Citat:
Ursprungligen postat av SibirienKalle
Så du menar att en statsminister antingen ska vara barnlös eller ha hemmafru/hemmaman?
För jobbet som statsminister kommer aldrig att vara vare sig 9-5 eller 40 timmar i veckan.
Oavsett vad man har för arbete går alltid de egna barnen före. Fungerar inte detta så får man ändra på forutsättningarna på arbetet. Jag har ingen aning om hur det är i familjen Reinfeldts fall men klarar man inte áv den prioriteringen så är det självklart att man inte skall ha barn.
Barn är ingen handelsvara som man köper och säljer. De är en tillgång både för föräldrarna och samhället i övrigt.
Vi måste, oavsett om vi är karriärister eller bara "vanliga" 9 till 5 människor inse att barnens bästa är prio ett på dagordningen. Klarar vi inte det får vi det samhälle vi förtjänar.