2011-11-08, 20:19
  #1261
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SibirienKalle
Litet fakta: Till Fredrik Reinfeldts försvar ska sägas att han har föräldravandrat enligt skolans önskemål och schema, som vilken tonårsförälder som helst (nåja - säpovakterna är förstås med).

Så det går inte att säga att han är helt oengagerad och olämplig som förälder!
Och passade på att låta pressen dokumentera vandringen för lite röstfiske..
Citera
2011-11-08, 20:26
  #1262
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SibirienKalle
Så du menar att en statsminister antingen ska vara barnlös eller ha hemmafru/hemmaman?

För jobbet som statsminister kommer aldrig att vara vare sig 9-5 eller 40 timmar i veckan.

Barn behöver ju båda sina föräldrar, men det är ju ett plus att åtminstone ha EN närvarande förälder.. Fredde statsminister och Flippa bara hemma mellan 16.30-19 på kvällarna.. Och så en aupair , som sköter resten
Citera
2011-11-08, 20:32
  #1263
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SibirienKalle
Så du menar att en statsminister antingen ska vara barnlös eller ha hemmafru/hemmaman?

För jobbet som statsminister kommer aldrig att vara vare sig 9-5 eller 40 timmar i veckan.

Oavsett vad man har för arbete går alltid de egna barnen före. Fungerar inte detta så får man ändra på forutsättningarna på arbetet. Jag har ingen aning om hur det är i familjen Reinfeldts fall men klarar man inte áv den prioriteringen så är det självklart att man inte skall ha barn.
Barn är ingen handelsvara som man köper och säljer. De är en tillgång både för föräldrarna och samhället i övrigt.

Vi måste, oavsett om vi är karriärister eller bara "vanliga" 9 till 5 människor inse att barnens bästa är prio ett på dagordningen. Klarar vi inte det får vi det samhälle vi förtjänar.
Citera
2011-11-08, 20:43
  #1264
Medlem
Lite komiskt att Sebastian Nilsson la upp http://www.youtube.com/watch?v=NCzkYiVEa_E&feature=player_embedded#! på hans blogg!
Citera
2011-11-08, 20:45
  #1265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittkittlarn
Lite komiskt att Sebastian Nilsson la upp http://www.youtube.com/watch?v=NCzkYiVEa_E&feature=player_embedded#! på hans blogg!
på sin blogg menar du? ja det är lite skoj men stört
Citera
2011-11-08, 20:52
  #1266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SibirienKalle
Litet fakta: Till Fredrik Reinfeldts försvar ska sägas att han har föräldravandrat enligt skolans önskemål och schema, som vilken tonårsförälder som helst (nåja - säpovakterna är förstås med).

Så det går inte att säga att han är helt oengagerad och olämplig som förälder!

Har aldrig nämnt något dåligt om Fredrik Reinfeldt. Anser att det finns många idioter på detta forum som snackar massor om hur Fredrik är som föräldrar, att han inte har någon koll eller liknande. Men tycker att dessa idioter bara kan hålla käften för de har ingen aning om hur Fredrik är som föräldrer, och att hans barn har fått mycket luft på grund av att hans pappa är Sveriges statsminister kan inte Fredrik råför.

Btw, Moderaterna 2014.
Citera
2011-11-08, 20:55
  #1267
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akabelieve
Har aldrig nämnt något dåligt om Fredrik Reinfeldt. Anser att det finns många idioter på detta forum som snackar massor om hur Fredrik är som föräldrar, att han inte har någon koll eller liknande. Men tycker att dessa idioter bara kan hålla käften för de har ingen aning om hur Fredrik är som föräldrer, och att hans barn har fått mycket luft på grund av att hans pappa är Sveriges statsminister kan inte Fredrik råför.

Btw, Moderaterna 2014.
Jag skiter i om han är moderat eller kommunist, men mer än EN förälder är han väl ändå inte?
Citera
2011-11-08, 20:59
  #1268
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grodanbollekalle
Det handlar om värderingar. Jag tycker att ALLA föräldrar som väljer arbete och karriär på bekostnad av sina barn är dåliga föräldrar, särskilt när tonårsbarnen signalerar så tydligt att de behöver mer vuxenstöd.

Ge mig några konkreta bevis på att Erik signalerar att han behöver mer vuxenstöd. Förutom videoklippet på youtube, den har jag redan sett.
Citera
2011-11-08, 21:03
  #1269
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grodanbollekalle
Jag skiter i om han är moderat eller kommunist, men mer än EN förälder är han väl ändå inte?

Du skriver emellanåt riktigt irrelevanta, näst intill idiot inlägg. Kan det bero på att du vill ha så många inlägg som möjligt? Med tanke på att du blev medlem AUG och har i genomsnitt 12 inlägg per dag.

Skit i kvantiteten, och börja fokusera på kvaliteten i dina inlägg istället.
Citera
2011-11-08, 21:09
  #1270
Medlem
SibirienKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akabelieve
Har aldrig nämnt något dåligt om Fredrik Reinfeldt. Anser att det finns många idioter på detta forum som snackar massor om hur Fredrik är som föräldrar, att han inte har någon koll eller liknande. Men tycker att dessa idioter bara kan hålla käften för de har ingen aning om hur Fredrik är som föräldrer, och att hans barn har fått mycket luft på grund av att hans pappa är Sveriges statsminister kan inte Fredrik råför.

Btw, Moderaterna 2014.
Nejdå, jag har noterat att du inte sagt nåt negativt om moderaterna. Jag skrev mitt inlägg bara för att fylla på med litet fakta eftersom ingen annan verkade ha nåt.

Litet retsamt för mig att det tydligen stått i tidningarna om hans föräldravandring. Jag visste om det "på riktigt" så att säga och inte genom pressen.
Citera
2011-11-08, 21:21
  #1271
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akabelieve
Ge mig några konkreta bevis på att Erik signalerar att han behöver mer vuxenstöd. Förutom videoklippet på youtube, den har jag redan sett.
Läs hela den här tråden, men det allra största varningstecknet är att han och hans vänner har pennalisterna i filmen "Ondskan" som inspiratörer när de slår ner en kille..
Citera
2011-11-08, 21:23
  #1272
Medlem
Då fick vi även se negerdansen på Veckansbrott!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in