimmor i barnfilmer och äldre filmer så fakear man bilder för att folk ska tro att det alltid sett ut så här. Hävdar bestämt att det inte såg ut så här före 2000 och alla här jag känner säger samma som mig. De som är yngre har ju inte sett hur det såg ut innan 00 talet och är pådyvlade fakefakta...
Jag vet att kondensstrimmor fanns redan då jag var barn på sjuttiotalet. Sedan att det är fler strimmor idag är fullt naturligt då det går betydligt fler plan idag än på sjuttiotalet.
Citat:
Det var plan med kolvmotorer som var propellerdrivna med mkt dålig förbränning
Kolvmotordrivna propellerplan gav helt naturligt mindre kondensstrimmor eftersom dom normalt inte kommer upp till dom höjder där kondensstrimmor lätt bildas så när det gäller kolvmotordrivna flygplan från WWII så kan det mycket väl ha varit rökstrimmor snarare än kondensstrimmor. Man ser ju normalt inga kondensstrimmor från plan som startar och landar på t ex Arlanda eftersom det inte är dom rätta förutsättningarna på låg höjd för att kondensstrimmor skall bildas. Fukten i avgaserna löses bara upp där. Är först när planen kommit upp på hög höjd som vattenångan i avgaserna fryser till synliga iskristaller och sådan höjd når man mycket sällan med kolvmotordrivna plan.
Senast redigerad av Jonas1968 2017-05-18 kl. 11:08.
Citera
2017-05-18, 11:07
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Jag vet att kondensstrimmor fanns redan då jag var barn på sjuttiotalet. Sedan att det är fler strimmor idag är fullt naturligt då det går betydligt fler plan idag än på sjuttiotalet.
Ja vi komner ju ej längre än såhär,och för sista gången från min sida. Jag har studerat himlen och faschinerats av plan och kollat efter strimmor sen jag var liten pöjk.
Och har aldrig före ca 00 sett detta fenomen.
Vi kan väl iaf enas om att OM det är militärt så är det i stort sett omöjligt att hitta fakta och länkar om ämnet. Bifogar ngt som ni kallar fakenews. Men kolla in lite vad som skrivs
http://newsvoice.se/2014/06/27/nasa-tjansteman-medger-att-de-anvander-chemtrails/
Citera
2017-05-18, 11:09
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ja vi komner ju ej längre än såhär,och för sista gången från min sida. Jag har studerat himlen och faschinerats av plan och kollat efter strimmor sen jag var liten pöjk.
Och har aldrig före ca 00 sett detta fenomen.
Vi kan väl iaf enas om att OM det är militärt så är det i stort sett omöjligt att hitta fakta och länkar om ämnet. Bifogar ngt som ni kallar fakenews. Men kolla in lite vad som skrivs
http://newsvoice.se/2014/06/27/nasa-tjansteman-medger-att-de-anvander-chemtrails/
Mycket konstigt då jag tydligt mins kondensstrimmor från flygplan redan då jag var liten pöjk på 70-talet.
Citera
2017-05-18, 11:10
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Kolvmotordrivna propellerplan gav helt naturligt mindre kondensstrimmor eftersom dom normalt inte kommer upp till dom höjder där kondensstrimmor lätt bildas så när det gäller kolvmotordrivna flygplan från WWII så kan det mycket väl ha varit rökstrimmor snarare än kondensstrimmor. Man ser ju normalt inga kondensstrimmor från plan som startar och landar på t ex Arlanda eftersom det inte är dom rätta förutsättningarna på låg höjd för att kondensstrimmor skall bildas. Fukten i avgaserna löses bara upp där.
Det finns filmer på tuben när plan landar med ordentlig rök,men då säger ni säger att det är fejk lr fel på motorn,för mig så verkar det som man inte slagit av chemtrailknappen ...
Citera
2017-05-18, 11:12
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Det finns filmer på tuben när plan landar med ordentlig rök,men då säger ni säger att det är fejk lr fel på motorn,för mig så verkar det som man inte slagit av chemtrailknappen ...
Ja rök från motorer med dålig förbränning uppstår ju på alla höjder. Viss rök uppstår ju även då jetplan startar från t ex Arlanda vilket är naturligt eftersom planen drivs på fotogen. Skulle knappast tro att det finns någon chemtrailknapp för det.
Citera
2017-05-18, 11:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Likaväl som man är noga med att lägga in strimmor i barnfilmer och äldre filmer så fakear man bilder för att folk ska tro att det alltid sett ut så här. Hävdar bestämt att det inte såg ut så här före 2000 och alla här jag känner säger samma som mig. De som är yngre har ju inte sett hur det såg ut innan 00 talet och är pådyvlade fakefakta...

Hur förklarar ni troende att mängder av privatpersoner (mig själv inkluderad) har massor av privata foton från 70-talet och framåt där det syns tydliga contrails?
Citera
2017-05-18, 11:14
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Mycket konstigt då jag tydligt mins kondensstrimmor från flygplan redan då jag var liten pöjk på 70-talet.
Samma här men de var ej milslånga utan de försvann relativt omgående
Citera
2017-05-18, 11:16
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hur förklarar ni troende att mängder av privatpersoner (mig själv inkluderad) har massor av privata foton från 70-talet och framåt där det syns tydliga contrails?
Men de försvann omgående nästan och syntes bara en liten bit bakom planet..
Citera
2017-05-18, 11:18
Medlem
madtops avatar
Citat:
Det var på eftermiddagen när vi såg planen..

du missar poängen att strimmorna du såg kommer från flygplan som befann sig 2-4 mil från din position.

Och jag är ganska övertygad om att det på eftermiddagen fanns gått om flygplan inom 4 mils radie. Under två timmar på eftermiddagen passerade:
SAS46, SAS1017, NAX43, SAS1012, SAS1035, NTJ32, SCW268, NAX14, SAS069, BRX054, NTJ3JA, SAS2002, NAX15, SAS013, NAX44, NAX4097, SAS2030

Är du säker på att det inte var ett av ovan plan som skapade strimmor?
Citera
2017-05-18, 11:19
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ja rök från motorer med dålig förbränning uppstår ju på alla höjder. Viss rök uppstår ju även då jetplan startar från t ex Arlanda vilket är naturligt eftersom planen drivs på fotogen. Skulle knappast tro att det finns någon chemtrailknapp för det.
Nej jag skämtade lite,de plan jag kollar på som flyger i formationer om 4 som jag sett och lägger ut molndis syns ej på flightradar och gissar på militära natoplan..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in